آموزش رانندگانآموزش

نکات مهم رفتار حرفه‌ای با مسافران

لیگ نوروزی

کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفه‌ای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد می‌کند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث می‌شود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور می‌کنیم.

اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت

قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران می‌شود و لغو کردن سفر در این موارد وقت‌گیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.

پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر

ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که می‌تواند یک تجربه جالب و لذت‌بخش باشد، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبت‌کردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفت‌وگو پرهیز کنید.

پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی

کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم می‌کند و باعث حواس‌پرتی می‌شود و خطر تصادف را بالا می‌برد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه می‌شود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.

احترام به حریم شخصی مسافر

خوش‌آمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث می‌شود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)

مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و می‌توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.

اهمیت دادن به درخواست‌های مسافر

شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم می‌شود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا می‌خواهد شیشه‌ها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۴ دیدگاه)

  1. با سلام و عرض احترام
    در برخی از موارد متاسفانه مسافرانی وجود دارند که بسیار رفتار بدی دارند و برخورد نکردن با آنها از سوی پشتیبانی موجب خسارت شدید روحی به راننده و همچنین دیگر رانندگان ناوگان محترم است
    مانند: آوردن کیسه زباله منزل درحین سفر
    درخواست سوار کردن و توقف با حداقل هزینه سفر
    که بسیار با هزینه های ماشین و اجاره خانه ها تا ممکن است
    لطفاً پیگیری فرمایید

  2. با سلام و عرض احترام
    در برخی از موارد متاسفانه مسافرانی وجود دارند که بسیار رفتار بدی دارند و برخورد نکردن با آنها از سوی پشتیبانی موجب خسارت شدید روحی به راننده و همچنین دیگر رانندگان ناوگان محترم است
    مانند: آوردن کیسه زباله منزل درحین سفر
    درخواست سوار کردن و توقف با حداقل هزینه سفر
    که بسیار با هزینه های ماشین و اجاره خانه ها تا ممکن است
    لطفاً پیگیری فرمایید

  3. با سلام . اسنپ اصلا ب راننده هاش ارزش نمی زاره و فقط فکر رضایت مسافر هست . بارها مسافر بی احترامی کرده و هزار جور اذیت ولی کسی از گل نازک تر بهش نمیگه . خیلی ستاره کم به راننده دادن هاشونم نامردی هست . کاش به مسافر هم احترام به راننده آموزش داده شده . آمین

  4. با سلام . اسنپ اصلا ب راننده هاش ارزش نمی زاره و فقط فکر رضایت مسافر هست . بارها مسافر بی احترامی کرده و هزار جور اذیت ولی کسی از گل نازک تر بهش نمیگه . خیلی ستاره کم به راننده دادن هاشونم نامردی هست . کاش به مسافر هم احترام به راننده آموزش داده شده . آمین

  5. سلام وعرض ادب
    ای کاش دوستان تنظیم کننده این نصایح به عفت کلامی که از اززبان وانگشت خارج می شود هم کمی مقید به گفتار احترامی خود می بودند
    قطعا راننده گان اسنپ بیشتر از کارکنان اسنپ ومسافران با توجه به حجم عظیم مشکلات سفرها انتظار بیشتر وفراوان دارند اغلب مسافران با مبلغ ناچیز واسنپ در حد یک اپلیکیشن همواره شخصیت راننده گان را ملاحظه نمی کنند
    برای بالا بردن سطح کیفیت با مسافران باید تعامل آموزشی وارتباطات موثر وقوی برقرار شود اندک پول کرایه برای هیچ انسانی تعهد واخلاق وظیفه ایجاد نمی کند کما اینکه در کشور ما در ادرات دولتی حقوق های نجومی هم چنین نکرده
    مسافران اسنپ مبرما نیازمند آموزش‌های قوی هستند آموز همراه با تکرار تکرار وایجاد عادت اسنپی برای بکارگیری آنچه الزام یک سفر مترقی است
    آموزش وهمراهی اسنپ با مسافران در حد صفر هم نیست

    1. با سلام و وقت بخیر

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما در میون گذاشتید حتما نظرات و پیشتهاداتتون رو به تیم های مربوطه انتقال میدیم.

  6. سلام وعرض ادب
    ای کاش دوستان تنظیم کننده این نصایح به عفت کلامی که از اززبان وانگشت خارج می شود هم کمی مقید به گفتار احترامی خود می بودند
    قطعا راننده گان اسنپ بیشتر از کارکنان اسنپ ومسافران با توجه به حجم عظیم مشکلات سفرها انتظار بیشتر وفراوان دارند اغلب مسافران با مبلغ ناچیز واسنپ در حد یک اپلیکیشن همواره شخصیت راننده گان را ملاحظه نمی کنند
    برای بالا بردن سطح کیفیت با مسافران باید تعامل آموزشی وارتباطات موثر وقوی برقرار شود اندک پول کرایه برای هیچ انسانی تعهد واخلاق وظیفه ایجاد نمی کند کما اینکه در کشور ما در ادرات دولتی حقوق های نجومی هم چنین نکرده
    مسافران اسنپ مبرما نیازمند آموزش‌های قوی هستند آموز همراه با تکرار تکرار وایجاد عادت اسنپی برای بکارگیری آنچه الزام یک سفر مترقی است
    آموزش وهمراهی اسنپ با مسافران در حد صفر هم نیست

    1. با سلام و وقت بخیر

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما در میون گذاشتید حتما نظرات و پیشتهاداتتون رو به تیم های مربوطه انتقال میدیم.

  7. مسافر میگه عجله دارم سرعت غیرمجاز برو .سبقت غیر مجاز برو .خلاف برو .یکطرفه برو. درابتدای مسیر لغو کن میخوام برا مامانم اسنپ بگیرم .مقصدم جای دیگه است .حالا اینو ازاین مسیر برو توی راه کار دارم .بعدش مقصد دوم هم دارم .بدون اجازه از راننده ثبت هم میکنه .توقف هم نمی زنه. اخرش میگه ادم گوه با رانندگی گوه بعدش در رو محکم میزنه میره اون وقت اسنپ ۱۰ امتیاز از ما کم میکنه و میگه درست برخورد کنید

  8. مسافر میگه عجله دارم سرعت غیرمجاز برو .سبقت غیر مجاز برو .خلاف برو .یکطرفه برو. درابتدای مسیر لغو کن میخوام برا مامانم اسنپ بگیرم .مقصدم جای دیگه است .حالا اینو ازاین مسیر برو توی راه کار دارم .بعدش مقصد دوم هم دارم .بدون اجازه از راننده ثبت هم میکنه .توقف هم نمی زنه. اخرش میگه ادم گوه با رانندگی گوه بعدش در رو محکم میزنه میره اون وقت اسنپ ۱۰ امتیاز از ما کم میکنه و میگه درست برخورد کنید

  9. درود بر شما خسته نباشید وقت بخیر خدمت شما می‌خواستم عرض کنم که نمیشه تمام خواسته‌ها به نفع مسافر باشه شما باید یک سری قوانین برای مسافرا جهت رفاه حال راننده در نظر بگیرید هر اتفاقی رو فقط به نفع مسافر دارید انجام می‌دید در صورتی که راننده روزی چندین سفر میره با مسافرهای زیادی در ارتباطه و مسافر باید به راننده احترام بذاره به شرایط ماشین به استهلاک ماشین به وقتی که می‌گذاریم و خستگی که داریم کمترین هزینه رو داریم بابت جابجایی مسافر می‌گیریم مسافر اوردهای بسیار داره ی از وقت‌ها میریم دنبال مسافر لغو سفر می‌زنه و شرکت اسنپ هیچ پشتیبانی بابت رفاه حال راننده نداره خواهشمندم رسیدگی کنید برای نظرها و امتیاز یک ملاکی رو در نظر بگیرید الکی مسافر امتیاز ثبت می‌کنه اصلاً بدون هیچ دلیلی امتیاز ما کم یا زیاد میشه
    کرایه ها به شدت پایینه رسیدگی کنید

  10. درود بر شما خسته نباشید وقت بخیر خدمت شما می‌خواستم عرض کنم که نمیشه تمام خواسته‌ها به نفع مسافر باشه شما باید یک سری قوانین برای مسافرا جهت رفاه حال راننده در نظر بگیرید هر اتفاقی رو فقط به نفع مسافر دارید انجام می‌دید در صورتی که راننده روزی چندین سفر میره با مسافرهای زیادی در ارتباطه و مسافر باید به راننده احترام بذاره به شرایط ماشین به استهلاک ماشین به وقتی که می‌گذاریم و خستگی که داریم کمترین هزینه رو داریم بابت جابجایی مسافر می‌گیریم مسافر اوردهای بسیار داره ی از وقت‌ها میریم دنبال مسافر لغو سفر می‌زنه و شرکت اسنپ هیچ پشتیبانی بابت رفاه حال راننده نداره خواهشمندم رسیدگی کنید برای نظرها و امتیاز یک ملاکی رو در نظر بگیرید الکی مسافر امتیاز ثبت می‌کنه اصلاً بدون هیچ دلیلی امتیاز ما کم یا زیاد میشه
    کرایه ها به شدت پایینه رسیدگی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00