آموزش رانندگان اسنپ

چگونه از سوء‌‌استفاده از حساب‌بانکی‌تان جلوگیری کنید؟

در حفاظت از اطلاعات بانکی خود حساس و باهوش باشید. شما کاربران راننده اسنپ روزانه تراکنش‌های مالی زیادی انجام می‌دهید و با افراد زیادی در ارتباط هستید. در این شرایط حفاظت از اطلاعات مهم بانکی بیشتر از همیشه به چشم می‌آید و رعایت برخی نکات، امنیت حساب‌های بانکی‌تان را افزایش خواهد داد. در ادامه نکات مهمی که مانع سوءاستفاده از حساب بانکی‌تان می‌شود را با هم مرور می‌کنیم.

هرگز کارت‌بانکی و رمزهای ارسال‌شده را به شخص دیگری ندهید. فراموش نکنید جزئیات کارت‌بانکی و رمزهای یک‌بارمصرف از اطلاعات محرمانه هر شخص است و محافظت از این اطلاعات بانکی برای حفظ امنیت مالی حیاتی است.

به تماس‌ها و پیامک‌های حاوی لینک‌های مشکوک اعتنا نکنید. شاید شنیده باشید که یکی از اطرافیانتان پیامکی حاوی لینکی مشکوک دریافت کرده و بی‌توجه آن را باز کرده و در نتیجه تمام اطلاعاتش هک شده است، یا مثلا تماسی داشته که طی آن درخواست کد ارسال شده (OTP) را داشته و در نهایت اطلاعات بانکی شخص افشا شده است.

هرگز در خریدوفروش دیگران دخالت نکنید و از طرف مسافر برای دیگری پول واریز نکنید. توجه داشته باشید تنها تعامل مالی شما با مسافر در قالب پرداخت هزینه سفر و به دو صورت آنلاین یا نقدی است و هرگونه تعامل مالی غیر از این موضوع با مسافر، خارج از چارچوب قوانین اسنپ است.

اگر کارت‌بانکی شما مفقود شده یا به سرقت رفته است، بلافاصله با بانک خود تماس بگیرید تا آن را مسدود کنید. گاهی سرقت‌های برنامه‌ریزی شده اتفاق می‌افتند و شخصی که کارت شما را سرقت می‌کند، از قبل رمز آن را به دست آورده است. اگر از آن دسته افراد هستید که رمز کارت‌بانکی‌تان را کنار کارت نگهداری می‌کنید به‌خاطر داشته باشید در صورت سرقت کارت، در یک‌چشم به‌هم‌زدن حسابتان خالی می‌شود.

هرگز از طریق حساب بانکی خود دستورات پرداخت را برای دیگران انجام ندهید. فراموش نکنید مسئولیت کامل حساب بانکی‌تان بر عهده شماست و در صورت وقوع هر تخلفی، لازم است پاسخگو باشید.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

نوشته‌های مشابه

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۱,۱۱۳ دیدگاه)

  1. خسته نباشید ده روزه می‌خوام حساب کاربری تعقیر بدم ب وانت باری مدارک ارسال میکنم ولی ارول میده میگه درخواست شما ثبت نشد خواهشن رسیدگی کنید

    1. دوست عزیز شما نیاز به تغییرکاربری دارید.لطفا مدارک خود را به صورت حضوری به دفتر پشتیبانی شهر خود تحویل دهید. در صورتی که ساکن شهری هستید که امکان مراجعه حضوری ندارید مدارک خود را از طریق پشتیبانی غیرحضوری ارسال کنید. لینک پشتیبانی غیرحضوری: https://club.snapp.ir/online_support/

  2. سلام.
    بعضا میری میرسی به مبدا بعدش میگن باید یه باری رو جا به جا کنی و خودش هم نمیاد با توجه به اینکه این کار تخلفه، اگه ما اون سفر رو لغو کنیم ضرر می کنیم. آیا راهکاری برای جبران زیان ما وجود داره؟

    1. دوست عزیز در چنین شرایطی شما میتوانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید. جهت آشنایی با شرایط مجاز لغو سفر لینک زیر را مطالعه نمایید.
      https://club.snapp.ir/drivers-training/a-to-z-rejecting-trips/

    1. دوست عزیز تسویه حساب روزانه اسنپ با کاربران راننده، همه روزه و حتی در روزهای تعطیل انجام میشود. برای استفاده از امکان تسویه حساب روزانه اسنپ، حتی در روزهای تعطیل باید شماره شبای یکی از بانکهای طرف قرارداد با اسنپ را در اپلیکیشن ثبت کرده باشید. به دلیل شرایط بانک ها در انتقال توسط شماره شبا مبلغ تسویه شده حتما تا ساعت ۴ بعد از ظهر به حساب افراد واریز میگردد. در لینک زیر راهنمای ثبت شماره شبا و کارت را مطالعه نمایید:
      https://club.snapp.ir/video/sheba-and-card-number/

  3. باسلام موقعی پیش میاد اپیکیشن جواب نمیده مسافر میگه پول نقد هم همراه نداره شماره کارت جهت واریز هزینه میخاد اینجا تکلیف راننده چی هست شما هم فرمودی شماره کارت غیر قانونی چکار باید کرد راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    1. دوست عزیز به دلیل اینکه در فرآیند کارت به کارت در صورت بروز مشکل اسنپ امکان پیگیری و بررسی ندارد و همچنین فراموش نکنید مسئولیت کامل حساب بانکی‌تان بر عهده شماست و در صورت وقوع هر تخلفی، لازم است پاسخگو باشید.

  4. سلام بعضی ازمسافرها اصراربه کارت به کارت کردن میکنند.نه پول نقد دارندونه بلدندانلاین پرداخت کننددراین مواقع راننده بایدچیکارکنه.

    1. دوست عزیز به دلیل اینکه در فرآیند کارت به کارت در صورت بروز مشکل اسنپ امکان پیگیری و بررسی ندارد و همچنین فراموش نکنید مسئولیت کامل حساب بانکی‌تان بر عهده شماست و در صورت وقوع هر تخلفی، لازم است پاسخگو باشید.

  5. لطفاً درگزینهای سفر برنامه ای درست کنید که مسافر مجبور باشد یانقدی یا ازطریق اسنپ کرایه را پرداخت‌کنن که راننده مجبور به کارت‌به‌کارت‌نشن‌که‌خلاف‌مقرات‌نباشه

  6. با سلام، من تو حسابم موجودی دارم ولی میزنه قابل برداشت ۰ لطفا رسیدگی بفرمایید…برای ما رانندها هم باید ی پشتیبانی پاسخ دهنده باش که متاسفانه نیست…

    1. دوست عزیز تسویه حساب روزانه اسنپ با کاربران راننده، همه روزه و حتی در روزهای تعطیل انجام میشود. برای استفاده از امکان تسویه حساب روزانه اسنپ، حتی در روزهای تعطیل باید شماره شبای یکی از بانکهای طرف قرارداد با اسنپ را در اپلیکیشن ثبت کرده باشید. به دلیل شرایط بانک ها در انتقال توسط شماره شبا مبلغ تسویه شده حتما تا ساعت ۴ بعد از ظهر به حساب افراد واریز میگردد. در لینک زیر راهنمای ثبت شماره شبا و کارت را مطالعه نمایید:
      https://club.snapp.ir/video/sheba-and-card-number/

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00