کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفهای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی میدانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفهای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد میکند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث میشود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور میکنیم.
اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت
قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران میشود و لغو کردن سفر در این موارد وقتگیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.
پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر
ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که میتواند یک تجربه جالب و لذتبخش باشد، به همان اندازه هم چالشبرانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبتکردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفتوگو پرهیز کنید.
پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی
کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم میکند و باعث حواسپرتی میشود و خطر تصادف را بالا میبرد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه میشود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشتوگذار در شبکههای اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.
احترام به حریم شخصی مسافر
خوشآمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشاندهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث میشود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)
مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و میتوانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارتبهکارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.
اهمیت دادن به درخواستهای مسافر
شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان میگذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم میشود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد میدهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا میخواهد شیشهها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر
در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.
با سلام خواهشا همانگونه که در حین سفر نباید از تلفن همراه استفاده و صحبت نکنیم برای مسافر هم چنین ایتمی را بگذارید
با سلام خواهشا همانگونه که در حین سفر نباید از تلفن همراه استفاده و صحبت نکنیم برای مسافر هم چنین ایتمی را بگذارید
سلام به همه….
من تماس گرفتم و ثبت شکایت کردم خنده داره والا پشتیبانی میگه اگر مسافر تایید کرد مشکل حل میشه … جالبه من امتیاز منفی گرفتم …. بجای این همه گوشزد به راننده فرهنگ مسافر بودن و برخورد با راننده و این همه تهدید کمی جریمه برای مسافر هم بد نیستا
سلام به همه….
من تماس گرفتم و ثبت شکایت کردم خنده داره والا پشتیبانی میگه اگر مسافر تایید کرد مشکل حل میشه … جالبه من امتیاز منفی گرفتم …. بجای این همه گوشزد به راننده فرهنگ مسافر بودن و برخورد با راننده و این همه تهدید کمی جریمه برای مسافر هم بد نیستا
تاکسی در تمام دنیا کالای لوکس است و هر کسی توان استفاده ندارد ولی در ایران از اتوبوس واحد ارزانتر شده تحقیق کنید در بسیاری کشورها بولی هر کیلومتر یک دلار هزینه تاکسی است اینجا بیست کیلومار میروی یک دلار نمی دهند تا روزی ارزان است همین است
تاکسی در تمام دنیا کالای لوکس است و هر کسی توان استفاده ندارد ولی در ایران از اتوبوس واحد ارزانتر شده تحقیق کنید در بسیاری کشورها بولی هر کیلومتر یک دلار هزینه تاکسی است اینجا بیست کیلومار میروی یک دلار نمی دهند تا روزی ارزان است همین است
سلام این که میزنه رفتار نامناسب به نظر من طرفند خود ه اسنپه زیاد فکر نکنید با در آینده پیاده بشیم در را باز کنیم مسافر سوار بشه که مبادا ناراحت بشن
سلام این که میزنه رفتار نامناسب به نظر من طرفند خود ه اسنپه زیاد فکر نکنید با در آینده پیاده بشیم در را باز کنیم مسافر سوار بشه که مبادا ناراحت بشن
همانطورکه این همه قانون وریزه کاری برای راننده ها تعیین شده،هیچ الزام وپاسخگویی برای مسافرها تعیین نشده و با کلی برخوردهای متنوع در طول کار مواجه هستند.توقف های درخواستی در مسیرها،سواروپیاده شدنهای تعدادی ازمسافران درطول مسیر،حتی بدترازهمه دنبال باجه در بعضی مواقع برای گرفتن پول و یا پرداخت کرایه،که با هدر رفت وقت راننده مواجه است،درکل سیستم با ضعف های زیادی مواجه است،ونباید صرفا دنبال انجام وساپورت سرویس ها و دریافت کمسیون باشد،الزامات باید برای رانندگان ومسافران دوطرفه و روشن باشد.
واسنپ باید به جد پاسخگو وپشتیبان رانندگان باشد.
همانطورکه این همه قانون وریزه کاری برای راننده ها تعیین شده،هیچ الزام وپاسخگویی برای مسافرها تعیین نشده و با کلی برخوردهای متنوع در طول کار مواجه هستند.توقف های درخواستی در مسیرها،سواروپیاده شدنهای تعدادی ازمسافران درطول مسیر،حتی بدترازهمه دنبال باجه در بعضی مواقع برای گرفتن پول و یا پرداخت کرایه،که با هدر رفت وقت راننده مواجه است،درکل سیستم با ضعف های زیادی مواجه است،ونباید صرفا دنبال انجام وساپورت سرویس ها و دریافت کمسیون باشد،الزامات باید برای رانندگان ومسافران دوطرفه و روشن باشد.
واسنپ باید به جد پاسخگو وپشتیبان رانندگان باشد.