
فعالیت در ناوگان اسنپ قوانینی دارد که همه کاربران راننده اسنپ ملزم به رعایت آنها هستند. همانطور که میدانید نادیده گرفتن این قوانین در برخی موارد منجر به مسدود شدن حساب کاربری میشود و کاربر راننده دیگر امکان قبول درخواست سفر را نخواهد داشت.
در این موقعیتها، دلیل مسدودی حساب کاربری به کاربر اطلاع داده شده و پس از رفع دلایل مسدودی مجددا امکان فعالیت مهیا میشود.
توجه داشته باشید در صورت مسدود شدن، اقدام لازم برای فعال شدن حساب کاربری در داخل اپلیکیشن به شما اعلام خواهد شد.
در این مطلب نحوه نمایش و برخی از مهمترین دلایل مسدودی حساب کاربری و روشهای رفع آن را با هم مرور میکنیم.
نحوه نمایش دلیل مسدود یا محدود شدن حساب کاربری
اگر حساب کاربری شما مسدود شده باشد، امکان قبول درخواست سفر را نخواهید داشت و هنگام باز کردن اپلیکیشن با دو نوع پیام مواجه خواهید شد.
۱- پیام «غیرفعال شدن حساب کاربری و دلیل آن»، که در این حالت امکان ورود به اپلیکیشن وجود ندارد و پس از مشاهده پیام، با توجه به گزینهای که برای شما نمایش داده میشود میتوانید اقدام مناسب را انجام دهید.
۲- پیام «ارسال نشدن درخواست سفر و دلیل آن»، که در این حالت امکان استفاده از همه بخشهای اپلیکیشن را دارید اما نمیتوانید آنلاین شوید و اگر بخواهید اپلیکیشن را روشن کنید پیام محدودیت ارسال درخواست سفر مجددا برای شما نمایش داده میشود. در این حالت نیز با توجه به گزینه آبی نمایش داده شده، اقدام مناسب جهت رفع محدودیت را انجام دهید.


مدتزمان مسدود شدن حساب کاربری
مدتزمان مسدود شدن حساب کاربری با توجه به دلیل و شرایط آن متفاوت است. در برخی موارد پس از نمایش دلیل مسدود شدن، اقدام لازم جهت رفع مسدودی با گزینه آبی در پایین صفحه نمایش داده میشود و لازم است برای رفع محدودیت در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنید.
در شرایطی که مسدود شدن حساب کاربری به صورت موقت باشد، زمان مورد نیاز تا فعال شدن مجدد در انتهای پیام به شما نمایش داده می شود.

دلایل مسدود شدن حساب کاربری
عدم تطابق مشخصات کاربر راننده و خودرو با اطلاعات ثبتشده در اپلیکیشن
مسافران اسنپ قبل از سوار شدن به خودروی شما، مشخصات خودرو و چهره شما را با آنچه در اپلیکیشن ثبت شده مطابقت میدهند و در صورتی که اطلاعات مطابقت نداشته باشد باید سفر را لغو کرده و به پشتیبانی اطلاع دهند. در این شرایط ممکن است حساب کاربری شما به دلیل عدم رعایت این قانون مسدود شود.
برای اطلاع از نحوه تغییر مشخصات فردی، مشخصات خودرو و همچنین تغییر اطلاعات شماره شبا مطلب زیر را دنبال کنید.

در صورتی که غیرفعال شدن حساب کاربری به صورت موقت باشد، زمان مورد نیاز تا فعال شدن مجدد حساب کاربری در انتهای پیام به شما نمایش داده میشود.
عدم ثبت بهموقع و بهترتیب مراحل سفر
ثبت بهموقع مراحل سفر یکی از مهمترین قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است که علاوه بر افزایش کیفیت سفرها و بالارفتن امتیاز، از هدر رفتن وقت شما و مسافرتان جلوگیری میکند و در صورت بروز مشکل، کارشناسان پشتیبانی با سرعت بیشتری میتوانند مسئله را برطرف کنند. در صورتی که مراحل سفر بدون رعایت ترتیب صحیح و بهصورت پشتسرهم ثبت شود، ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود.
مراحل سفرهای اسنپی و نحوه ثبت آنها را میتوانید در لینک زیر مطالعه کنید.
منفی بودن اعتبار حساب کاربری
موجودی حساب کاربری، برای پرداخت کمیسیون سفرهای اسنپی استفاده میشود و در صورتی که اعتبار منفی شود، حساب کاربری محدود شده و درخواست سفر برای کاربر راننده ارسال نمیشود. برای آشنایی کامل با نحوه افزایش اعتبار حساب کاربری مطلب زیر را دنبال کنید.

لغو سفر بیش از حد مجاز
گاهی اوقات کاربران راننده اسنپ در موقعیتهایی قرار میگیرند که مجبور به لغو سفر میشوند. در صورتی که این موقعیتها در چارچوب قوانین اسنپی و به تعداد مجاز باشد، مشکلی وجود ندارد و بدون تماس با پشتیبانی و از طریق اپلیکیشن میتوانند سفر را لغو کنند؛ اما اگر تعداد لغو سفر از حد مجاز بیشتر شود، حساب کاربری راننده مسدود خواهد شد.
برای اطلاع بیشتر درباره شرایط مجاز و نحوه لغو سفر، مطلب زیر را مطالعه کنید.
نیاز به تکمیل مدارک
ارسال و تکمیل مدارک از طریق اپلیکیشن راننده اسنپ امکانپذیر است و در صورتی که مدارک ارسالی شما ناقص باشد و یا به دلیلی مانند تاخوردگی، موردقبول قرار نگیرد لازم است که مجددا مدارک خود را ارسال کنید. در صورتی که مدارک خود را بهموقع در اپلیکیشن بارگذاری نکنید حساب کاربری شما مسدود شده و درخواست سفر برایتان ارسال نمیشود. در این حالت باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنید.

نیاز به بازدید خودرو
توجه به سلامت فنی و تمیزی خودرو یکی از مهمترین اقدامات پیش از شروع سفر است. خودروی شما دفتر کار شماست و توجه به وضعیت لاستیکها، فیلترها و روغن موتور، وضعیت شمعها و نظافت خودرو همگی باعث میشود که همیشه شرایط خودرو در یک وضعیت مناسب باشد. اگر شرایط خودرو نامناسب باشد و مسافران در زمان امتیاز دادن گزینه شرایط نامناسب خودرو را انتخاب کنند، در صورت تکرار این موضوع ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود تا پس ثبت درخواست پشتیبانی برای بازدید خودرو و رفع مشکل، مجددا امکان فعالیت برای شما فراهم شود.

با رعایت قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ، سفرهای آرام، بیدغدغه و با درآمد بالا را تجربه کنید.
در صورتی که سؤالی درمورد مسدود شدن حساب کاربری دارید در بخش کامنتهای همین مطلب مطرح کنید.
آموزنده است
آموزنده است
سلام خسته نباشید آلان سه هفته است که تکمیل مدارک کردم همه کار انجام دادم اما صفحه اسنپ باز نمیشه و درخواست سفر برام نمیاد لطفاً رسیدگی کنید
سلام خسته نباشید آلان سه هفته است که تکمیل مدارک کردم همه کار انجام دادم اما صفحه اسنپ باز نمیشه و درخواست سفر برام نمیاد لطفاً رسیدگی کنید
سلام نزدیک ۸ماه بیستر حسابمو غیر فعال کردن زنگ میزنم درست جواب نمیدن یا درستش کنید یا کلا لغو کنید اسمه منو از اسنپ خواهشن
سلام نسرین عزیز حساب شما به دلیل اعتبار منفی مسدود شده برای پرداخت اعتبار و فعالیت دوباره لطفا دستور العمل زیر را انجام دهید:
در صفحه اصلی اپلیکیشن یا همان صفحه دریافت سفر، روی گزینه «موجودی» بزنید.سپس در صفحه ای که برایتان باز میشود برای افزایش موجودی روی علامت + به رنگ آبی بزنید
در صفحه افزایش موجودی، مبلغ موردنظرتان را به ریال وارد کنید، سپس روی گزینه «پرداخت» زده و وارد درگاه بانکی شوید. اطلاعات کارت بانکیتان را وارد کرده و پرداخت را نهایی کنید
سلام نزدیک ۸ماه بیستر حسابمو غیر فعال کردن زنگ میزنم درست جواب نمیدن یا درستش کنید یا کلا لغو کنید اسمه منو از اسنپ خواهشن
سلام نسرین عزیز حساب شما به دلیل اعتبار منفی مسدود شده برای پرداخت اعتبار و فعالیت دوباره لطفا دستور العمل زیر را انجام دهید:
در صفحه اصلی اپلیکیشن یا همان صفحه دریافت سفر، روی گزینه «موجودی» بزنید.سپس در صفحه ای که برایتان باز میشود برای افزایش موجودی روی علامت + به رنگ آبی بزنید
در صفحه افزایش موجودی، مبلغ موردنظرتان را به ریال وارد کنید، سپس روی گزینه «پرداخت» زده و وارد درگاه بانکی شوید. اطلاعات کارت بانکیتان را وارد کرده و پرداخت را نهایی کنید
سلام خوب هستید من یه روز ماشینم خراب شده بود با یه ماشین دیگه مسافر جابجا کردم به ایشونم قبلش اطلاع دادم که ماشینم خرابه با یه ماشین دیگه میام و تایید کردن ولی بعد حسابم مسدود شده و نمیتونم کار کنم الان ماشینم درست شده ممکنه دوباره فعال کنید یا بگید چکار باید بکنم ممنونم
سلام خوب هستید من یه روز ماشینم خراب شده بود با یه ماشین دیگه مسافر جابجا کردم به ایشونم قبلش اطلاع دادم که ماشینم خرابه با یه ماشین دیگه میام و تایید کردن ولی بعد حسابم مسدود شده و نمیتونم کار کنم الان ماشینم درست شده ممکنه دوباره فعال کنید یا بگید چکار باید بکنم ممنونم
سلام وقت بخیر من امتیازم ۴.۷۷ هست ۴ تا مدال افتخار هم دارم اما حسابم به دلیل عملکرد ضعیف به طور موقت مسدود شده الان چند روزی مراحل رفع مسدودی رو هم کامل انجام دادم اما هنوز فعال نشده ممنون میشم فعال کنید
سلام وقت بخیر من امتیازم ۴.۷۷ هست ۴ تا مدال افتخار هم دارم اما حسابم به دلیل عملکرد ضعیف به طور موقت مسدود شده الان چند روزی مراحل رفع مسدودی رو هم کامل انجام دادم اما هنوز فعال نشده ممنون میشم فعال کنید