اخبار اسنپ

«آگاهی‌بخشی سرطان پستان» موثرترین راه برای پیشگیری و درمان

لویالتی

در تقویم جهانی ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان (ماه اکتبر)، ماه آگاهی‌بخشی در مورد سرطان پستان نام‌گذاری شده است. اسنپ در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، در این بازه زمانی کمپین «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» را اجرا می‌کند.

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده، شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی سرطان پستان است. این سرطان با شیوع ۱۱/۳ درصدی دومین سرطان شایع در بین زنان و مردان گزارش شده است. سرطان پستان گرچه در میان زنان شایع است، مردان زیادی را هم درگیر خود می‌کند. همین مسئله سبب شده تا تمام افراد جامعه اعم از زنان و مردان نیاز به اطلاعات کافی و به‌روز درباره این بیماری داشته باشند. تشخیص زودهنگام سرطان پستان موجب افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض احتمالی و از همه مهم‌تر کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به آن می‌شود. تأثیری که در مرحله اول در خانواده‌ها قابل‌مشاهده خواهد بود و هر یک از اعضای خانواده و البته جامعه را از آسیب‌ها و دغدغه‌های روحی و مالی بزرگ نجات می‌دهد.

هدف از اجرای این کمپین چیست؟

هدف از اجرای این کمپین آگاهی‌بخشی به‌ تمامی کاربران خانواده بزرگ اسنپ (فارغ از جنسیت) درباره علائم، روش‌های پیشگیری و درمان سرطان پستان است. با توجه به ابعاد گسترده و فراگیری سرطان پستان، اسنپ سعی دارد با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام این بیماری در کاهش میزان مرگ‌و‌میر ناشی از آن قدم موثری بردارد. به همین منظور در کنار آگاهی‌بخشی به کاربران مسافر و همکاران اسنپ، افزایش آگاهی کاربران راننده عزیز هم در دستور کار قرار گرفته است. این اطلاع‌رسانی نه تنها به نفع هر یک از اعضای جامعه است، بلکه می‌تواند منجر به کاهش‌ هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع پزشکی در سیستم بهداشت و درمان کشور شود.

تأثیر هر یک از اعضای خانواده بزرگ اسنپ در آگاهی‌بخشی درباره سرطان پستان

هجدهمین طرح نیکوکاری‌کلاب به آگاهی‌بخشی درباره سرطان پستان اختصاص خواهد داشت. اسنپ با همکاری مؤسسه خیریه «بهنام دهش‌پور» طرح «مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سه‌بعدی برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم در شهر تهران» را در بخش نیکوکاری‌کلاب اجرا می‌کند. هم مسیری کاربران راننده اسنپ در کنار کاربران مسافر عزیزمان در گسترش این آگاهی‌بخشی، قدم بزرگی در اجرای این کمپین خواهد بود. 

باشگاه رانندگان اسنپ در نظر دارد تا از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی خود، آگاهی‌بخشی نسبت به سرطان پستان را در دستور کار قرار دهد. در این راستا، یکی از اپیزودهای رادیو اسنپ به طور اختصاصی به موضوع آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مورد این نوع سرطان پرداخته است. در این اپیزود دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی در مورد علائم اولیه سرطان پستان، نحوه‌ی خودمراقبتی، راه‌های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

با این کمپین همراه شوید و قدمی مثبت در این مسیر بردارید.

اسنپ در نظر دارد در آینده طرح‌های حمایتی دیگری هم باهدف حمایت از افراد مبتلا به این بیماری در نظر بگیرد.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۶۳ دیدگاه)

  1. درود و عرض ادب
    شخصی را در کرج میشناسم که بدلیل عدم توان مالی از ادامه درمان و جراحی سرطان پستان انصراف داده اگر مساعدتی بعمل آید کمال تشکر را دارم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا