کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفهای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی میدانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفهای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد میکند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث میشود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور میکنیم.
اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت
قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران میشود و لغو کردن سفر در این موارد وقتگیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.
پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر
ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که میتواند یک تجربه جالب و لذتبخش باشد، به همان اندازه هم چالشبرانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبتکردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفتوگو پرهیز کنید.
پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی
کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم میکند و باعث حواسپرتی میشود و خطر تصادف را بالا میبرد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه میشود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشتوگذار در شبکههای اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.
احترام به حریم شخصی مسافر
خوشآمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشاندهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث میشود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)
مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و میتوانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارتبهکارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.
اهمیت دادن به درخواستهای مسافر
شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان میگذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم میشود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد میدهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا میخواهد شیشهها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر
در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.
اسنپ کلی حق و حقوق به مسافر میده .
من ۲۵ دقیقه تو ترافیک رسیدم محل مورد نظر بعد مسافر کنسل کرده زنگ زدم میگم چرا کنسل کردی میگه کار پیش اومد حق من راننده چی هست بعد راننده کنسل میکنه هزینه کسر میشه از حساب راننده
اسنپ کلی حق و حقوق به مسافر میده .
من ۲۵ دقیقه تو ترافیک رسیدم محل مورد نظر بعد مسافر کنسل کرده زنگ زدم میگم چرا کنسل کردی میگه کار پیش اومد حق من راننده چی هست بعد راننده کنسل میکنه هزینه کسر میشه از حساب راننده
وقتی مسافر سوار میشه تا میتونن با راننده دستوری صحبت میکنند .یا دراخواست قبول میکنی تا پنج دقیقه مرسی بعد مسافر پیام میده چند لحظه صبر کنید اگه جا پارک باشه وامیستیم نباشه لغو میکنیم جریمه میشیم یا یه مسافر لوکیشن اشتباه وارد میکنه بعدش به مقصد میرسی میگن اشتباه امدی میگن .یا یه درخواست میاد میزنه دودقیقه تا مبدآ قبول میکنی یهو میبینی بالای ده دقیقه ما زنگ میزنیم مسافر لغو کنه مسافر هم لغو نکنه ما لغو کنیم سریع جریمه میاد یا یه مسافر درخواست کنه سیگار بکشه ما اجازه ندیم سریع گزاراش ما را راننده میکنند یهو میبینی ده امتیاز از امتیازت کم شده .
وقتی مسافر سوار میشه تا میتونن با راننده دستوری صحبت میکنند .یا دراخواست قبول میکنی تا پنج دقیقه مرسی بعد مسافر پیام میده چند لحظه صبر کنید اگه جا پارک باشه وامیستیم نباشه لغو میکنیم جریمه میشیم یا یه مسافر لوکیشن اشتباه وارد میکنه بعدش به مقصد میرسی میگن اشتباه امدی میگن .یا یه درخواست میاد میزنه دودقیقه تا مبدآ قبول میکنی یهو میبینی بالای ده دقیقه ما زنگ میزنیم مسافر لغو کنه مسافر هم لغو نکنه ما لغو کنیم سریع جریمه میاد یا یه مسافر درخواست کنه سیگار بکشه ما اجازه ندیم سریع گزاراش ما را راننده میکنند یهو میبینی ده امتیاز از امتیازت کم شده .
سلام ،وقتی مسافر سوار ماشین میشه ،تو راه توقف بالای پنچ دقیقه داره وازش می خوای توقف فعال کنه بعددر مقصد متوجه میشی اصلا توقف نزده و وقتی هزینه می خوای ناراحت میشه ،اگر نرم افزار اسنپ جوری طراحی میشد که توقف را راننده فعال میکرد خیلی خوب میشد
سلام ،وقتی مسافر سوار ماشین میشه ،تو راه توقف بالای پنچ دقیقه داره وازش می خوای توقف فعال کنه بعددر مقصد متوجه میشی اصلا توقف نزده و وقتی هزینه می خوای ناراحت میشه ،اگر نرم افزار اسنپ جوری طراحی میشد که توقف را راننده فعال میکرد خیلی خوب میشد
باسلام دربعضی سفرها مسافران توقعات بی جایی دارن واز حسن رفتار راننده سوبرداشت میکنن .ووقتی توقعات بی جایی که درچارچوب این سفر نیست رودرخواست میکنن و طبق مقررات خوداسنپ توسط راننده پذیرفته نمیشه با کمال خونسردی وازادی عمل هرنمره ای دوست دارن میدن احترام یه رفتار دوطرفس.سپاس
باسلام دربعضی سفرها مسافران توقعات بی جایی دارن واز حسن رفتار راننده سوبرداشت میکنن .ووقتی توقعات بی جایی که درچارچوب این سفر نیست رودرخواست میکنن و طبق مقررات خوداسنپ توسط راننده پذیرفته نمیشه با کمال خونسردی وازادی عمل هرنمره ای دوست دارن میدن احترام یه رفتار دوطرفس.سپاس
متاسفانه بعضاً پیش میاد مسافر رفتار ناخوشایند و بدی با ما داره یا بعد از این که به مقصد میرسه کرایه رو نداده الفرار شما حتی تمهیداتی مبنی بر اینکه اینطور افراد مشخص بشن یا کاربریشون حذف بشه انجام نمیدهید ولی فقط کافیه یه پیام از مسافر بیاد اونوقته که رگبار پیامهای اخطار برا ما میاد
متاسفانه بعضاً پیش میاد مسافر رفتار ناخوشایند و بدی با ما داره یا بعد از این که به مقصد میرسه کرایه رو نداده الفرار شما حتی تمهیداتی مبنی بر اینکه اینطور افراد مشخص بشن یا کاربریشون حذف بشه انجام نمیدهید ولی فقط کافیه یه پیام از مسافر بیاد اونوقته که رگبار پیامهای اخطار برا ما میاد