آموزش رانندگانآموزش

نکات مهم رفتار حرفه‌ای با مسافران

کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفه‌ای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد می‌کند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث می‌شود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور می‌کنیم.

اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت

قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران می‌شود و لغو کردن سفر در این موارد وقت‌گیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.

پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر

ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که می‌تواند یک تجربه جالب و لذت‌بخش باشد، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبت‌کردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفت‌وگو پرهیز کنید.

پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی

کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم می‌کند و باعث حواس‌پرتی می‌شود و خطر تصادف را بالا می‌برد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه می‌شود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.

احترام به حریم شخصی مسافر

خوش‌آمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث می‌شود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)

مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و می‌توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.

اهمیت دادن به درخواست‌های مسافر

شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم می‌شود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا می‌خواهد شیشه‌ها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۴ دیدگاه)

  1. سلام بزرگواران متاسفانه مسافران بیشتر از مقصد مشخص شده درخواست اضافی یا توقف در بین راه یا مسافر اضافه دارند اینها را چکار کنیم

  2. سلام بزرگواران متاسفانه مسافران بیشتر از مقصد مشخص شده درخواست اضافی یا توقف در بین راه یا مسافر اضافه دارند اینها را چکار کنیم

  3. سلام حالتون خوبه متاسفانه اینقدر کرایه اسنپ پایین هست که بعضی از مسافرها این تصور دارن که راننده از سر ناچاری مشغول به کار در محیط اسنپ هست و حتی حاضر نیستن ۵ متر نزدیکتر از مقصد پیاده بشن.هرچه قدر کاری ارزان‌تر باشد شأن شخصیت کسی که این کار انجام میده کمتر میشه……..

  4. سلام حالتون خوبه متاسفانه اینقدر کرایه اسنپ پایین هست که بعضی از مسافرها این تصور دارن که راننده از سر ناچاری مشغول به کار در محیط اسنپ هست و حتی حاضر نیستن ۵ متر نزدیکتر از مقصد پیاده بشن.هرچه قدر کاری ارزان‌تر باشد شأن شخصیت کسی که این کار انجام میده کمتر میشه……..

  5. سلام نمیدونم چطوره که امتیاز راننده روی مسافر هیچ تاثیری نداره ولی تا مسافر میگه کش و کشمش سریع از امتیاز راننده کم میکنن و بهش امتیاز منفی میدن!!!!!!!
    به فرض مثال اگر حداقل دوسه مورد رفتار نامناسب از راننده گزارش شد بعد از امتیازشو کم کنه نه تا ی مسافری که اصلا نمیدونه اسنپ چیه وکارش چیه و فکر میکنه راننده نوکر باباشه فرطی میزنه رفتار نامناسب از امتیاز راننده کم میشه

  6. سلام نمیدونم چطوره که امتیاز راننده روی مسافر هیچ تاثیری نداره ولی تا مسافر میگه کش و کشمش سریع از امتیاز راننده کم میکنن و بهش امتیاز منفی میدن!!!!!!!
    به فرض مثال اگر حداقل دوسه مورد رفتار نامناسب از راننده گزارش شد بعد از امتیازشو کم کنه نه تا ی مسافری که اصلا نمیدونه اسنپ چیه وکارش چیه و فکر میکنه راننده نوکر باباشه فرطی میزنه رفتار نامناسب از امتیاز راننده کم میشه

  7. سلام خسته نباشید.بنده ازتیم پشتیبانی کمال تشکررادارم وهمچنین روززن ومادررابه بانوان تیم پشتیبانی تبریک میگم وبرایشان آرزوی سلامت وموفقیت دارم،ویک انتقادیک پیشنهادبه گروه پشتیبانی وریایت محترم اسنپ دارم ومورداول ابنکه همانطوریکه به اخلاق ورفتاربامسافراهمیت میدین یه مقدارم به براراننده ارزش قائل بشین اهمیت بدین ویکطرفه راننده روقضاوت نکنیدنمونش همین امتیازهای منفی که به راننده هامیدین آیاشده وقتی مسافربراننده امتیازمنفی میده همزمان باراننده هم درتماس باشیدیاپیام بدین شایدراننده هم دلایل خاص خودشوداشته داشته باشه،واماپیشنهادم اینه که هیچگاه راننده روموردبازخواست قرارندین که چرابه مسافربراهزینه سفرش شماره کارت گفتین چون راننده ازروی ناچاری اونم درمرحله آخروبه درخواست خود سیدمسافرراننده شماره کارت میده وشماهمینکه به راننده میگین به مسافرتون بگین مسافرعزیز شماموظفین یاوجه نقدیااینکنه قبل ازشروع سفر موجودی حساب کاربریتان راحداقل به مقدارهزینه سفرتان افزایش بدین،ممنون میشم اگرپیگیری کنید.

  8. سلام خسته نباشید.بنده ازتیم پشتیبانی کمال تشکررادارم وهمچنین روززن ومادررابه بانوان تیم پشتیبانی تبریک میگم وبرایشان آرزوی سلامت وموفقیت دارم،ویک انتقادیک پیشنهادبه گروه پشتیبانی وریایت محترم اسنپ دارم ومورداول ابنکه همانطوریکه به اخلاق ورفتاربامسافراهمیت میدین یه مقدارم به براراننده ارزش قائل بشین اهمیت بدین ویکطرفه راننده روقضاوت نکنیدنمونش همین امتیازهای منفی که به راننده هامیدین آیاشده وقتی مسافربراننده امتیازمنفی میده همزمان باراننده هم درتماس باشیدیاپیام بدین شایدراننده هم دلایل خاص خودشوداشته داشته باشه،واماپیشنهادم اینه که هیچگاه راننده روموردبازخواست قرارندین که چرابه مسافربراهزینه سفرش شماره کارت گفتین چون راننده ازروی ناچاری اونم درمرحله آخروبه درخواست خود سیدمسافرراننده شماره کارت میده وشماهمینکه به راننده میگین به مسافرتون بگین مسافرعزیز شماموظفین یاوجه نقدیااینکنه قبل ازشروع سفر موجودی حساب کاربریتان راحداقل به مقدارهزینه سفرتان افزایش بدین،ممنون میشم اگرپیگیری کنید.

  9. پشتیبانی محترم اسنپ
    از تاریخ شانزدهم آذر ماه ، تعداد ۴ سفر برای بنده هزینه پرداخت نشده است ،
    تخلف مسافرین برای درخواست کارت به کارت کردن ، در سامانه بصورت تیکت ثبت شده و بارها نیز تماس گرفته شده
    اما مالی پرداخت نمیکند!

    این رفتار با قوانین اسنپ مغایر است
    و باعث ایجاد ضرر و زیان راننده میشود

    لطفا رسیدگی مجدانه بفرمایید

  10. پشتیبانی محترم اسنپ
    از تاریخ شانزدهم آذر ماه ، تعداد ۴ سفر برای بنده هزینه پرداخت نشده است ،
    تخلف مسافرین برای درخواست کارت به کارت کردن ، در سامانه بصورت تیکت ثبت شده و بارها نیز تماس گرفته شده
    اما مالی پرداخت نمیکند!

    این رفتار با قوانین اسنپ مغایر است
    و باعث ایجاد ضرر و زیان راننده میشود

    لطفا رسیدگی مجدانه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00