آموزش رانندگانآموزش

نکات مهم رفتار حرفه‌ای با مسافران

کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفه‌ای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد می‌کند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث می‌شود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور می‌کنیم.

اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت

قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران می‌شود و لغو کردن سفر در این موارد وقت‌گیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.

پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر

ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که می‌تواند یک تجربه جالب و لذت‌بخش باشد، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبت‌کردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفت‌وگو پرهیز کنید.

پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی

کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم می‌کند و باعث حواس‌پرتی می‌شود و خطر تصادف را بالا می‌برد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه می‌شود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.

احترام به حریم شخصی مسافر

خوش‌آمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث می‌شود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)

مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و می‌توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.

اهمیت دادن به درخواست‌های مسافر

شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم می‌شود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا می‌خواهد شیشه‌ها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۴ دیدگاه)

  1. خوبه که احترام به راننده رو هم به مسافران یاد بدید

    احترام یک مسیر دوطرفه است

    1. بله هستن بعضی از مسافران ه موقع سوار شدن سلام هم بلد نیستن یا کرایه رو پرت میکنن پس چه جوری میشه به این اشخاص احترام گذاشت

  2. خوبه که احترام به راننده رو هم به مسافران یاد بدید

    احترام یک مسیر دوطرفه است

    1. بله هستن بعضی از مسافران ه موقع سوار شدن سلام هم بلد نیستن یا کرایه رو پرت میکنن پس چه جوری میشه به این اشخاص احترام گذاشت

  3. سلام من همه مواردی ک شما ذکر کردین رو رعایت کردم مسافر پول همراهش نبود هرچی اسرار کرد شماره کارت بدین بعدن پرداخت کنم من برای اینکه قوانین شرکت رو زیرپا نذارم قبول نکردم و گفتم ایرادی نداره نیاز نیست شماره کارت بدم خودم به شرکت اطلاع میدم. مسافر بهش بخورده امتیاز منفی میده وشماهم سریع امتیاز راننده رو کم میکنید و فقط حق رو به مشتری میدید

  4. سلام من همه مواردی ک شما ذکر کردین رو رعایت کردم مسافر پول همراهش نبود هرچی اسرار کرد شماره کارت بدین بعدن پرداخت کنم من برای اینکه قوانین شرکت رو زیرپا نذارم قبول نکردم و گفتم ایرادی نداره نیاز نیست شماره کارت بدم خودم به شرکت اطلاع میدم. مسافر بهش بخورده امتیاز منفی میده وشماهم سریع امتیاز راننده رو کم میکنید و فقط حق رو به مشتری میدید

  5. سلام و احترام
    فقط چند مورد خیلی من رو اذیت میکرد
    که تماما احترام میگذارم و کاملا نظرش حاکم بر ماشین هست ولی رفتار نامناسب اومده برام واقعا آدم رو ناراحت می‌کنه و یکی هم متاسفانه افرادی که پول کمتر میدن یا اصلا نمیدن و پیگیری از اسنپ هم فایده ندارد چون میگه قابل استناد نیست شاید پول رو نقدی داده و این همه راه و کارمزد و…می‌دیم آخرش طرف پول نمینه و مایی که کار میکنیم به امید روزی بیشتر رو واقعا ناراحت می‌کنه ممنون میشم تصمیمی اتخاذ بشه برای این رفع مشکل یا اکه زده رفتار نامناسب علت رو بپرسیم و به ما تذکر بدین که برطرف بشه ممنونم و سپاس فراوان

  6. سلام و احترام
    فقط چند مورد خیلی من رو اذیت میکرد
    که تماما احترام میگذارم و کاملا نظرش حاکم بر ماشین هست ولی رفتار نامناسب اومده برام واقعا آدم رو ناراحت می‌کنه و یکی هم متاسفانه افرادی که پول کمتر میدن یا اصلا نمیدن و پیگیری از اسنپ هم فایده ندارد چون میگه قابل استناد نیست شاید پول رو نقدی داده و این همه راه و کارمزد و…می‌دیم آخرش طرف پول نمینه و مایی که کار میکنیم به امید روزی بیشتر رو واقعا ناراحت می‌کنه ممنون میشم تصمیمی اتخاذ بشه برای این رفع مشکل یا اکه زده رفتار نامناسب علت رو بپرسیم و به ما تذکر بدین که برطرف بشه ممنونم و سپاس فراوان

    1. ما با لوکیشن میریم سفر متاسفانه مسافر ها کم لطفی دارن و میزنن مسیر یابی نامناسب

    2. دقیقا
      همیشه حق با مشتری نیست
      قرار نیست چون مسافر دایمی اسنپ هست و روزی ۵۰ تا سفر با اسنپ داره عوامل پشتیبانی هوای اونو داشته باشن نسبت به راننده

    1. ما با لوکیشن میریم سفر متاسفانه مسافر ها کم لطفی دارن و میزنن مسیر یابی نامناسب

    2. دقیقا
      همیشه حق با مشتری نیست
      قرار نیست چون مسافر دایمی اسنپ هست و روزی ۵۰ تا سفر با اسنپ داره عوامل پشتیبانی هوای اونو داشته باشن نسبت به راننده

  7. با سلام و درود من حدود سه سال جز خانواده اسنپ هستم بعضی از مسافرها خیلی کم لطفی میکنند تو شهرستانی که بنده مشغول هستم کرایه ها در بیشتر مواقع نسبت به آژانس و۱۳۳بسیار پایین است باید مسافرها کمی راننده‌ها مراعات کنند از جمله سرویس درخواست میکنند راننده بعداز رسیدن و منتظر شدن لغو میکنند یا خیلی طول می‌کشه سوار شن بعداز رسیدن به مقصد باید خیلی انتظار کشید یا تعدادشان بعضی مواقع شش نفر میرسه بازم راننده مراعات می‌کنه چیزی نمیگه یا به خاطر ترافیک در طول مسیر از راننده متعرض میشن چرا در ترافیک سریع نمیری بعد جالب اینکه مسافر رو با احترام حالی می‌کنی تو ترافیک هستیم بعد از پیاده شدن می‌نویسه رفتار نامناسب تو این سه ساله من از گل کمتر به کسی چیزی نگفتم بارها شده مسافر پول کمتری داشته یا بعد از رسیدن به مقصد مسافر گفته یک کیلومتر جلوتر پیاده میشم ما گفتیم چشم متاسفانه بعضی از مسافرها به شدت مریض با اوغده آیی هستند واقعا راننده‌ها ی اسنپ خیلی زحمت میکشند با وجود کرایه‌ها کم .نصف راننده های اسنپ تنها منبع درآمد شون رانندگی هستش گرونی قطعات یدکی خودرو وکرایه پایین تو فصل پاییز و زمستون و………….. با تشکر

  8. با سلام و درود من حدود سه سال جز خانواده اسنپ هستم بعضی از مسافرها خیلی کم لطفی میکنند تو شهرستانی که بنده مشغول هستم کرایه ها در بیشتر مواقع نسبت به آژانس و۱۳۳بسیار پایین است باید مسافرها کمی راننده‌ها مراعات کنند از جمله سرویس درخواست میکنند راننده بعداز رسیدن و منتظر شدن لغو میکنند یا خیلی طول می‌کشه سوار شن بعداز رسیدن به مقصد باید خیلی انتظار کشید یا تعدادشان بعضی مواقع شش نفر میرسه بازم راننده مراعات می‌کنه چیزی نمیگه یا به خاطر ترافیک در طول مسیر از راننده متعرض میشن چرا در ترافیک سریع نمیری بعد جالب اینکه مسافر رو با احترام حالی می‌کنی تو ترافیک هستیم بعد از پیاده شدن می‌نویسه رفتار نامناسب تو این سه ساله من از گل کمتر به کسی چیزی نگفتم بارها شده مسافر پول کمتری داشته یا بعد از رسیدن به مقصد مسافر گفته یک کیلومتر جلوتر پیاده میشم ما گفتیم چشم متاسفانه بعضی از مسافرها به شدت مریض با اوغده آیی هستند واقعا راننده‌ها ی اسنپ خیلی زحمت میکشند با وجود کرایه‌ها کم .نصف راننده های اسنپ تنها منبع درآمد شون رانندگی هستش گرونی قطعات یدکی خودرو وکرایه پایین تو فصل پاییز و زمستون و………….. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00