کاربران راننده باتجربه، همگی با اخلاق حرفهای و نحوه برخورد با مسافران آشنا هستند و بهتر از هر کسی میدانند که رانندگی یک رفتار اجتماعی است و رعایت رفتار حرفهای، تجربه خوشایندی برای مسافران ایجاد میکند. در این مطلب برخی نکات مهم که باعث میشود تعامل و ارتباط بهتری با مسافرانمان داشته باشیم را با هم مرور میکنیم.
اطمینان از درستی نام مسافر و مقصد سفر قبل از شروع حرکت
قبل از شروع حرکت با پرسیدن نام مسافر و مطمئن شدن از انتخاب صحیح مقصد روی نقشه، میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. گاهی اوقات تعداد بالای مسافران و خودروهای اسنپی باعث اشتباه مسافران میشود و لغو کردن سفر در این موارد وقتگیر است؛ پس خودتان قبل از لمس دکمه «مسافر سوار شد»، نام مسافر و مقصد سفر را از وی بپرسید و با اطمینان خاطر سفر را آغاز کنید.
پرهیز از مکالمات غیرضروری هنگام سفر
ارتباط روزانه و آشنایی با افراد جدید همانقدر که میتواند یک تجربه جالب و لذتبخش باشد، به همان اندازه هم چالشبرانگیز است. در برقراری ارتباط کلامی با مسافرتان محتاط باشید و در صورتی که مسافر تمایلی به صحبتکردن ندارد، به خواست او احترام بگذارید و از پرسیدن سؤالات شخصی و تلاش برای گفتوگو پرهیز کنید.
پرهیز از کارکردن با گوشی هنگام رانندگی
کارکردن و صحبت کردن با گوشی هنگام رانندگی، تمرکز و تسلط شما را کم میکند و باعث حواسپرتی میشود و خطر تصادف را بالا میبرد. علاوه بر این، صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی، خلاف مقررات رانندگی است و راننده خاطی مشمول جریمه میشود.سعی کنید هنگام رانندگی از صحبت با تلفن یا پیام دادن یا گشتوگذار در شبکههای اجتماعی جدا پرهیز کنید تا سلامت خود و همراهانتان به خطر نیفتد.
احترام به حریم شخصی مسافر
خوشآمدگویی و روی خوش در ابتدای ورود مسافر، نشاندهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی میان رفتار دوستانه و دخالت در امور شخصی دیگران وجود دارد. پرهیز از صمیمیت و سؤال نابجا در مورد زندگی شخصی باعث میشود که احترام شما و مسافرتان حفظ شود و مسافر احساس آرامش بیشتری داشته باشد.
احترام به مسافر در انتخاب نوع پرداخت ( نقدی/ آنلاین)
مسافران در انتخاب نحوه پرداخت هزینه سفر اسنپی آزاد هستند و میتوانند هزینه سفر را به صورت نقدی یا آنلاین پرداخت کنند. اجبار مسافر برای پرداخت هزینه به صورت نقدی یا کارتبهکارت خلاف قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است.
اهمیت دادن به درخواستهای مسافر
شما در طول روز زمان زیادی را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان میگذرانید و رضایت و آرامش آنها باعث خوشحالی خودتان هم میشود. اگر مسافرتان درخواستی دارد بهتر است به خواسته او احترام بگذارید. به طور مثال اگر مسافر مسیر خاصی را پیشنهاد میدهد یا تمایل دارد که صدا یا نوع موزیک تغییر داده شود یا میخواهد شیشهها را پایین بدهد، بهتر است مطابق خواسته او عمل کنید.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز اختلاف با مسافر
در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با سفر، از برخورد مستقیم با مسافر پرهیز کرده و با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مسئله رسیدگی و حل شود.
شرکت اسنب بهتره بجای یاد دادن اینکه رانندگان چطور رفتار کنند.خودش درست رفتار کرده و مابالتفاوت سهمیه بنزین یکساله عقب افتاده آنها را واریز کند.
شرکت اسنب بهتره بجای یاد دادن اینکه رانندگان چطور رفتار کنند.خودش درست رفتار کرده و مابالتفاوت سهمیه بنزین یکساله عقب افتاده آنها را واریز کند.
خیلی مفید بود.
خیلی مفید بود.
مسافر می خواسته سیگار بکشه گفتین نه نمیشه شده رفتار ناخوشایند خوبه
مسافر می خواسته سیگار بکشه گفتین نه نمیشه شده رفتار ناخوشایند خوبه
سلام
دربسیاری ازمواقع کاربران پشتیبانی اسنپ ازقوانین وضوابط ابلاغی اسنپ باخبرنیستند.
دریکی ازسفرها
مسافردومقصد انتخاب کرده بود بعدازرسیدن به مقصداول،متوجه شدم که مسافرپس ازرسیدن به مقصداول بیش ازپانصدکیلو بارمختلف دارد.
تابه مقصددوم حمل کند.
باوی به مشکل خوردم وگفتم این باررانمیتوانم حمل کنم،اسنپ بار وانت نیازاست.
ایشان باسماجت گفتندشمامجبوری حمل کنی ومن فقط پنج تاده دقیقه توقف میزنم.
حجم باربیش ازظرفیت صندوق عقب وروی صندلی های عقب سواری راتاسقف پرکرد.
باپشتیبانی تماس گرفتم که برای این مشکل راه حل بدهد.
گفتند شما میبایست سفر رالغومیکردید .
اگرسفرهم لغومیشد ،ازنظراسنپ بنده بدون شک مقصرومستحق جریمه قلمدادمیشدم،آنهم درمقصداول مسافر……شمابگویید،آیا این دوستان میدانندچگونه بایدرفتارکرد؟؟
وازاین مصادیق زیادحادث میشودکه پشتیبانی اسنپ ازحل آن عاجزاست…..ضمناگفتنددرصورت حمل این باردرمقصداول به مقصددوم،مبلغی به شماتعلق نمیگیرد……نمونه ای ازناتوانی اسنپ درحل معضلات مبتلابه
سلام
دربسیاری ازمواقع کاربران پشتیبانی اسنپ ازقوانین وضوابط ابلاغی اسنپ باخبرنیستند.
دریکی ازسفرها
مسافردومقصد انتخاب کرده بود بعدازرسیدن به مقصداول،متوجه شدم که مسافرپس ازرسیدن به مقصداول بیش ازپانصدکیلو بارمختلف دارد.
تابه مقصددوم حمل کند.
باوی به مشکل خوردم وگفتم این باررانمیتوانم حمل کنم،اسنپ بار وانت نیازاست.
ایشان باسماجت گفتندشمامجبوری حمل کنی ومن فقط پنج تاده دقیقه توقف میزنم.
حجم باربیش ازظرفیت صندوق عقب وروی صندلی های عقب سواری راتاسقف پرکرد.
باپشتیبانی تماس گرفتم که برای این مشکل راه حل بدهد.
گفتند شما میبایست سفر رالغومیکردید .
اگرسفرهم لغومیشد ،ازنظراسنپ بنده بدون شک مقصرومستحق جریمه قلمدادمیشدم،آنهم درمقصداول مسافر……شمابگویید،آیا این دوستان میدانندچگونه بایدرفتارکرد؟؟
وازاین مصادیق زیادحادث میشودکه پشتیبانی اسنپ ازحل آن عاجزاست…..ضمناگفتنددرصورت حمل این باردرمقصداول به مقصددوم،مبلغی به شماتعلق نمیگیرد……نمونه ای ازناتوانی اسنپ درحل معضلات مبتلابه
سلام خسته نباشید با تشکر از زحمات شما با عرض کنم خدمتتون که همیشه یکطرفه قضاوت و تصمیم گیری نفرمایید به طور مثال اگر مسافر ندونسته بخواد مسیر پر ترافیک و جاده ی خراب رو پیشنهاد بده بهتر هست که ما قبول کنیم ؟؟!! یا مسافر توی سرما و یا گرما با کولر روشن بخواد شیشه رو بده پایین باید قبول کنیم یا مسافر با لباس کار و دست کثیف بخواد بشینه تو ماشین بازم باید چیزی نگیم و با روی خوش بگیم بفرمایید روکش یک میلیون پانصد هزار تومانی رو کثیف کنید . لطف کنید وقتی شکایت برای مسافر ثبت میکنیم بهش هشدار بدید و حداقل تذکر بدید و امتیاز منفی براش در نظر بگیرید که ما راننده ها هم انگیزه ایی برای بهتر کار کردن داشته باشیم !! مسافر داشتم یک مسیر پر ترافیک که موازی با مسیر انتخابی من بوده پیشنهاد داده و ناراحتم شده که چرا از اونطرف نرفتم ! چجوری باید بهش بفهمونم واقعا ؟ و بعد هم به ناحق شکایت ثبت میکنن که امتیاز منفی میدن . خلاصه که دل ما راننده ها هم خیلی پر هست و انگار که راننده حامی هم نداره .
سلام این مشکل برامنم پیش اومده تازه مسافر کم مونده بود منو بزنه
ع
سلام خسته نباشید با تشکر از زحمات شما با عرض کنم خدمتتون که همیشه یکطرفه قضاوت و تصمیم گیری نفرمایید به طور مثال اگر مسافر ندونسته بخواد مسیر پر ترافیک و جاده ی خراب رو پیشنهاد بده بهتر هست که ما قبول کنیم ؟؟!! یا مسافر توی سرما و یا گرما با کولر روشن بخواد شیشه رو بده پایین باید قبول کنیم یا مسافر با لباس کار و دست کثیف بخواد بشینه تو ماشین بازم باید چیزی نگیم و با روی خوش بگیم بفرمایید روکش یک میلیون پانصد هزار تومانی رو کثیف کنید . لطف کنید وقتی شکایت برای مسافر ثبت میکنیم بهش هشدار بدید و حداقل تذکر بدید و امتیاز منفی براش در نظر بگیرید که ما راننده ها هم انگیزه ایی برای بهتر کار کردن داشته باشیم !! مسافر داشتم یک مسیر پر ترافیک که موازی با مسیر انتخابی من بوده پیشنهاد داده و ناراحتم شده که چرا از اونطرف نرفتم ! چجوری باید بهش بفهمونم واقعا ؟ و بعد هم به ناحق شکایت ثبت میکنن که امتیاز منفی میدن . خلاصه که دل ما راننده ها هم خیلی پر هست و انگار که راننده حامی هم نداره .
سلام این مشکل برامنم پیش اومده تازه مسافر کم مونده بود منو بزنه
ع