
کاربران راننده گاهی بعد از قبول درخواست سفر با موقعیتهایی مواجه میشوند که مجبور به لغو سفر میشوند. شرایط و موقعیتهای لغو مجاز سفر در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ مشخص شده است و لغو سفر در چارچوب قوانین اسنپ مجاز بوده و مشمول هزینه کنسلی نمیشود. کاربران راننده در مواجهه با شرایط مجاز لغو سفر، باید شخصاً سفر را لغو کنند؛ به این معنی که در چنین شرایطی بههیچوجه با پشتیبانی تماس نگیرید و خودتان سفر را لغو کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ با ما همراه باشید!
فقط در شرایطی که چارهای جز لغو سفر نباشد، از قابلیت لغو سفر استفاده کنید. کاربران رانندهای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو میکنند، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوند.
شرایط لغو مجاز سفر اسنپ قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
موقعیتهایی که پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد»، کاربران راننده میتوانند سفر را لغو کنند و باعث کسر امتیاز یا مسدودشدن حساب کاربری نمیشود به شرح زیر است:
عدم پاسخگویی و حضور مسافر
درصورتیکه در محل مبدأ حاضر شدهاید؛ اما مسافر در مبدأ حضور ندارد، پس از ۵ دقیقه انتظار با مشتری تماس بگیرید و درصورتیکه پاسخگو نبود یا اعلام کرد که از سفر منصرف شده است، میتوانید بدون نگرانی سفر را لغو کنید. همچنین درصورتیکه مسافر با تأخیر بیش از ۵ دقیقه در مبدأ حاضر شود به مسافر اعلام کنید که از گزینه توقف در سفر استفاده کند. در صورت عدم موافقت مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید.
انصراف مسافر
امکان دارد مسافر پاسخگو باشد؛ اما به شما بگوید مایل به انجام سفر نیست. برای سرعتبخشیدن به فرایند لغو سفر، خود شما نیز میتوانید سفر را لغو کنید و درخواست بعدی را بپذیرید.
بار نامتعارف
درصورتیکه مسافر تقاضای حمل بار نامتعارف و خارج از محدوده وزنی برای حمل بار توسط خودروی شما را داشته باشد، میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی
حمل حیوان خانگی اگر با اجازه و هماهنگی با شما نباشد، ممنوع است و میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه
امکان دارد از شما بخواهند مسافری که زیر سن قانونی است را بدون همراه به مقصد برسانید. این کار خلاف قوانین اسنپ است و میتوانید با انتخاب دلیل «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» در اپلیکیشن اقدام به لغو سفر کنید.
درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر
در سفرهای جابهجایی مسافر، امکان ارسال بسته وجود ندارد و در چنین شرایطی شما میتوانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مقصد نادرست
همیشه هنگام قبول درخواست سفر مبدأ و مقصد را بهدقت روی نقشه بررسی کنید و پس از اطمینان از انجام سفر، گزینه «قبول سفر» را انتخاب کنید. قبل از سوارشدن مسافر و رسیدن به مبدأ میتوانید سفر را بدون تماس با پشتیبانی لغو کنید.
مبدأ نادرست
گاهی پیش میآید که موفق به پیداکردن مبدأ مسافر نمیشوید، مسافر موقعیت مکانی خود را اشتباه ثبت کرده است و مسافتی طولانی را باید برای رسیدن به مبدأ طی کنید. در چنین موقعیتهایی بدون تماس با پشتیبانی مجاز به لغو سفر هستید.
تخمین نادرست زمان تا مبدأ در اپلیکیشن
ممکن است بعد از قبول سفر و هنگام استفاده از اپلیکیشن با مشکل تخمین نادرست زمان روبهرو شوید. سعی کنید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کرده و به بررسی اتصال اینترنت یا دلایل دیگر مشکل به وجود آمده بپردازید.
خرابی خودرو
در صورت بهوجودآمدن مشکل در خودرو و خرابشدن ناگهانی آن درصورتیکه مسافر هنوز سوار خودروی شما نشده است، میتوانید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کنید.
توجه داشته باشید همه سفرهای لغو شده، بهوسیله کارشناسان پشتیبانی بررسی شده و در صورتی که لغو سفر جز موارد مجاز نباشد، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوید.
نحوه لغو مجاز سفر قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
برای لغو سفر مجاز اسنپ، در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. در صفحهای که باز میشود، از بین دلایل موجود دلیل لغو سفر را انتخاب کرده و گزینه «لغو سفر» را انتخاب کنید.

نحوه لغو سفر بعد از زدن دکمه «مسافر سوار شد»
برای لغو هوشمند سفر اسنپ بدون نیاز به تماس با کارشناسان پشتیبانی، در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ، گزینه «پشتیبانی سفر» و سپس گزینه «تماس با پشتیبانی» را لمس کنید. پس از شنیدن پیام صوتی لغو سفر و انجام موارد درخواستشده، سفر بهصورت خودکار لغو میشود. مسافران هم میتوانند در اپلیکیشن مسافر با استفاده از گزینه «تماس با پشتیبانی» سفر را لغو کنند.


سخن پایانی
بنا بر قوانین سفر اسنپ شرایطی وجود دارد که بعد از قبول سفر و پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد» میتوانید سفر را لغو کنید. در این مطلب موقعیتهایی که میتوانید سفر را لغو کنید بررسی کردیم. سعی کنید استفاده از گزینه «لغو سفر» آخرین انتخاب شما باشد و دلیل قانعکنندهای داشته باشید و فراموش نکنید همه موارد لغو سفر توسط کارشناسان بررسی میشود.
سلام وقت بخیر
بنده ی سفر داشتم رسیدم ب مبدا و کزینه من رسیدم رو ثبت کردم و ۱۰ دقیقه ایستادم ولی مسافر نیومد و زنگ زدم گوشیش خاموش بود؛؛ لطفا ب این جورمسائل رسیدگی کنید. باتشکر
سلام من مسافر سوار کردم تصادف کردم مسافر پیاده شد رفت من هرکاری کردم نتوانستم سفر لغو کنم که مسافر بتونه دوباره اسنپ بگیره مجبور شدم پایان سفر زدم و کمسیون ازمن کم شد در صورتی که کرایه نگرفتم
عزیز برای پیگیری این موارد میتوانید از طریق اپلیکیشن رانندگان اسنپ تیکت ثبت نمایید و مورد را اطلاع دهید. اطلاعات سفر مورد نظرتان هم موجود است و میتوانید برای همان سفر درخواست دهید. موفق باشید
سلام کرایه های مشهد نسبت به تهران خیلی پایینه با این که حجم ترافیک و اینا تو تابستان بخاطر شهر زیارتی هست بیشتره لطفا اقدام به افزایش کنید
سلام مسافربدون اینگه حضور داسته باسد باید بسته ای را از شخص ثالث تحویل میگرفتم و به ایشان تحویل میدادم چون همراه بسته کسی نبود قبو نکردم گزینه لغو سفررو زدم آیا کارم درست بوده یانه؟
درایوش عزیز در چنین شرایطی شما میتوانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید. جهت آشنایی با شرایط مجاز لغو سفر لینک زیر را مطالعه نمایید.
https://club.snapp.ir/drivers-training/a-to-z-rejecting-trips/
سفر بنده انجام شده ولی در لیست سفرها به عنوان سفر لغو شده نمایش داده میشود
دوست عزیز برای پیگیری این موارد میتوانید از طریق اپلیکیشن رانندگان اسنپ تیکت ثبت نمایید و مورد را اطلاع دهید. اطلاعات سفر مورد نظرتان هم موجود است و میتوانید برای همان سفر درخواست دهید.
دوست عزیز برای پیگیری این موارد میتوانید از طریق اپلیکیشن رانندگان اسنپ تیکت ثبت نمایید و مورد را اطلاع دهید. اطلاعات سفر مورد نظرتان هم موجود است و میتوانید برای همان سفر درخواست دهید. موفق باشید
سلام و خسته نباشید خدمت عوامل برنامه اسنب اینجانب راننده اسنب هستم و هیچ وقت الکلی لغو سفر نمی زنم ولی وقتی در این هوای گرم جهت رسیدن به مسافر به مقصد می رسم و می بینم خبری از مسافر نیست و جوابی هم نمی دهد چاره ای جز لغو سفر ندارم
بارها شده که مسافر هم بسیار زیاد عجله می کند و وقتی. به مقصد می رسیم صفر را لغو می کند و می گوید دیر رسیدی لغوش کردم .و اسنب هم هیچ پاسخی برای مسافرانی که برای اذیت رانندگان صفر لغو می کنند نمی دهد و همچنان ما رانندگان این مشگل را با بعضی مسافران داریم .
منوچهر عزیز بابت ابهام بوجود آمده متاسفیم. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ لطفا لینک زیر را مطالعه نمایید.
https://club.snapp.ir/drivers-training/a-to-z-rejecting-trips/
سلام اسنپ هنوز خیلی تغییرات لازم داره که بهتر بشه مشکل زیاد داره
اینکه به مقصد میرسی مسافر لغو میزنه
بعدشم ۴نفر سوار میشن با کرایه پایین
و اینکه موقع حضور ۱۰تا۱۵ربع معطلی ووووووووو…..
عالی بود آگاهیم زیاد شد
امروز۲بار مسافر توجه فرمایید مسافر سفر را لغو کرده اما کاربران محترم اسنپ برای سفرانجام نشده هزینه کمیسیون برای من اعمال کرده اند با دلیل ومدرک میگم بعد ازطرف اسنپ پیام اومده سفرهای شما بروز رسانی شد بخدا گیرکردیم ازدست این اسنپ این دیگه چه رسمیه واقعا خداروخوش نمیاد بابا ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
سلام خسته نباشید بنده در مقصد حاضر شده اطلاع رسیدن به مقصد را داده ام تماس تلفنی هم گرفته ام پاسخگو نبودند باز بیشتر ۵دقیقه بعد تماس تلفنی منتظر مانده و بعد لغو سفر کرده ام خواهش مندم به این رفتار رسیدگی کنید بنده هم مصقد رفته هم زمانی طولانی منتظر ماندم تشکر از تیم پشتیبانی
شماره سفر
SNP-240616-79356-6267