کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفهای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی میدانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفهای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد میکند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث میشود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور میکنیم.
اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت
قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران میشود و لغو کردن سفر در این موارد وقتگیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.
پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر
ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که میتواند یک تجربه جالب و لذتبخش باشد، به همان اندازه هم چالشبرانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبتکردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفتوگو پرهیز کنید.
پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی
کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم میکند و باعث حواسپرتی میشود و خطر تصادف را بالا میبرد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه میشود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشتوگذار در شبکههای اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.
احترام به حریم شخصی مسافر
خوشآمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشاندهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث میشود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)
مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و میتوانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارتبهکارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.
اهمیت دادن به درخواستهای مسافر
شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان میگذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم میشود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد میدهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا میخواهد شیشهها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر
در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.
با عرض سلام وخسته نباشید باور کنید برای هیچ مسافری کوچکترین واکنش منفی نشان ندادم حتی شده برای مسافر ده دقیقه صبر کردم ،بار اضافی داشتن دوسه جا توقف داشتن یا یه تکه مسیر اضافه رفتن بدون هزینه بخاطر مسافر چیزی نگفتیم اون وقت اکر یه مسافری به اشتباه دستش بخوره رو امتیاز منفی فورآ به ما هشدار داده میشه شما این کارو کردید ،چندین دفعه مسافر لغو سفر زده بدون اینکه تذکری بهش بدن لطفآ یک طرفه قضاوت نکنید
با عرض سلام وخسته نباشید باور کنید برای هیچ مسافری کوچکترین واکنش منفی نشان ندادم حتی شده برای مسافر ده دقیقه صبر کردم ،بار اضافی داشتن دوسه جا توقف داشتن یا یه تکه مسیر اضافه رفتن بدون هزینه بخاطر مسافر چیزی نگفتیم اون وقت اکر یه مسافری به اشتباه دستش بخوره رو امتیاز منفی فورآ به ما هشدار داده میشه شما این کارو کردید ،چندین دفعه مسافر لغو سفر زده بدون اینکه تذکری بهش بدن لطفآ یک طرفه قضاوت نکنید
شما فقط حق رو میدید به مسافر اصلا هیچ از راننده حمایت نمیکنید اگر ما بر اساس قانون هم به مسافر تذکر بدیم آخرش ما بد هستیم .مسافر هزینه پرداخت نمیکنه هر چی هم به اسنپ میگی .میگه پی گیری میکنم آخرش ما راننده ضرر میکنیم
شما فقط حق رو میدید به مسافر اصلا هیچ از راننده حمایت نمیکنید اگر ما بر اساس قانون هم به مسافر تذکر بدیم آخرش ما بد هستیم .مسافر هزینه پرداخت نمیکنه هر چی هم به اسنپ میگی .میگه پی گیری میکنم آخرش ما راننده ضرر میکنیم
سلام مسافری که اسنبپ میگره واز من میخواد براش دنبال مواد بگردم چه رفتاری باید باهاش بکنم ،تازه منو تهدید میکنه که امتباز بهت نمیدم،منم گفتم پیاده شو کار من مسافر کشیه نه مواد ،ناراحت شد تازه بد وبیراه هم گفت،این که نمیشه هر کاری مسافر گفت انجام بدیم
سلام مسافری که اسنبپ میگره واز من میخواد براش دنبال مواد بگردم چه رفتاری باید باهاش بکنم ،تازه منو تهدید میکنه که امتباز بهت نمیدم،منم گفتم پیاده شو کار من مسافر کشیه نه مواد ،ناراحت شد تازه بد وبیراه هم گفت،این که نمیشه هر کاری مسافر گفت انجام بدیم
برخی موارد کسانی دیگه اسنب میگیرند برای برخی .یا رهگذر یا بستگان . و ازشون سوال میکنی با بد حرف زدن جواب میدهند مگر فرقی میکنند. شما راننده هستی وظیفه داری رانندگی بکنی ما را به مقصد برسانی و جالب اینجاست لوکشن مقصد با مقصد پیاده شدن همخوانی ندارد و بازگو میکنی لوکشن اینجاست مقصد چرا فرق میکنند .درجواب میگن ما چی بدانیم اسنب و نت خراب شده هستش دیگه باید پاسخگو خرابی اسنب و نت را باید به راننده بگیم. در آخر به راننده امتیاز بد یا رفتار نامناسب میدهند و متاسفانه کارشناس هم فورا نظر مسافر را مقدم و محترم میدانند از راننده امتیار کم میکند
برخی موارد کسانی دیگه اسنب میگیرند برای برخی .یا رهگذر یا بستگان . و ازشون سوال میکنی با بد حرف زدن جواب میدهند مگر فرقی میکنند. شما راننده هستی وظیفه داری رانندگی بکنی ما را به مقصد برسانی و جالب اینجاست لوکشن مقصد با مقصد پیاده شدن همخوانی ندارد و بازگو میکنی لوکشن اینجاست مقصد چرا فرق میکنند .درجواب میگن ما چی بدانیم اسنب و نت خراب شده هستش دیگه باید پاسخگو خرابی اسنب و نت را باید به راننده بگیم. در آخر به راننده امتیاز بد یا رفتار نامناسب میدهند و متاسفانه کارشناس هم فورا نظر مسافر را مقدم و محترم میدانند از راننده امتیار کم میکند
سلام خداقوت. متاسفانه برخی از مسافران هیچ رفتار مناسبی ندارن که هیچ.و طلبکار هم هستن بعنوان مثال کرایه ۱۵ هزارتومان اسنب زده و چهارنفر آدم بزرگ و وزن زیاد و یک پسر ده ساله رو پاشون سوار میکنند و بهشون درمورد ظرفیت ماشین میگوییم در جواب میگویند ماشین گرفتیم کامل در اختیار ماست. حال اگر سوار نکینم لغو بکنیم اسنب هم امتیاز کم و هم جریمه میکنند. و موردهای دیگه هم هستش،متاسفانه مسافر رفتار مناسب ندارد و در امتیاز دادن به راننده بد میدهند کارشناسان اسنب هم امتیاز منفی به راننده را در نظر میگیرد
سلام خداقوت. متاسفانه برخی از مسافران هیچ رفتار مناسبی ندارن که هیچ.و طلبکار هم هستن بعنوان مثال کرایه ۱۵ هزارتومان اسنب زده و چهارنفر آدم بزرگ و وزن زیاد و یک پسر ده ساله رو پاشون سوار میکنند و بهشون درمورد ظرفیت ماشین میگوییم در جواب میگویند ماشین گرفتیم کامل در اختیار ماست. حال اگر سوار نکینم لغو بکنیم اسنب هم امتیاز کم و هم جریمه میکنند. و موردهای دیگه هم هستش،متاسفانه مسافر رفتار مناسب ندارد و در امتیاز دادن به راننده بد میدهند کارشناسان اسنب هم امتیاز منفی به راننده را در نظر میگیرد