اخبار اسنپاخبار اسنپ‌باکس

طرح‌های جدید پلیس راهور در برخورد با جرایم رانندگی پایتخت

طرح برخورد با جرایم رانندگی از ابتدای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با شدت بیشتری از طرف پلیس راهور پایتخت پیگیری می‌شود.

بستن کمربند ایمنی علاوه بر اینکه مؤثرترین روش حفظ ایمنی در خودرو است و تا ۵۰٪ احتمال مرگ‌و‌میر ناشی از تصادف را کاهش می‌دهد، از نظر قانون هم الزامی است و رانندگان و سرنشینان جلوی خودرو که کمربند نبسته باشند مشمول پرداخت جریمه می‌شوند. از ابتدای مهرماه امسال نیز طرح برخورد با رانندگان خاطی پایتخت با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

علاوه‌براین طبق اعلام پلیس راهور، عامل وقوع ۵۱ درصد تصادف‌ها در شهر تهران، عدم توجه رانندگان به جلو است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است و از ابتدای امسال مأموران پلیس در صورت مشاهده استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، به‌طورجدی با خاطیان برخورد خواهند کرد. تلفن همراه یکی از مهمترین عوامل حواس‌پرتی هنگام رانندگی است و سایر عوامل را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

ساعت‌های پایانی شب و ابتدای روز برخی از رانندگان را وسوسه می‌کند تا با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی کنند یا حرکات نمایشی انجام دهند. این کار توسط رانندگان کمی انجام می‌شود؛ ولی زمینه‌ساز حوادث زیادی است و آرامش شبانه بزرگراه‌های تهران را برهم می‌زند. برخورد با این تخلفات هم نیز در دستور کار پلیس راهور تهران قرار گرفته است و در راستای تأمین امنیت ترافیکی، تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس به سطح شهر اعزام شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا