آموزش رانندگانآموزش

نکات مهم رفتار حرفه‌ای با مسافران

یک دقیقه بیشتر

کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفه‌ای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد می‌کند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث می‌شود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور می‌کنیم.

اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت

قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران می‌شود و لغو کردن سفر در این موارد وقت‌گیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.

پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر

ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که می‌تواند یک تجربه جالب و لذت‌بخش باشد، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبت‌کردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفت‌وگو پرهیز کنید.

پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی

کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم می‌کند و باعث حواس‌پرتی می‌شود و خطر تصادف را بالا می‌برد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه می‌شود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.

احترام به حریم شخصی مسافر

خوش‌آمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث می‌شود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)

مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و می‌توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.

اهمیت دادن به درخواست‌های مسافر

شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم می‌شود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا می‌خواهد شیشه‌ها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۴ دیدگاه)

  1. سلام وعرض ادب و احترام لطفآ آموزش هم برا مسافرین بگذارید تا بدونن ما مسافر جابه جا میکنیم نه بار ویا نه خدمات از قبیل غذا دارو کالا وغیره …متاسفانه تعدادی از همکاران این سرویس خدمات رو انجام میدن و شده عادت برا مسافرین از همکاران عزیز خواهیم دارم رعایت کنند تا احترام خودمون حفظ بشه

  2. سلام وعرض ادب و احترام لطفآ آموزش هم برا مسافرین بگذارید تا بدونن ما مسافر جابه جا میکنیم نه بار ویا نه خدمات از قبیل غذا دارو کالا وغیره …متاسفانه تعدادی از همکاران این سرویس خدمات رو انجام میدن و شده عادت برا مسافرین از همکاران عزیز خواهیم دارم رعایت کنند تا احترام خودمون حفظ بشه

  3. با سلام و احترام
    سفر های بین استانی چجوری فعال میشه؟
    یا اگر هنوز فعال نشده بفرمایید از کی فعال می شود ؟
    با تشکر

    1. سلام جعفر عزیز
      در صورتی که شرایط سفر بین شهری رو داشته باشید به صورت خودکار براتون ارسال میشه

      شرایط مورد نیاز برای دریافت سفر بینشهری

      انجام حداقل ۲۰ سفر موفق در یک سال گذشته
      گذشت یک سال از تاریخ گواهینامه
      عدم ثبت گزارش رفتار نامناسب از طرف مسافران در سفرهای شهری
      مدل خودرو بالاتر از سال ۸۵ ( خودروی پراید مدل بالاتر از سال ۹۰)
      دارندگان پلاک با حرف ع در کنار سایر رانندگان
      میانگین امتیاز بالاتر از ۴.۲

  4. با سلام و احترام
    سفر های بین استانی چجوری فعال میشه؟
    یا اگر هنوز فعال نشده بفرمایید از کی فعال می شود ؟
    با تشکر

    1. سلام جعفر عزیز
      در صورتی که شرایط سفر بین شهری رو داشته باشید به صورت خودکار براتون ارسال میشه

      شرایط مورد نیاز برای دریافت سفر بینشهری

      انجام حداقل ۲۰ سفر موفق در یک سال گذشته
      گذشت یک سال از تاریخ گواهینامه
      عدم ثبت گزارش رفتار نامناسب از طرف مسافران در سفرهای شهری
      مدل خودرو بالاتر از سال ۸۵ ( خودروی پراید مدل بالاتر از سال ۹۰)
      دارندگان پلاک با حرف ع در کنار سایر رانندگان
      میانگین امتیاز بالاتر از ۴.۲

  5. سلام وقت بخیر لطفا برای مسافران اسنپ هم آموزش برخورد درست و حاضر شدن سره وقت را در مبدا بدهید

  6. سلام وقت بخیر لطفا برای مسافران اسنپ هم آموزش برخورد درست و حاضر شدن سره وقت را در مبدا بدهید

  7. کاش برای مسافر های محترم و گاهی نامحترم هم آموزش بزارید مثل:
    ۱،ظرفیت مجاز خودرو
    ۲.ثبت توقف در حین سفر قبل از درخواست سفر
    ۳. احترام به عقاید
    ۴.پرداخت کامل هزینه سفر
    ۵. ثبت توقف و پرداخت هزینه
    ۶. حضور به موقع در مبدا
    ۷.و ای کاش های مختلف دیگه

  8. کاش برای مسافر های محترم و گاهی نامحترم هم آموزش بزارید مثل:
    ۱،ظرفیت مجاز خودرو
    ۲.ثبت توقف در حین سفر قبل از درخواست سفر
    ۳. احترام به عقاید
    ۴.پرداخت کامل هزینه سفر
    ۵. ثبت توقف و پرداخت هزینه
    ۶. حضور به موقع در مبدا
    ۷.و ای کاش های مختلف دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00