کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفهای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی میدانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفهای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد میکند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث میشود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور میکنیم.
اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت
قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران میشود و لغو کردن سفر در این موارد وقتگیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.
پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر
ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که میتواند یک تجربه جالب و لذتبخش باشد، به همان اندازه هم چالشبرانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبتکردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفتوگو پرهیز کنید.
پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی
کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم میکند و باعث حواسپرتی میشود و خطر تصادف را بالا میبرد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه میشود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشتوگذار در شبکههای اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.
احترام به حریم شخصی مسافر
خوشآمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشاندهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث میشود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)
مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و میتوانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارتبهکارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.
اهمیت دادن به درخواستهای مسافر
شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان میگذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم میشود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد میدهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا میخواهد شیشهها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر
در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.
با سلام به همکاران اسنپ همانطوری که بعضی ازهمکاران اشاره کردندمسافر از راننده درخواست نامربوط باقوانین اسنپ راداردموقعی که قبول نمی کنیم .نظر میدهند که راننده رفتار نامناسب داردحریم شخصی رارعایت نمی کند امتیازنمیدن.ازین حرفا
با سلام به همکاران اسنپ همانطوری که بعضی ازهمکاران اشاره کردندمسافر از راننده درخواست نامربوط باقوانین اسنپ راداردموقعی که قبول نمی کنیم .نظر میدهند که راننده رفتار نامناسب داردحریم شخصی رارعایت نمی کند امتیازنمیدن.ازین حرفا
سلام مسافر با سیگار روشن میاد داخل ماشین بهش میگی بی زحمت سیگار روخاموش کنین میگه همینی که هس میخوای لغو کن. ببخشید شما چه برخوردی حرفهی میتونین بکنین
سلام مسافر با سیگار روشن میاد داخل ماشین بهش میگی بی زحمت سیگار روخاموش کنین میگه همینی که هس میخوای لغو کن. ببخشید شما چه برخوردی حرفهی میتونین بکنین
tavaryamin@gmail.com
tavaryamin@gmail.com
سلام
سعی میکنیم تمیز باشیم چهرهمون آراسته باشه و باشخصیت رفتار کنیم اما آیا برای اسنپ مهمه که مسافر کی هست و چه رفتاری داره؟
این حرفا رو از مسافرها شنیدم:
حالا اینجا رو زدم که زدم سه تا کوچهس دیگه نمیمیری که برو دیگه!
هرکی از هر کوره دهاتی پاشده اومده تو اسنپ!
تو وظیفهته ۱۰ دقیقه منتظر مسافر باشی چون تو اروپا اوبر هم اینطوریه، حالا کجای اروپا بوده؟ به گفتهی خودش آمستردام انگلیس!!!
چقد شماها دندون گرد هستید حالا مگه ۱۰ دقیقه توقف چقد میشه و مال دنیا چقد ارزش داره که داری انقد حرص میزنی!
نمیتونی صبر کنی سفر رو قبول نکن (بعد از ۸ دقیقه تشریف فرما شدن در جایی مثل خ یاسمی روبروی بیمارستان خاتم الانبیا)
بچهس دیگه حوصله نداری کار نکن(بعد از رژه رفتن بچه با کفش روی صندلی عقب)
اینا رو از مسافرها میشنویم اما یه نکتهای هست که امیدوارم برداشت بد نکنید اونم اینه که مسافر اگه از اسنپ تذکر هم بگیره مطمئن باشید باز با اسنپ قهر نمیکنه چون مسیری که اسنپ میزنه ۱۰۰ تومن مثلا از ونک تا بلوار فردوس همون مسیر رو تاکسی زرد گردشی تو همون ساعت میگه ۴۰۰ تومن!
به نظر میرسه بعضی از مسافرها لازمه که دیدشون رو نسبت به رانندهی اسنپ اساسا تغییر بدن و سکوت و نجابت راننده رو به پای ترس و نیاز به کار نگذارن.
سلام
سعی میکنیم تمیز باشیم چهرهمون آراسته باشه و باشخصیت رفتار کنیم اما آیا برای اسنپ مهمه که مسافر کی هست و چه رفتاری داره؟
این حرفا رو از مسافرها شنیدم:
حالا اینجا رو زدم که زدم سه تا کوچهس دیگه نمیمیری که برو دیگه!
هرکی از هر کوره دهاتی پاشده اومده تو اسنپ!
تو وظیفهته ۱۰ دقیقه منتظر مسافر باشی چون تو اروپا اوبر هم اینطوریه، حالا کجای اروپا بوده؟ به گفتهی خودش آمستردام انگلیس!!!
چقد شماها دندون گرد هستید حالا مگه ۱۰ دقیقه توقف چقد میشه و مال دنیا چقد ارزش داره که داری انقد حرص میزنی!
نمیتونی صبر کنی سفر رو قبول نکن (بعد از ۸ دقیقه تشریف فرما شدن در جایی مثل خ یاسمی روبروی بیمارستان خاتم الانبیا)
بچهس دیگه حوصله نداری کار نکن(بعد از رژه رفتن بچه با کفش روی صندلی عقب)
اینا رو از مسافرها میشنویم اما یه نکتهای هست که امیدوارم برداشت بد نکنید اونم اینه که مسافر اگه از اسنپ تذکر هم بگیره مطمئن باشید باز با اسنپ قهر نمیکنه چون مسیری که اسنپ میزنه ۱۰۰ تومن مثلا از ونک تا بلوار فردوس همون مسیر رو تاکسی زرد گردشی تو همون ساعت میگه ۴۰۰ تومن!
به نظر میرسه بعضی از مسافرها لازمه که دیدشون رو نسبت به رانندهی اسنپ اساسا تغییر بدن و سکوت و نجابت راننده رو به پای ترس و نیاز به کار نگذارن.
بعضی مسافران پیک و یا باربر میخواهندولی میخواهندبااسنپ مسافرکه ارزانتر است اقدام کنندواز لغوسفرهم خودداری میکنند و وقتی هم بابت بار داوطلبانه مبلغ اضافه میدهند به اسنپ میگویند راننده پول اضافه میخواسته ویا گرفته است.
بعضی مسافران پیک و یا باربر میخواهندولی میخواهندبااسنپ مسافرکه ارزانتر است اقدام کنندواز لغوسفرهم خودداری میکنند و وقتی هم بابت بار داوطلبانه مبلغ اضافه میدهند به اسنپ میگویند راننده پول اضافه میخواسته ویا گرفته است.