آموزش رانندگان اسنپقوانین

مواردی که کاربر راننده مجاز به لغو سفر است

لیگ نوروزی

کاربران راننده نمونه در اسنپ همواره قبول سفرهای بیشتری داشته و در مقابل کمترین میزان لغو سفر را دارند. رعایت این دو نکته به افزایش درآمد رانندگان منجر می‌شود.

اما در برخی موارد کاربر راننده ناچار است سفر درخواست شده را لغو کند. بار نامتعارف، حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی، مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه و درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر از جمله مواردی هستند که در آن، کاربر راننده می‌تواند سفر خود را لغو کند. در ادامه شرح هر کدام از شرایط ذکر شده را مرور می‌کنیم.

۱- حق لغو سفر به دلیل بار نامتعارف یا بسته بدون حضور مسافر

میزان بار متعارف برای حمل با خودروی سواری به اندازه‌ای است که بدون مشکل در صندوق عقب خودرو جا گرفته یا در صندلی عقب به راحتی قرار بگیرد. در صورتی که کاربر راننده در مبدا مسافر با بار نامتعارفی روبرو شود، حق دارد درخواست سفر را لغو کند.

همچنین کاربران مسافر نباید برای بسته‌هایی درخواست اسنپ کنند که مسافری همراه آن نیست. جابجایی بسته، اعم از کوچک یا بزرگ، حتما باید با حضور مسافر انجام شود. در غیر این صورت کاربر راننده می‌تواند سفر را لغو کند.

در صورتی که در ابتدای سفر، کاربر راننده از محتویات بار همراه کاربر مسافر اطلاع نداشته باشد و در حین سفر نسبت به محتویات بار اطلاع پیدا کند، مجاز به قطع و لغو سفر است. در این صورت کاربر راننده مکلف به اعلام گزارش فوری موضوع به شرکت و مراجع انتظامی است.

۲- حیوان خانگی، بدون هماهنگی با کاربر راننده

حمل حیوان خانگی همراه مسافر تنها در شرایطی امکان پذیر است که پیش از سفر، مسافر با کاربر راننده هماهنگی‌های لازم را انجام داده باشد. در غیر این صورت راننده حق دارد سفر را لغو کند.

۳- مسافر زیر سن قانونی

استفاده از اسنپ برای افراد زیر سن قانونی ممنوع است. افراد زیر ۱۸ سال برای استفاده از اسنپ حتما باید همراه داشته باشند. اگر کاربر راننده با مسافر زیر سن قانونی روبرو شود حق دارد درخواست سفر را لغو کند.

در چه مواردی نباید درخواست‌های سفر را لغو کرد

لغو درخواست‌ سفرهایی که هیچ‌کدام از ویژگی‌های شرایط فوق را ندارند مجاز نیست. کاربران راننده‌ای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو می‌کنند، با پیامک‌های هشدار روبرو می‌شوند. در صورت تداوم این کاربران از اولویت ارسال درخواست سفر خارج شده، بعد از تکرار این رفتار برای ساعاتی از شبانه‌روز درخواستی برای آنها ارسال نمی‌شود. حساب کاربری راننده‌ای که همچنان درخواست‌های سفر ارسالی را لغو کند، در نهایت به صورت چند روز متوالی و پس از آن به صورت دائمی مسدود می‌شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۱۵۷ دیدگاه)

  1. متاسفانه باید بگم که هوش مصنوعی بررسی میکنه نه کارشناس و هوش مصنوعی هم بدست کارشناس طراحی شده وبررسی میکند که مشکل من هم همینه که شما گفتین باید قوانین لغو غیر مجاز دوباره بررسی بشه که راننده متضرر نشه

  2. با سلام بنده حسابم مسدود شده و علتش لغو غیر مجاز بوده ولی باید بگم که زمان رسیدن تا مسافر بیش از آن زمانی بود که اسنپ زده بود مثلا زده بود ۴ دقیقه ولی ۱۱ دقیقه تو مسیر یاب زده بود و من لغو کردم لطفا گزینه ای در این مورد بزارید، بعدش گوشی من متاسفانه خاموش شد که اینم علت دیگرش بود سوالی که دارم اینه که چرا مسافر بار داره ۷ دقیقه رانندگی میکنم میرسم وبعدش میگه بار بعد لغو میکنم چطور حساب کاربری ایشونو نمی بندید یا مبلغی بابت لغو غیر مجاز از حسابش کسر نمیکنید

  3. سلام مرسی از همه دوستان از همکاران و شرکت حمل و نقل اسنپ اول از همه تشکر کنم بخاطر شرایطی که باعث شد هم شرکت و هم مسافر و هم راننده منفعت ببرند .
    چند مورد از مواردی که دیده می شود و شامل موارد زیر می باشد:
    1)ای کاش به نرم افزار #اسنپ گزینه ای اضافه شه برای #باری که مسافر داره از همون #اول به راننده اعلام کنند و در سامانه اسنپ #ثبت بشه .
    2)#نرخ کرایه نیازمند #افزایش بها می باشد .
    3)برای #مسیر های و حتی(اعمم از شهر یا روستا)#نرخ تعیین بشه .
    4)بیمه رانندگان
    5)#خدمات بیشتری به #رانندگان ارائه شود(تعمیرات لوازم یدکی و…).

  4. اگر پایه این باشه که مسافر بخاطر چک پول تغلبی که داشت قبول نکردم و ده دقیقه بعدا ز گزینه پایان سفر بنده رو گزاشته رفته که حساب رو پرداخت کنه دنبال پول بوده پیش سوپر مارکت محلشون امانت گرفته چون خودش نقدی زده بود پرداخت را چون کارت نداشت عوص اینکه من شاکیم شما حساب کاربری راننده خودتون رو مسدود میکنید چرا چون ان از طریق شماره من به واتساب امده مخ مارو گرفته کار حالا کلماتی خودشون که مخزدن بود که تو کل سفر داشت ادامه میداد که من پیام دادن رو خلاف مقررات اسنپ دانسته وان رو بلاک کردم و پاکش کردم حالا نمیدونم چی گفته کدومشون پاک کرده و چی گفته ولی تا امد من گزارش بدم ان منو مسدود کرد که دادم گزارشو و مدیرت اسنپ خواهشمند است با این مسافر برخورد قاطعی شود ما راننده ها گناهی نداریم و بنده از ایشون شاکی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00