
فعالیت در ناوگان اسنپ قوانینی دارد که همه کاربران راننده اسنپ ملزم به رعایت آنها هستند. همانطور که میدانید نادیده گرفتن این قوانین در برخی موارد منجر به مسدود شدن حساب کاربری میشود و کاربر راننده دیگر امکان قبول درخواست سفر را نخواهد داشت.
در این موقعیتها، دلیل مسدودی حساب کاربری به کاربر اطلاع داده شده و پس از رفع دلایل مسدودی مجددا امکان فعالیت مهیا میشود.
توجه داشته باشید در صورت مسدود شدن، اقدام لازم برای فعال شدن حساب کاربری در داخل اپلیکیشن به شما اعلام خواهد شد.
در این مطلب نحوه نمایش و برخی از مهمترین دلایل مسدودی حساب کاربری و روشهای رفع آن را با هم مرور میکنیم.
نحوه نمایش دلیل مسدود یا محدود شدن حساب کاربری
اگر حساب کاربری شما مسدود شده باشد، امکان قبول درخواست سفر را نخواهید داشت و هنگام باز کردن اپلیکیشن با دو نوع پیام مواجه خواهید شد.
۱- پیام «غیرفعال شدن حساب کاربری و دلیل آن»، که در این حالت امکان ورود به اپلیکیشن وجود ندارد و پس از مشاهده پیام، با توجه به گزینهای که برای شما نمایش داده میشود میتوانید اقدام مناسب را انجام دهید.
۲- پیام «ارسال نشدن درخواست سفر و دلیل آن»، که در این حالت امکان استفاده از همه بخشهای اپلیکیشن را دارید اما نمیتوانید آنلاین شوید و اگر بخواهید اپلیکیشن را روشن کنید پیام محدودیت ارسال درخواست سفر مجددا برای شما نمایش داده میشود. در این حالت نیز با توجه به گزینه آبی نمایش داده شده، اقدام مناسب جهت رفع محدودیت را انجام دهید.


مدتزمان مسدود شدن حساب کاربری
مدتزمان مسدود شدن حساب کاربری با توجه به دلیل و شرایط آن متفاوت است. در برخی موارد پس از نمایش دلیل مسدود شدن، اقدام لازم جهت رفع مسدودی با گزینه آبی در پایین صفحه نمایش داده میشود و لازم است برای رفع محدودیت در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنید.
در شرایطی که مسدود شدن حساب کاربری به صورت موقت باشد، زمان مورد نیاز تا فعال شدن مجدد در انتهای پیام به شما نمایش داده می شود.

دلایل مسدود شدن حساب کاربری
عدم تطابق مشخصات کاربر راننده و خودرو با اطلاعات ثبتشده در اپلیکیشن
مسافران اسنپ قبل از سوار شدن به خودروی شما، مشخصات خودرو و چهره شما را با آنچه در اپلیکیشن ثبت شده مطابقت میدهند و در صورتی که اطلاعات مطابقت نداشته باشد باید سفر را لغو کرده و به پشتیبانی اطلاع دهند. در این شرایط ممکن است حساب کاربری شما به دلیل عدم رعایت این قانون مسدود شود.
برای اطلاع از نحوه تغییر مشخصات فردی، مشخصات خودرو و همچنین تغییر اطلاعات شماره شبا مطلب زیر را دنبال کنید.

در صورتی که غیرفعال شدن حساب کاربری به صورت موقت باشد، زمان مورد نیاز تا فعال شدن مجدد حساب کاربری در انتهای پیام به شما نمایش داده میشود.
عدم ثبت بهموقع و بهترتیب مراحل سفر
ثبت بهموقع مراحل سفر یکی از مهمترین قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است که علاوه بر افزایش کیفیت سفرها و بالارفتن امتیاز، از هدر رفتن وقت شما و مسافرتان جلوگیری میکند و در صورت بروز مشکل، کارشناسان پشتیبانی با سرعت بیشتری میتوانند مسئله را برطرف کنند. در صورتی که مراحل سفر بدون رعایت ترتیب صحیح و بهصورت پشتسرهم ثبت شود، ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود.
مراحل سفرهای اسنپی و نحوه ثبت آنها را میتوانید در لینک زیر مطالعه کنید.
منفی بودن اعتبار حساب کاربری
موجودی حساب کاربری، برای پرداخت کمیسیون سفرهای اسنپی استفاده میشود و در صورتی که اعتبار منفی شود، حساب کاربری محدود شده و درخواست سفر برای کاربر راننده ارسال نمیشود. برای آشنایی کامل با نحوه افزایش اعتبار حساب کاربری مطلب زیر را دنبال کنید.

لغو سفر بیش از حد مجاز
گاهی اوقات کاربران راننده اسنپ در موقعیتهایی قرار میگیرند که مجبور به لغو سفر میشوند. در صورتی که این موقعیتها در چارچوب قوانین اسنپی و به تعداد مجاز باشد، مشکلی وجود ندارد و بدون تماس با پشتیبانی و از طریق اپلیکیشن میتوانند سفر را لغو کنند؛ اما اگر تعداد لغو سفر از حد مجاز بیشتر شود، حساب کاربری راننده مسدود خواهد شد.
برای اطلاع بیشتر درباره شرایط مجاز و نحوه لغو سفر، مطلب زیر را مطالعه کنید.
نیاز به تکمیل مدارک
ارسال و تکمیل مدارک از طریق اپلیکیشن راننده اسنپ امکانپذیر است و در صورتی که مدارک ارسالی شما ناقص باشد و یا به دلیلی مانند تاخوردگی، موردقبول قرار نگیرد لازم است که مجددا مدارک خود را ارسال کنید. در صورتی که مدارک خود را بهموقع در اپلیکیشن بارگذاری نکنید حساب کاربری شما مسدود شده و درخواست سفر برایتان ارسال نمیشود. در این حالت باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنید.

نیاز به بازدید خودرو
توجه به سلامت فنی و تمیزی خودرو یکی از مهمترین اقدامات پیش از شروع سفر است. خودروی شما دفتر کار شماست و توجه به وضعیت لاستیکها، فیلترها و روغن موتور، وضعیت شمعها و نظافت خودرو همگی باعث میشود که همیشه شرایط خودرو در یک وضعیت مناسب باشد. اگر شرایط خودرو نامناسب باشد و مسافران در زمان امتیاز دادن گزینه شرایط نامناسب خودرو را انتخاب کنند، در صورت تکرار این موضوع ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود تا پس ثبت درخواست پشتیبانی برای بازدید خودرو و رفع مشکل، مجددا امکان فعالیت برای شما فراهم شود.

با رعایت قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ، سفرهای آرام، بیدغدغه و با درآمد بالا را تجربه کنید.
در صورتی که سؤالی درمورد مسدود شدن حساب کاربری دارید در بخش کامنتهای همین مطلب مطرح کنید.
سلام حساب کاربری من مسدود شده باید چیکار کنم؟
ابوالفضل عزیز عزیز حساب کاربری شما به علت انجام سفرهای غیرواقعی مسدود میباشد برای بررسی درخواست خود از طریق خدمات غیر حضوری ارسال عدد ۹۹۹ به شماره ۱۰۰۰۵۵۰ از طریق پیامک و باز کردن لینک ارسالی
سلام وقت بخیر حساب کار بری من مسدود شده است
دوست عزیز برای رفع مسدودی باید به دفتر اسنپ شهر خود مراجعه فرمایید لینک نشانی دفاتر امور کاربران راننده اسنپ در شهرهای مختلف کشور
https://club.snapp.ir/offices/
سلام
اسنپ م به دلیل لغو سفر حساب کاربری ام غیر فعال شده باید چیکار بکنیم
زهرا عزیز حساب کاربری شما به علت انجام سفرهای غیرواقعی مسدود میباشد جهت پیگیری درخواست خود لطفا با شماره زیر تماس بگیرید:
02191039000 شماره تماس پشتیبانی اسنپ رانندگان
سلام خدمت همکاران عزیز حساب کاربری من مسدود شده است و علت آن را نمیدانم لطفا پیگیری کنید و رفع مسدود بشوم خیلی ممنون
پوریا عزیز شما به دلیل ثبت گزارشات توسط مسافرین و نقض قوانین اسنپ باکس مسدود شده اید
با پشتیبانی اسنپ باکس تماس بگیرید شماره پشتیبانی اسنپ باکس ۰۲۱۹۶۶۴۲
درود بر شما وقتتون بخیر
من حسابم بخاطر سهل انگاری مسدودیت دائم شده
راه حلی برای رفع انسداد هست؟
مهدی عزیز جهت پیگیری درخواست خود لطفا با شماره زیر تماس بگیرید:
02191039000 شماره تماس پشتیبانی اسنپ رانندگان
سلام نیاز به تکمیل مدارک مشکل مسدود بودنمه و الان دوهفته میشه بیکارم خیلی قرض بدهی دارم لطفا کمک کنید
احمد عزیز برای رفع مسدودی باید به دفتر اسنپ شهر خود مراجعه فرمایید لینک نشانی دفاتر امور کاربران راننده اسنپ در شهرهای مختلف کشور
https://club.snapp.ir/offices/
سلام حسابم منفی و شارژ نمیشه لطفا راهنمایی کنید چجوری از غیرفعال بودن بیام بیرون
امیر علی عزیز برای رفع مسدودی خود باید در اپلیکیشن خود افزایش اعتبار بدهید در صفحه اصلی اپلیکیشن یا همان صفحه دریافت سفر، روی گزینه «موجودی» بزنید.در صفحه ای که برایتان باز میشود برای افزایش موجودی روی علامت + به رنگ آبی بزنید.در صفحه افزایش موجودی، مبلغ موردنظرتان را به ریال وارد کنید، سپس روی گزینه «پرداخت» زده و وارد درگاه بانکی شوید. اطلاعات کارت بانکیتان را وارد کرده و پرداخت را نهایی کنید.
باسلام
دلیل مسدودی کاربری را نمیدانم. لطفا راهنمایی کنید
حسام عزیز برای رفع مسدودی باید به دفتر اسنپ شهر خود مراجعه فرمایید لینک نشانی دفاتر امور کاربران راننده اسنپ در شهرهای مختلف کشور
https://club.snapp.ir/offices/
حساب اسنپ باکسم مسدود شده و نمیتونم وارد اپلیکیشن بشم لطفا راهنمایی کنید
امیر حسین عزیز شما به دلیل ثبت گزارشات توسط مسافرین و نقض قوانین اسنپ باکس مسدود شده اید
با پشتیبانی اسنپ باکس تماس بگیرید شماره تماس اسن باکس رانندگان ۰۲۱۹۶۶۴۲
سلام وقت بخیر
حساب من مسدود شده برای بازدید فنی
ولی شرایط رفتن به مرکز رو ندارم چیکار باید کرد
محمد عزیز برای رفع مسدودی باید به دفتر اسنپ شهر خود مراجعه فرمایید لینک نشانی دفاتر امور کاربران راننده اسنپ در شهرهای مختلف کشور
https://club.snapp.ir/offices/