کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفهای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی میدانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفهای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد میکند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث میشود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور میکنیم.
اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت
قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران میشود و لغو کردن سفر در این موارد وقتگیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.
پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر
ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که میتواند یک تجربه جالب و لذتبخش باشد، به همان اندازه هم چالشبرانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبتکردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفتوگو پرهیز کنید.
پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی
کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم میکند و باعث حواسپرتی میشود و خطر تصادف را بالا میبرد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه میشود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشتوگذار در شبکههای اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.
احترام به حریم شخصی مسافر
خوشآمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشاندهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث میشود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)
مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و میتوانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارتبهکارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.
اهمیت دادن به درخواستهای مسافر
شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان میگذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم میشود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد میدهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا میخواهد شیشهها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر
در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.
ای کاش اسنپ درخواست سفر رو برای تعداد مسافر تعیین میکرد،مثلا برای یک مسافر کرایه ۳۰هزارتومن باسه،به تعداد نفراتی ک سفر کنه مبلغ دوتومن یا هرچیزی اضافه پرداخت کنه،نه اینکه ۴تا ادم سنگین وزن رو از اینور سهر ببری اون ورشهر سی تومن،میفته نفری ۷تومن،۶تومن سی تومن هم کمیسیون بره میشه نفری ۴ تومن،انصاف نیست والا
ای کاش اسنپ درخواست سفر رو برای تعداد مسافر تعیین میکرد،مثلا برای یک مسافر کرایه ۳۰هزارتومن باسه،به تعداد نفراتی ک سفر کنه مبلغ دوتومن یا هرچیزی اضافه پرداخت کنه،نه اینکه ۴تا ادم سنگین وزن رو از اینور سهر ببری اون ورشهر سی تومن،میفته نفری ۷تومن،۶تومن سی تومن هم کمیسیون بره میشه نفری ۴ تومن،انصاف نیست والا
با سلام
ممنون بابت مطالب مفید ک کاربردی که ارائه دادید لطفا در صورت امکان آیتمی اضافه شود که در صورتیکه مسافر در مبدا زمان زیادی را جهت سوار شدن از ما میگیرد هم بتوانیم مدت تاخیر را به مسافر اعلام کنیم
با سلام
ممنون بابت مطالب مفید ک کاربردی که ارائه دادید لطفا در صورت امکان آیتمی اضافه شود که در صورتیکه مسافر در مبدا زمان زیادی را جهت سوار شدن از ما میگیرد هم بتوانیم مدت تاخیر را به مسافر اعلام کنیم
مسافری دررابطه من گفته رفتارناشایست ایاازاین مسافرسوال شده رفتارناشایستی بودمن دارم مسافربه مقصدمیرسونم مسافرنبایدبگه من چه قدرراه برم همین مسافرفرداخونی ازدماغش بیادبیخیال راننده نمیشه مسافری که بابت من نوشته به من میگه باسرعت بروبااین همه دوربین محدودیت سرعت جریمه بشم مسافرجوابگوهستش حتماازمسافرسوال بفرمایدراننده هم درجریان باشه به شماهم اعلان کنه
مسافری دررابطه من گفته رفتارناشایست ایاازاین مسافرسوال شده رفتارناشایستی بودمن دارم مسافربه مقصدمیرسونم مسافرنبایدبگه من چه قدرراه برم همین مسافرفرداخونی ازدماغش بیادبیخیال راننده نمیشه مسافری که بابت من نوشته به من میگه باسرعت بروبااین همه دوربین محدودیت سرعت جریمه بشم مسافرجوابگوهستش حتماازمسافرسوال بفرمایدراننده هم درجریان باشه به شماهم اعلان کنه
درسته مسافروسفیر لازم و ملزوم همندشما هم درمورد سفرا کم لطفی میکنید همینطور ک هوای مسافران عزیز رادارند هوای سفرای ارجمندرا هم داشته باشید.چرا درمورد بنزین هیچ اقدامی نمیکنید.چرا با بودن این تورم و گرانی هیچ فکری برای کرایه ها نمیکنید. چرا درمورد کم کردن کمیسیون هیچ اقدامی نمیکنید. چرادرمورد بیمه سفیران هیچ حرکتی انجام نشد.فقط و فقط شعار تنها چسبیدیم ک با مسافر اینکارو بکنید اینکارو نکنید.
درسته مسافروسفیر لازم و ملزوم همندشما هم درمورد سفرا کم لطفی میکنید همینطور ک هوای مسافران عزیز رادارند هوای سفرای ارجمندرا هم داشته باشید.چرا درمورد بنزین هیچ اقدامی نمیکنید.چرا با بودن این تورم و گرانی هیچ فکری برای کرایه ها نمیکنید. چرا درمورد کم کردن کمیسیون هیچ اقدامی نمیکنید. چرادرمورد بیمه سفیران هیچ حرکتی انجام نشد.فقط و فقط شعار تنها چسبیدیم ک با مسافر اینکارو بکنید اینکارو نکنید.
والا بنده با همه ی مسافران کاملا محترمانه رفتار کردم و به تمام درخواست هاشون توجه کردم ولی متاسفانه گزینه ی رفتار نامناسب برای بنده جزو پرتکرار ها انتخاب شده. کاش راننده ها میتونستن ببینن چه مسافری اینو زده تا حداقل درمورد اون مسافر نظر بدن یا از خودشون دفاع کنن و مورد ظن و تهمت قرار نگیرند.
والا بنده با همه ی مسافران کاملا محترمانه رفتار کردم و به تمام درخواست هاشون توجه کردم ولی متاسفانه گزینه ی رفتار نامناسب برای بنده جزو پرتکرار ها انتخاب شده. کاش راننده ها میتونستن ببینن چه مسافری اینو زده تا حداقل درمورد اون مسافر نظر بدن یا از خودشون دفاع کنن و مورد ظن و تهمت قرار نگیرند.