آموزش رانندگان اسنپ

چرا مشاهده جزئیات مبدأ و مقصد پیش از قبول سفر اسنپی مهم است؟

اطمینان از انجام سفر اسنپی قبل از لمس گزینه «قبول سفر»، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که مانع لغو سفر می‌شود. گاهی اوقات شما کاربران راننده اسنپ، پیش از بررسی دقیق نشانی مبدأ و مقصد، سفر را قبول می‌کنید؛ اما بعداً متوجه می‌شوید که امکان انجام سفر بین این مبدأ و مقصد را ندارید و مجبور به لغو سفر می‌شوید. یکی از راهکارهای مهم رفع این مشکل، مشاهده جزئیات مبدأ و مقصد پیش از قبول از قبول سفر است.

نحوه مشاهده جزئیات مبدأ و مقصد پیش از قبول سفر

لغو سفر غیرمجاز بر امتیاز شما تأثیر نامطلوبی دارد. برای جلوگیری از وقوع این مشکل لازم است پیش از قبول سفر جزئیات مبدأ و مقصد را بادقت بررسی کنید و فقط درصورتی‌که امکان انجام سفر را دارید، گزینه «قبول سفر» را لمس کنید.

وقتی درخواست سفر برای شما ارسال می‌شود، نشانی مبدأ و مقصد، هزینه سفر و زمان تقریبی تا رسیدن به مبدأ برای شما به نمایش درمی‌آید. برای مشاهده دقیق‌تر محل مبدأ یا مقصد روی نقشه، کافی است متن نشانی مبدأ یا نشانی مقصد را لمس کنید. در این حالت تصویر واضح‌تری از مبدأ یا مقصد برای شما به نمایش درمی‌آید. برای برگشتن به حالت قبلی دوباره متن مبدأ یا مقصد را لمس کنید.

نحوه انجام سفر پس از مشاهده نشانی مبدأ و مقصد و اطمینان از انجام سفر

وقتی اپلیکیشن راننده اسنپ را در حالت روشن قرار می‌دهید، درخواست‌های سفر برای شما ارسال می‌شوند. هر درخواست سفر شامل «مبدأ مسافر»، «مقصد سفر» و «هزینه سفر» است که می‌توانید باتوجه‌به شرایط، سفر مطلوب خود را انتخاب کرده و گزینه «قبول سفر» را لمس کنید.

«مسیریابی» و حرکت به سمت مبدأ

برای رسیدن به مبدأ، دکمه «مسیریاب» را در اپلیکیشن لمس کرده و از بین گزینه‌های نمایش‌داده‌شده، گزینه موردنظر خود را انتخاب کرده و به سمت مبدأ مسافر حرکت کنید. در هر لحظه با لمس فلش روبه‌بالا می‌توانید جزئیات بیشتری از سفر را مشاهده کنید.

«به مبدأ رسیدم» و «مسافر سوار شد»

پس از اطمینان از رسیدن به محل دقیق مبدأ، دکمه «به مبدأ رسیدم» را لمس کنید و درصورتی‌که مسافر هنوز در مبدأ حاضر نشده منتظر بمانید. پس از سوارشدن مسافر، گزینه «مسافر سوار شد» را لمس کنید.

«پایان سفر»

هنگام رسیدن به مقصد، مبلغ کرایه و نحوه پرداخت آن در اپلیکیشن برای شما به نمایش در می‌آید. توجه داشته باشید که مسافران می‌توانند به دو صورت نقدی و آنلاین هزینه سفر را پرداخت کنند. پس از رسیدن به مقصد و پیاده‌شدن مسافر دکمه «پایان سفر» را لمس کنید.

نکات مهم بعد از قبول‌کردن سفر

  •  بعد از سوارشدن مسافر، حتما نام او را بپرسید و مقصد انتخاب شده را بررسی کنید و پس از اطمینان از درست‌بودن مشخصات و مقصد، دکمه «مسافر سوار شد» را لمس کنید.
  • پس از رسیدن به مقصد و پیاده‌شدن مسافر، گزینه «پایان سفر» را فراموش نکنید. اگر همچنان آنلاین باشید، درخواست سفر دیگری در همان محدوده به شما پیشنهاد داده خواهد شد.
  • هرگز پیش از رسیدن به مبدأ و سوار‌شدن مسافر و اطمینان از اینکه مسافر خودتان را سوار کرده‌اید دکمه «مسافر سوار شد» را لمس نکنید.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۸۳ دیدگاه)

  1. بسیار عالی ممنون از لطف شما ولی چرا گاهی اوقات اپلیکیشن درست عمل نمی‌کنه بطور مثال‌ می‌زنه ۱دقیقه فاصله تقریبی قبول سفر را می‌زنی میشه ۸ دقیقه و گاهی بیشتر از۸ دقیقه ۲دقیقه هم ترافیک داره این ۱۰دقیقه برای کاربر راننده مشکل میشه. که اکر لغو کنه که مبلغی کسر میشه . اگر حرکت کنه تا به مبدأ برسه بیشتر مواقع مسافر به خاطر طولانی بودن سفر را لغو میکنه . لطفاً چاره ای شود و گزینه ای اضافه شود تا فاصله طولانی توسط راننده لغو شود . بدون کسر کمیسیون . و خواهشاً فکری به حال کرایه ها کنید

  2. باسلام من ۲روز هست امدم خدمت شما همین مشکل رو داشتم ولی عالی شد کارساز بود برام ممنون ولی بازم مشکل دارم 🚘😅

  3. باسلام من ۲روز هست امدم خدمت شما همین مشکل رو داشتم ولی عالی شد کارساز بود برام ممنون

  4. سلام.نمایش مزدا و مقصد تا چند روز پیش عالی بود ولی اخیرا تغییر یافت و پشت فرمان خواندن مبدا روی نقشه مشکل هست در صورت امکان به روال قبلی بازگر دانید

  5. سلام.کرابه خیلی پایین هست.که‌ مسافر خودش تعجب میکنه.بعضی از مسیرها کوچه خراب خاکی هست کرایه پایین

  6. سلام: من از دیروز مجاز به سرویس دهی شدم. ولی هنوز سرویس نرفتم دارم دستور عمل‌ها را مطالعه میکنم تا با مشکلی بر خورد نکنم. باتشکر از همه عوامل دست اندرکار نادر احمدی‌نژاد ازکرمان

  7. باسلام وعرض خسته نباشیدبه محضرسیدن به مبدا مسافر سفر را کنسل می کند فکری به برای این اشخاص بکنید مسافر کودک خود را با کفش روی صندلی می گذارد به او تذکر میدهیم ناراحت میشه وبرای ما گزارش بد میده خواهشا یه طرفه قضاوت نکنید گزارش ها را با راننده در میان بگذارید تا از خود دفاع کند من یک راننده هستم از روزهای اول با شما همکاری دارم به همه مشکلها اگاهی دارم درسته که مسافر ولی نعمت ما ست وما شاکر اول خدا دوم مسافر هستیم ولی به اسکادران خودتان اهمیت بیشتری بدهید کم کردن امتیاز درست نیست

  8. سلام فاصله مبداخیلی دوربرایم ارسال میشه باقیمت خیلی پایین مثلافاصله ده دقیقه ای باهزینه ۲۰هزارتومان لطفابرسی کنید

  9. سلام وقت بخیر میشه لطف کنید مبلغ کرایه برچه اساسی تعین میشه مسافت کیلومتری؟ بر اساس شلوغی ترافیک؟ خواهش کیکنم توی مبلغ کرایه ها کمی هم با راننده مهربون باشید سپاسگذارم

  10. با سلام واحترام لطف کنید مبلغ کرایه ها را بیشتر کنید اصلا تهش چیزی واسه راننده نمیمونه مسیر کرایه تاکسی دوبرابر کرایه اسنپ هست درصورتی ک راننده اسنپ تا مبدا ومقصد دقیق مسافر را جا بجا میکنه اما راننده تاکسی تا ایستگاه مورد نظر لطف کنید پیگیری فرمایید با تشکر

  11. سلام پیشنهاد سفر هنگامیکه صفحه درمسیریاب هستم بالای صفحه برایم نمایان نمی‌شود راهنمائی کنید چطور تنظیمات گوشی ایراد دارد

  12. باسلام خدمت شما و همکاران تان در مورد نقشه قبل از به روز رسانی من راحت روی نقشه مبدأ و مقصد با انگشت روی صفحه موبایل آدرس دقیق زوم میکردم ولی الان آدرس مبدأ و مقصد درجایی می‌افتد که قابل تشخیص نیست و گزینه زوم کردن حذف شده لطفاً بررسی شود از همکاری شما ممنون

  13. ۱_ اغلب: زمان رسید به مبدا در بین برنامه و مسیر یاب چند دقیقه تفاوت دارد.
    لطفلا گزینه ای را را برای اشتباه قبول سفر از جانب راننده اضافه شود تا چنانچه راننده پس از قبول سفر متوجه اشتباهش شود بتواند فورا سفعر را لغو کند.
    ۳_ همانطور که مدیران و مسبولان اسنپ خود آگاه هستند هزینه تعمیر و لوازم بالا رفته در فکر توازن هزینه و کرایه ها و معیشت رانندگان باشند.

  14. سلام من چندروزه تواسنپم پول تونمادریافت میشه ولی توکارت بانکی نیمده لطفا» علتش روبهم بگین ممنون

  15. تورا ب خدا کرایه،ها رو افزایش بدین! تمام بار استهلاک و هزینه سوخت و ،،، روی دوش راننده،هاست و اسنپ بدون راننده یعنی هیچ! لطفا خواهشا نسبت ب امور مالی راننده،هاتون بی تفاوت نباشید. تورم ۵۰ درصد و این مبلغ کرایه،ها اصلا با هم همخوانی ندارن و باعث ریزش راننده،ها یا رفتن ب ناوگان‌های اینترنتی دیگه میشه،، خودتون رو جای راننده بذارین ک هم خودش هم سرمایه،ش ک خودروش باشه رو بکار میگیره ولی ته،ش هیچی برامون نمیمونه جز خستگی و ناامیدی

  16. بسیار عالی ممنون از لطف شما ولی چرا گاهی اوقات اپلیکیشن قاطی می‌کنه بطور مثال‌ می‌زنه ۲دقیقه تقریبی زمان رسیدن قبول سفر را می‌زنی میشه ۸دقیقه ۲دقیقه هم ترافیک داره این ۱۰دقیقه برای کاربر راننده مشکل میشه

  17. سلام خیلی عالی و خوب بود توضیحات
    فقط کرایه ها خیلی کمه وبنده تنها درآمدم از اسنپ است درآمد کفاف هزینه های زندگی وماشین را نمی کنه لطفا درکرایه ها را چند درصد گران بکنید
    خیلی متشکرم

  18. با سلام.
    برنامه اسنپ رو که در آذر ۱۴۰۲ برای اولین بار نصب کردم،جزئیات سفر رو در متن کامل نشان می‌داد ولی بعد از هر بار به روز رسانی متاسفانه فقط دو تا سه کلمه اول آدرسها رو نشون میده و حتی با لمس متن آدرس هیچ تغییری نم کنه.

  19. با سلام.
    برنامه اسنپ رو که در آذر ۱۴۰۲ برای اولین بار نصب کردم،جزئیات سفر رو در متن کامل نشان می‌داد ولی بعد از هر بار به روز رسانی متاسفانه فقط دو تا سع کلمه اول آدرسها رو نشون میده و حتی با لمس متن آدرس هیچ تغییری نم کنه.

  20. سلام متاسفانه نقشه مسیریاب من عمل نمیکنه و از ترس اینکه راه رو نسناسم نمیتونم برم اسنپ.درصورت امکان راهنماییم کنید

  21. سلام دوگرینه دایره قرمزوسیاه پایین سمت چپ نشان دهنده چیست ودایره وسط صفحه گوشی چیست وچه کاربردی دارد

  22. خیلی ممنون از راهنمای تون مفید بود یک خواهش از کارشناساتون دارم مبلق کرایه هاتون خیلی پایینه اگه میشه چند درصد گرون بشه ممنون با این گرونیها چیزی تهش نمیمونه برای زندگی کردن بازم ممنون

  23. عالی بود ولی بعضی وقتا اینقدر بی ادب هست مسافر که دلت میخواد همون موقع پیاده اش کنی و سرویس رو لغو کنی

  24. سلام، من فقط میخواستم که همین آخرین سفر امروزم اگه امکانش هست یه بازنگری بشه
    والا همه موضوعات و پیشنهادها و راهنمایی ها کامل است

  25. سلام خسته نباشید گروه پشتیبانی اسنپ خدا قوت اگه میشه کرایه هارو افزایش بدید ممنون میشم ما رارنندهای اسنپ

  26. با سلام خیلی اوضاع کرایه ها خراب الان برام درخوست اومد از شهریار تا شهرک غرب ۷۰ تومان در صورتی که باید دوبرابر این مبلغ باش خواهشا یه کاری برای راننده انجام بدین

  27. تعداد مسافران به راننده اطلاع داده شود بیشتر مواقع تعداد مسافر بیشتراز ظرفیت خودرو میباشد, سوار کردن مسافر بیش از حد مجاز, هم عدم قوانین راهنمایی هست وهم خودرو آسیب میبیند لطفا راه چاره ای بیاندیشید

  28. خیلی ممنونم واقعا دست مریزاد خیلی واضح ،ساده توضیح دادید کاش همه مسولین مثل شما کاردرست باشند

  29. سلام.وقتی که بعد از گرفتن سفر مسافر در مبدا حاضر نیست و خودش هم لغو نمیکند ما چه تقصیری داریم که باید اجباراً لغو کنیم که زمان را ازدست ندهیم

  30. سلام چرا مسیر یابهابیشتر موقع در فلکه هستی مسیرمقصداشتباه نشون میده. در این مورد همراهی کنید چکار کنم.

  31. درود راهنمایی خوب بود.بعد از قبول سفر و حرکت و حین رساندن مسافر به مقصد همچنان پیشنهاد و درخواست سفر برام ارسال میشه!????

  32. آموزش خوب بوداپلیکیشن درلمس جواب نمی دهدمسیریابی خیلی مشکل دارد باز نمی شودگاهی مبدا وگاهی تومقصد مشکل دارددرنتیچه لغوسفر رخ می دهد من جدیدا به اسنپ پیوستم.با تشکر

  33. برای درخواست تابلو اسنپ چکار کنیم ؟
    خیلی از مسیرها بدون داشتن تابلو با جریمه پلیس مواجه میشیم.

  34. این توضیح ها در صورتی قابل قبوله که زمان کافی برای انجام کارهای که گفتین باید باشه دوم اینکه برای رسیدن به مقصد بارها برام زده ۲ دقیقه اما لوکیشن میزن ۸الی ۱۰ دقیقه خب اینو حق من نیست کنسل کنم که اشتباه از طرف خود اسنپ هست و دوم مقصد مسافر را همیشه گنگ میزنه و زمان و یا مسافت نداره این جدا از پول گاهی خطرناک و جبران ناپذیر میشه لطفا انصاف به خرج بدین و مشکل را حل کنید

  35. باسلام وتشکراز مسئولین اسنپ،خواهشمندیم مناطقی که مسیر ماشین درشیب منفی وسربالایی سختی وجوددارد.(دورودلرستان هست مناطق حسین آباد،جماران،انگشته،تنگ پری کش) مبلغ کرایه دوبرابرکنید چون بعضی ازمسیرها سربالایی به حدی است که بادنده یک هم ماشین بالا نمیره و بعد چندکوچه چپ وراست باید رفت تا به مقصدرسید ودرآخر۱۴هزارتومان تا۱۷هزارتومان هزینه کرایه است که اصلا درست نیست وهیچ آژانسی این مسیررابا۵۰هزارتومان هم بالانمیرود

  36. سلام خسته نباشید ، با توجه به مسیر ها متاسفانه کرایه ها ناچیزه باکرایه تاکسی مقایسه میکنم اصلا منطقی نیست، چندین کیلومترمسافت رو باید پیمایش کنیم تا ب مبدا برسیم اونم برای ۲۰ هزارتومان یا هر مبلغی ،خواهشا کرایه ها رو بازنگری کنید ،حداقل کرایه یک تاکسی معمولی برای راننده های اسنپ باقی بماند،

  37. سلام درود بر شما من یه مشکل دارم وقتی نزدیک مقصد میشم و هنوز مسافر پیاد نکردم درخواست سفر فعال میشه و من نمیدونم چکار کنم توضیح میدید یا طبیعیه

  38. سلام درود بر شما من یه مشکل دارم وقتی نزدیک مقصد میشم و هنوز مسافر پیاد نکردم درخواست سفر فعال میشه و من نمیدونم چکار کنم توضیح میدید یا طبیعیه

  39. عالی فقط زمانی مسافر ایلان پرداخت میکند لطفا ذکر نمایید پرداخت شده چون بیشتر رانندگان سواد آنچنانی ندارند

  40. سلام لطفا کمیسیون رو کمش کنه به خدا چیزی دهن سوزیم نیست کرایه ها اسنپ ،لطفا پیگیری کنید

  41. این مطالب آموزشی عالی بود.فقط از مسئولبن محترم ناوگان اسنب تقاضای عاجزانه دارم فکری بحال مبلغ کرایه های پائین بکنند وچند درصد کرایه ها را افزایش دهند تا رانندگان زحمت کش باعلافه وتلاش بیشتری به این شغل پر مسئولیت ادامه دهند.باسپاس وتشکر.حسنلو

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا