
فعالیت در ناوگان اسنپ قوانینی دارد که همه کاربران راننده اسنپ ملزم به رعایت آنها هستند. همانطور که میدانید نادیده گرفتن این قوانین در برخی موارد منجر به مسدود شدن حساب کاربری میشود و کاربر راننده دیگر امکان قبول درخواست سفر را نخواهد داشت.
در این موقعیتها، دلیل مسدودی حساب کاربری به کاربر اطلاع داده شده و پس از رفع دلایل مسدودی مجددا امکان فعالیت مهیا میشود.
توجه داشته باشید در صورت مسدود شدن، اقدام لازم برای فعال شدن حساب کاربری در داخل اپلیکیشن به شما اعلام خواهد شد.
در این مطلب نحوه نمایش و برخی از مهمترین دلایل مسدودی حساب کاربری و روشهای رفع آن را با هم مرور میکنیم.
نحوه نمایش دلیل مسدود یا محدود شدن حساب کاربری
اگر حساب کاربری شما مسدود شده باشد، امکان قبول درخواست سفر را نخواهید داشت و هنگام باز کردن اپلیکیشن با دو نوع پیام مواجه خواهید شد.
۱- پیام «غیرفعال شدن حساب کاربری و دلیل آن»، که در این حالت امکان ورود به اپلیکیشن وجود ندارد و پس از مشاهده پیام، با توجه به گزینهای که برای شما نمایش داده میشود میتوانید اقدام مناسب را انجام دهید.
۲- پیام «ارسال نشدن درخواست سفر و دلیل آن»، که در این حالت امکان استفاده از همه بخشهای اپلیکیشن را دارید اما نمیتوانید آنلاین شوید و اگر بخواهید اپلیکیشن را روشن کنید پیام محدودیت ارسال درخواست سفر مجددا برای شما نمایش داده میشود. در این حالت نیز با توجه به گزینه آبی نمایش داده شده، اقدام مناسب جهت رفع محدودیت را انجام دهید.


مدتزمان مسدود شدن حساب کاربری
مدتزمان مسدود شدن حساب کاربری با توجه به دلیل و شرایط آن متفاوت است. در برخی موارد پس از نمایش دلیل مسدود شدن، اقدام لازم جهت رفع مسدودی با گزینه آبی در پایین صفحه نمایش داده میشود و لازم است برای رفع محدودیت در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنید.
در شرایطی که مسدود شدن حساب کاربری به صورت موقت باشد، زمان مورد نیاز تا فعال شدن مجدد در انتهای پیام به شما نمایش داده می شود.

دلایل مسدود شدن حساب کاربری
عدم تطابق مشخصات کاربر راننده و خودرو با اطلاعات ثبتشده در اپلیکیشن
مسافران اسنپ قبل از سوار شدن به خودروی شما، مشخصات خودرو و چهره شما را با آنچه در اپلیکیشن ثبت شده مطابقت میدهند و در صورتی که اطلاعات مطابقت نداشته باشد باید سفر را لغو کرده و به پشتیبانی اطلاع دهند. در این شرایط ممکن است حساب کاربری شما به دلیل عدم رعایت این قانون مسدود شود.
برای اطلاع از نحوه تغییر مشخصات فردی، مشخصات خودرو و همچنین تغییر اطلاعات شماره شبا مطلب زیر را دنبال کنید.

در صورتی که غیرفعال شدن حساب کاربری به صورت موقت باشد، زمان مورد نیاز تا فعال شدن مجدد حساب کاربری در انتهای پیام به شما نمایش داده میشود.
عدم ثبت بهموقع و بهترتیب مراحل سفر
ثبت بهموقع مراحل سفر یکی از مهمترین قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است که علاوه بر افزایش کیفیت سفرها و بالارفتن امتیاز، از هدر رفتن وقت شما و مسافرتان جلوگیری میکند و در صورت بروز مشکل، کارشناسان پشتیبانی با سرعت بیشتری میتوانند مسئله را برطرف کنند. در صورتی که مراحل سفر بدون رعایت ترتیب صحیح و بهصورت پشتسرهم ثبت شود، ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود.
مراحل سفرهای اسنپی و نحوه ثبت آنها را میتوانید در لینک زیر مطالعه کنید.
منفی بودن اعتبار حساب کاربری
موجودی حساب کاربری، برای پرداخت کمیسیون سفرهای اسنپی استفاده میشود و در صورتی که اعتبار منفی شود، حساب کاربری محدود شده و درخواست سفر برای کاربر راننده ارسال نمیشود. برای آشنایی کامل با نحوه افزایش اعتبار حساب کاربری مطلب زیر را دنبال کنید.

لغو سفر بیش از حد مجاز
گاهی اوقات کاربران راننده اسنپ در موقعیتهایی قرار میگیرند که مجبور به لغو سفر میشوند. در صورتی که این موقعیتها در چارچوب قوانین اسنپی و به تعداد مجاز باشد، مشکلی وجود ندارد و بدون تماس با پشتیبانی و از طریق اپلیکیشن میتوانند سفر را لغو کنند؛ اما اگر تعداد لغو سفر از حد مجاز بیشتر شود، حساب کاربری راننده مسدود خواهد شد.
برای اطلاع بیشتر درباره شرایط مجاز و نحوه لغو سفر، مطلب زیر را مطالعه کنید.
نیاز به تکمیل مدارک
ارسال و تکمیل مدارک از طریق اپلیکیشن راننده اسنپ امکانپذیر است و در صورتی که مدارک ارسالی شما ناقص باشد و یا به دلیلی مانند تاخوردگی، موردقبول قرار نگیرد لازم است که مجددا مدارک خود را ارسال کنید. در صورتی که مدارک خود را بهموقع در اپلیکیشن بارگذاری نکنید حساب کاربری شما مسدود شده و درخواست سفر برایتان ارسال نمیشود. در این حالت باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنید.

نیاز به بازدید خودرو
توجه به سلامت فنی و تمیزی خودرو یکی از مهمترین اقدامات پیش از شروع سفر است. خودروی شما دفتر کار شماست و توجه به وضعیت لاستیکها، فیلترها و روغن موتور، وضعیت شمعها و نظافت خودرو همگی باعث میشود که همیشه شرایط خودرو در یک وضعیت مناسب باشد. اگر شرایط خودرو نامناسب باشد و مسافران در زمان امتیاز دادن گزینه شرایط نامناسب خودرو را انتخاب کنند، در صورت تکرار این موضوع ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود تا پس ثبت درخواست پشتیبانی برای بازدید خودرو و رفع مشکل، مجددا امکان فعالیت برای شما فراهم شود.

با رعایت قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ، سفرهای آرام، بیدغدغه و با درآمد بالا را تجربه کنید.
در صورتی که سؤالی درمورد مسدود شدن حساب کاربری دارید در بخش کامنتهای همین مطلب مطرح کنید.
صنم موتمنی تصادف جزعی داشتم کاربرمو مسدود کردین حدود ۲۰روز بیشترمیشه از کار بیکارم ونمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی بفرماییدو
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری درخواست خود از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
صنم موتمنی تصادف جزعی داشتم کاربرمو مسدود کردین حدود ۲۰روز بیشترمیشه از کار بیکارم ونمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی بفرماییدو
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری درخواست خود از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
سلام، وقت بخیر، بنده به دلیل نداشتن کولر مسدود شدم ،حالا که هوا سرد هست و نیاز به کولر نیست بنده را ازمسدودی رها بکنید ممنون میشم
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری درخواست خود از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
سلام، وقت بخیر، بنده به دلیل نداشتن کولر مسدود شدم ،حالا که هوا سرد هست و نیاز به کولر نیست بنده را ازمسدودی رها بکنید ممنون میشم
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری درخواست خود از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
باسلام و خسته نباشید من حدود ۳ سال میشود درخواست لغو سفر اسنب باکس کرده بودم الان میخواهم دوباره فعالیت کنم لطفا راهنمایی فرمایی
دوست عزیز
حساب کاربری شما فعال است میتوانید از طریق برنامه اسنپ رانندگان فعالیت خودرا شروع کنید .
باسلام و خسته نباشید من حدود ۳ سال میشود درخواست لغو سفر اسنب باکس کرده بودم الان میخواهم دوباره فعالیت کنم لطفا راهنمایی فرمایی
دوست عزیز
حساب کاربری شما فعال است میتوانید از طریق برنامه اسنپ رانندگان فعالیت خودرا شروع کنید .
سلام من اسنپ باکس امروز ثبت نام کردم
پیامک تبریک فعالیت اومد
ولی شماره تلفنمو میزنم وارد اسنپ باکس بشم میزنه مسدود شدید
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری غیرفعالی حساب کاربریتان از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
سلام من اسنپ باکس امروز ثبت نام کردم
پیامک تبریک فعالیت اومد
ولی شماره تلفنمو میزنم وارد اسنپ باکس بشم میزنه مسدود شدید
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری غیرفعالی حساب کاربریتان از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری درخواست خود از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
سلام دوست عزیز، شما میتوانید برای پیگیری درخواست خود از طریق خدمات غیر حضوری به آدرس زیر درخواستتان را ثبت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد و همکاران ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/