کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفهای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی میدانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفهای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد میکند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث میشود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور میکنیم.
اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت
قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران میشود و لغو کردن سفر در این موارد وقتگیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.
پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر
ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که میتواند یک تجربه جالب و لذتبخش باشد، به همان اندازه هم چالشبرانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبتکردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفتوگو پرهیز کنید.
پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی
کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم میکند و باعث حواسپرتی میشود و خطر تصادف را بالا میبرد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه میشود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشتوگذار در شبکههای اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.
احترام به حریم شخصی مسافر
خوشآمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشاندهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث میشود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)
مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و میتوانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارتبهکارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.
اهمیت دادن به درخواستهای مسافر
شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان میگذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم میشود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد میدهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا میخواهد شیشهها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر
در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.
با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم اسنپ متاسفانه در شهرستان تویسرکان فرهنگ استفاده از اسنپ را نمی دانند که در این زمینه به آنها کمک کردیم اما بیشتر وقتها سوءاستفاده میشود مثلا اضافه بار یا سرنشین اضافه با خود دارند بحرحال سعی می کنم تا بیشتر طرز استفاده را راهنمایی کنم
با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم اسنپ متاسفانه در شهرستان تویسرکان فرهنگ استفاده از اسنپ را نمی دانند که در این زمینه به آنها کمک کردیم اما بیشتر وقتها سوءاستفاده میشود مثلا اضافه بار یا سرنشین اضافه با خود دارند بحرحال سعی می کنم تا بیشتر طرز استفاده را راهنمایی کنم
یکی از مسافران درخواست رفتن در مسیر غیرمجاز دارند وبنده پرهیز کردم چون خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است و دیگری بعداز راه افتادن درب ماشین ماشین رابعدازراه افتادن بازکرده ومحکمتربسته وموقع پیاده شدن توحین کرده ومسلم هست که امتیاز خوبی به بنده ندادندوهمین امر باعث شده امتیاز منی که بالاترین امتیازهاراداشتم کم بشه ولی هرچی ستاره زیاد میگیرم و امتیاز بالا میگیرم به امتیاز وستاره های اسنپی من اضافه نمیشه. لطفا به رانندگانتون هم اهمیت بدید
یکی از مسافران درخواست رفتن در مسیر غیرمجاز دارند وبنده پرهیز کردم چون خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است و دیگری بعداز راه افتادن درب ماشین ماشین رابعدازراه افتادن بازکرده ومحکمتربسته وموقع پیاده شدن توحین کرده ومسلم هست که امتیاز خوبی به بنده ندادندوهمین امر باعث شده امتیاز منی که بالاترین امتیازهاراداشتم کم بشه ولی هرچی ستاره زیاد میگیرم و امتیاز بالا میگیرم به امتیاز وستاره های اسنپی من اضافه نمیشه. لطفا به رانندگانتون هم اهمیت بدید
مسافر میگه هوا سرده شیشه ماشین و ببند.با وجود مریضی نمیشه .شیشه هارو میبندی مسافر امتیاز منفی میده این ضعف اسنپ رو نشون میده
مسافر میگه هوا سرده شیشه ماشین و ببند.با وجود مریضی نمیشه .شیشه هارو میبندی مسافر امتیاز منفی میده این ضعف اسنپ رو نشون میده
سلام وقت عالی بخیر
نمی دانم چطوری است که ۹۰ درصد مبدأ ها را یا درست انتخاب نمی کنند و یا مثلا نشان با اسنپ هماهنگ نیست. خلاصه اکثرا مبدأ ها اشتباه است، مخصوصاً داخل مجتمع های مسکونی.
منکه تصمیم گرفتم از داخل مجتمع ها مسافر قبول نکنم
از صبح تا شب بخاطر همین مسئله جنگ اعصاب داریم
از پشتیبانی اصلا راضی نیستم چون مسافر کرایه من را نداد پیام دادم کاری نکرد
سلام وقت عالی بخیر
نمی دانم چطوری است که ۹۰ درصد مبدأ ها را یا درست انتخاب نمی کنند و یا مثلا نشان با اسنپ هماهنگ نیست. خلاصه اکثرا مبدأ ها اشتباه است، مخصوصاً داخل مجتمع های مسکونی.
منکه تصمیم گرفتم از داخل مجتمع ها مسافر قبول نکنم
از صبح تا شب بخاطر همین مسئله جنگ اعصاب داریم
از پشتیبانی اصلا راضی نیستم چون مسافر کرایه من را نداد پیام دادم کاری نکرد
ای کاش انقدر که تاکید بر رانندگان حرفه ای دارید بخشی موکدها را برای مسافرانی ارسال کنید که نه تنها به عنوان یک شهروند حرفه ای نیستند بلکه به انسان بودنشان شک میکنید
ای کاش انقدر که تاکید بر رانندگان حرفه ای دارید بخشی موکدها را برای مسافرانی ارسال کنید که نه تنها به عنوان یک شهروند حرفه ای نیستند بلکه به انسان بودنشان شک میکنید