آموزش رانندگانآموزش

نکات مهم رفتار حرفه‌ای با مسافران

لیگ نوروزی

کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفه‌ای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی می‌دانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفه‌ای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد می‌کند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث می‌شود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور می‌کنیم.

اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت

قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران می‌شود و لغو کردن سفر در این موارد وقت‌گیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.

پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر

ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که می‌تواند یک تجربه جالب و لذت‌بخش باشد، به همان اندازه هم چالش‌برانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبت‌کردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفت‌وگو پرهیز کنید.

پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی

کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم می‌کند و باعث حواس‌پرتی می‌شود و خطر تصادف را بالا می‌برد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه می‌شود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.

احترام به حریم شخصی مسافر

خوش‌آمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث می‌شود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)

مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و می‌توانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارت‌به‌کارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.

اهمیت دادن به درخواست‌های مسافر

شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم می‌شود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا می‌خواهد شیشه‌ها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۴ دیدگاه)

  1. خوبه،به شرطی مسافر هم رعایت قوانین اسنپ بدونه فعلا یک طرفه اس لازمه اسنپ هم برای مسافر از گل نازکترش هم ارسال کنه دو طرفه باشه خیلی بهتر اس،راننده با فرهنگ وقتی سفر را قبول میکنه یعنی تمام،این مسافر حتما خواسته نا به جای داره ونیمتونه با راننده تعامل داشته باشه و بقیه ماجرت

  2. خوبه،به شرطی مسافر هم رعایت قوانین اسنپ بدونه فعلا یک طرفه اس لازمه اسنپ هم برای مسافر از گل نازکترش هم ارسال کنه دو طرفه باشه خیلی بهتر اس،راننده با فرهنگ وقتی سفر را قبول میکنه یعنی تمام،این مسافر حتما خواسته نا به جای داره ونیمتونه با راننده تعامل داشته باشه و بقیه ماجرت

  3. با سلام ما همیشه با مسافر با احترام برخورد میکنیم حتی وقتایی که مبدا رو اشتباه میزنن یا مقصدو یا حتی وقتی کرایه رو درست پرداخت نمیکنن یا کم پرداخت میکنن یا حتی زمانی که توقف در مسیرو نمیزنن و ما وامیسیم تا کارشونو انجام بدن یا برا ۸هزار تومن کرایه ۵ دیقه جلو باجه پول نگع میداریم تا پول نقد بگیرن و غیره و غیره که این برخوردای ما باعث ناراحتیه مسافرای محترم میشه و همیشه حق با مسافره نه راننده وقتایی که میرسی به مبدا و مسافر با خیال راحت لغو سفر میکنه و تو باید برگردی بدون جریمه و چیزای دیگه ما میشیم مقصر با رفتار نامناسب

  4. با سلام ما همیشه با مسافر با احترام برخورد میکنیم حتی وقتایی که مبدا رو اشتباه میزنن یا مقصدو یا حتی وقتی کرایه رو درست پرداخت نمیکنن یا کم پرداخت میکنن یا حتی زمانی که توقف در مسیرو نمیزنن و ما وامیسیم تا کارشونو انجام بدن یا برا ۸هزار تومن کرایه ۵ دیقه جلو باجه پول نگع میداریم تا پول نقد بگیرن و غیره و غیره که این برخوردای ما باعث ناراحتیه مسافرای محترم میشه و همیشه حق با مسافره نه راننده وقتایی که میرسی به مبدا و مسافر با خیال راحت لغو سفر میکنه و تو باید برگردی بدون جریمه و چیزای دیگه ما میشیم مقصر با رفتار نامناسب

  5. آخه مسافر با خودش درگیره ،من چه رفتاری باهاش داشته باشم.میمون هر چقدر زشتر اداش بیشتر.منظور لارج بودن به ذات آدماست اونایی که با گ…خودشون درگیرن مسافرای میمون و بد ما هستن کاملا بی ذات

  6. آخه مسافر با خودش درگیره ،من چه رفتاری باهاش داشته باشم.میمون هر چقدر زشتر اداش بیشتر.منظور لارج بودن به ذات آدماست اونایی که با گ…خودشون درگیرن مسافرای میمون و بد ما هستن کاملا بی ذات

  7. بله هستن بعضی از مسافران ه موقع سوار شدن سلام هم بلد نیستن یا کرایه رو پرت میکنن پس چه جوری میشه به این اشخاص احترام گذاشت

  8. بله هستن بعضی از مسافران ه موقع سوار شدن سلام هم بلد نیستن یا کرایه رو پرت میکنن پس چه جوری میشه به این اشخاص احترام گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00