آموزش رانندگانآموزش

نکات مهم رفتار حرفه‌ای با مسافران

یک دقیقه بیشتر

کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفه‌ای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد می‌کند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث می‌شود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور می‌کنیم.

اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت

قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران می‌شود و لغو کردن سفر در این موارد وقت‌گیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.

پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر

ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که می‌تواند یک تجربه جالب و لذت‌بخش باشد، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبت‌کردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفت‌وگو پرهیز کنید.

پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی

کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم می‌کند و باعث حواس‌پرتی می‌شود و خطر تصادف را بالا می‌برد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه می‌شود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.

احترام به حریم شخصی مسافر

خوش‌آمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث می‌شود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)

مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و می‌توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.

اهمیت دادن به درخواست‌های مسافر

شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم می‌شود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا می‌خواهد شیشه‌ها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۴ دیدگاه)

  1. با سلام اگر امکانش هست برای برنامه مسافر پس از حرکت راننده اسنپ در صورتی که ۵۰ درصد مسیر را طی نموده است امکان لغو سفر را غیر ممکن کنید در نهایت با تماس تلفنی مسافر امکان لغو سفر بدون جریمه و کسر امتیاز پس از طی ۵۰ درصد مسیر فقط از طریق پلیکیشن راننده امکان‌پذیر باشد امیدوارم که کمک بزرگی به رفع مشکلات سفر چه برای مسافران چه برای رانندگان محترم اسنپ با این روش جدید مهیا شود انشالله با تشکر

    1. سلام حمید رضا عزیز
      ممنون که پیشنهادتون رو با ما در میون گذاشتید.
      با تشکر

  2. با سلام اگر امکانش هست برای برنامه مسافر پس از حرکت راننده اسنپ در صورتی که ۵۰ درصد مسیر را طی نموده است امکان لغو سفر را غیر ممکن کنید در نهایت با تماس تلفنی مسافر امکان لغو سفر بدون جریمه و کسر امتیاز پس از طی ۵۰ درصد مسیر فقط از طریق پلیکیشن راننده امکان‌پذیر باشد امیدوارم که کمک بزرگی به رفع مشکلات سفر چه برای مسافران چه برای رانندگان محترم اسنپ با این روش جدید مهیا شود انشالله با تشکر

    1. سلام حمید رضا عزیز
      ممنون که پیشنهادتون رو با ما در میون گذاشتید.
      با تشکر

  3. چه خوبه چه از سمت مسافر و چه از سمت راننده شان و حرمت همدیگه نگه داشت
    قشر راننده واقعا زحمتکش و مظلوم هست با حمایت به جا اسنپ از رانندگان میتواند این قشر ادامه کار رو در اسنپ به خوبی ادامه بدند
    انشاالله

  4. چه خوبه چه از سمت مسافر و چه از سمت راننده شان و حرمت همدیگه نگه داشت
    قشر راننده واقعا زحمتکش و مظلوم هست با حمایت به جا اسنپ از رانندگان میتواند این قشر ادامه کار رو در اسنپ به خوبی ادامه بدند
    انشاالله

  5. با سلام
    دوتا نکته
    اول اینکه کرایه ها خیلی کم هست
    دوم اینکه چرا مسافر اجازه داره لغو کنه زمانی که ما رسیدیم به مبدا؟؟ظلم به راننده میشه با کرایه کم و لغو مسافر!

  6. با سلام
    دوتا نکته
    اول اینکه کرایه ها خیلی کم هست
    دوم اینکه چرا مسافر اجازه داره لغو کنه زمانی که ما رسیدیم به مبدا؟؟ظلم به راننده میشه با کرایه کم و لغو مسافر!

  7. سلام توی اهواز اصلا کرایه ها کارشناسی و به صرفه نیست بخاطر پاداش کرایه ها یک دهم شده انصاف کجارفته خرج ماشین چطوری تامین بشه بعد مسافر تابهش زنگ نزنی بیرون نمیات این روهم به مسافراموزش بدید لطفا

  8. سلام توی اهواز اصلا کرایه ها کارشناسی و به صرفه نیست بخاطر پاداش کرایه ها یک دهم شده انصاف کجارفته خرج ماشین چطوری تامین بشه بعد مسافر تابهش زنگ نزنی بیرون نمیات این روهم به مسافراموزش بدید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00