آموزش رانندگانآموزش

نکات مهم رفتار حرفه‌ای با مسافران

کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفه‌ای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد می‌کند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث می‌شود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور می‌کنیم.

اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت

قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران می‌شود و لغو کردن سفر در این موارد وقت‌گیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.

پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر

ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که می‌تواند یک تجربه جالب و لذت‌بخش باشد، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبت‌کردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفت‌وگو پرهیز کنید.

پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی

کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم می‌کند و باعث حواس‌پرتی می‌شود و خطر تصادف را بالا می‌برد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه می‌شود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.

احترام به حریم شخصی مسافر

خوش‌آمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث می‌شود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)

مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و می‌توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.

اهمیت دادن به درخواست‌های مسافر

شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم می‌شود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا می‌خواهد شیشه‌ها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۴ دیدگاه)

  1. سلام
    من کاملا موافقم‌ با تمام آیتم‌های این مطالب که گذاشتین باید قانون مند باشیم
    فقط چون من راننده ای هستم با سابقه هشت سال کار در اسنپ چیزی که همیشه من رو آزار میده حرمت شکنیهای مسافرین نسبت به راننده ها که بعضی از مسافرها فکر میکنن راننده شخصی خودشون هستیم پس لطفا حتما برای مسافرین هم توضیحات لازم رو بدین و حتی توصیه میکنم قوانین و حد و مرز مسافر با راننده رو گوش زد کنید
    باسپاس از شما

  2. سلام
    من کاملا موافقم‌ با تمام آیتم‌های این مطالب که گذاشتین باید قانون مند باشیم
    فقط چون من راننده ای هستم با سابقه هشت سال کار در اسنپ چیزی که همیشه من رو آزار میده حرمت شکنیهای مسافرین نسبت به راننده ها که بعضی از مسافرها فکر میکنن راننده شخصی خودشون هستیم پس لطفا حتما برای مسافرین هم توضیحات لازم رو بدین و حتی توصیه میکنم قوانین و حد و مرز مسافر با راننده رو گوش زد کنید
    باسپاس از شما

  3. سلام ببخشید بعضی از مسافرینفکر می‌کنند که راننده و ماشین را خریدن هر دستوری دادن باید بگو ییم چشم ما همه انسانیموشخصیت هرکس برا خودش محفوظ فکر میکنه که راننده غلام حلقه به گوشه هر امری داشت بگویم چشم ومسئولین محترم اسنپ هم حق به مسافر میدن به قول سریال‌های بره ره حق با مشتری بید نه حق به حقدار

  4. سلام ببخشید بعضی از مسافرینفکر می‌کنند که راننده و ماشین را خریدن هر دستوری دادن باید بگو ییم چشم ما همه انسانیموشخصیت هرکس برا خودش محفوظ فکر میکنه که راننده غلام حلقه به گوشه هر امری داشت بگویم چشم ومسئولین محترم اسنپ هم حق به مسافر میدن به قول سریال‌های بره ره حق با مشتری بید نه حق به حقدار

  5. سلام وقت بخیر.. همه این برخوردهابستگی به درآمد روزانه داره.. وقتی ازصبح زودسرکارمیری تا دیروقت شب کارمیکنی.. حساب میکنی پول ناچیزی به حسابت میاد.. خداشاهده ازسرمجبوری وبیکاری.. کارمیکنیم.. وقتی که تواسنپ ثبت نام کردم.. پاداش یک میلیون دادین قرارشدهرماه پول بنزین هم طبق کارواریزکنید.. الان یک ساله است واریزنشده.. الان کمسیونتان راکم کنید.بهترین راه کاری. باورکنیدقطعات چینیتون اصلان خوب نیستند. زود. زود. عوض میکنیم. خیابان‌ها. اورمیه همشون چاله چوله هستند.. اصلان نمیصرفه.

  6. سلام وقت بخیر.. همه این برخوردهابستگی به درآمد روزانه داره.. وقتی ازصبح زودسرکارمیری تا دیروقت شب کارمیکنی.. حساب میکنی پول ناچیزی به حسابت میاد.. خداشاهده ازسرمجبوری وبیکاری.. کارمیکنیم.. وقتی که تواسنپ ثبت نام کردم.. پاداش یک میلیون دادین قرارشدهرماه پول بنزین هم طبق کارواریزکنید.. الان یک ساله است واریزنشده.. الان کمسیونتان راکم کنید.بهترین راه کاری. باورکنیدقطعات چینیتون اصلان خوب نیستند. زود. زود. عوض میکنیم. خیابان‌ها. اورمیه همشون چاله چوله هستند.. اصلان نمیصرفه.

  7. سلام خسته‌ نباشید بنده هرگز با مسفر بد رفتاری نمیکنم ولی گاهی‌ اوقات مسافر لوکیشن مبداء و مقصد اشتباه ثبت می‌کند و بعدا توقع داره میگه برنامه اسنپ ایراد داره من چی باید بهشون عرض کنم مجبورم مقصد با فاصله زیاد ایشون ببرم اگر مسافر تند رفتاری‌ کرد بنده باید سکوت‌ پیشه کنم دیگه بیشتر از این نمیگم ممنونم

  8. سلام خسته‌ نباشید بنده هرگز با مسفر بد رفتاری نمیکنم ولی گاهی‌ اوقات مسافر لوکیشن مبداء و مقصد اشتباه ثبت می‌کند و بعدا توقع داره میگه برنامه اسنپ ایراد داره من چی باید بهشون عرض کنم مجبورم مقصد با فاصله زیاد ایشون ببرم اگر مسافر تند رفتاری‌ کرد بنده باید سکوت‌ پیشه کنم دیگه بیشتر از این نمیگم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00