آموزش رانندگان اسنپترفندهای اسنپی

شیوه صحیح استفاده از کولر خودرو در دوران شیوع کرونا

یک دقیقه بیشتر

فراهم کردن شرایط تهویه مناسب خودرو از الزامات سفرهای اسنپی است. هر سال با شروع ایام گرم توصیه‌هایی در رابطه با استفاده از کولر خودرو در رسانه‌های باشگاه رانندگان اسنپ مطرح می‌شود. این توصیه‌ها امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا کمی متفاوت‌تر از سال‌های قبل است. در ادامه به مهمترین نکات برای استفاده از کولر خودرو می‌پردازیم.

گرمای شدید و سلامت کاربران راننده و مسافر

استفاده از کولر موجب کاهش دمای خودرو می‌شود. در تابستان گاهی دمای برخی شهرهای کشور به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. این دما در هر شرایطی برای بدن انسان مضر است. تحمل دمای بالا در تابستان منجر به از دست رفتن آب بدن می‌شود و در نهایت نیز موجب گرمازدگی می‌شود.

نوشیدن آب زیاد، در کنار روشن کردن سیستم‌های سرمایشی خودرو باعث می‌شود دمای بدن به دمای مطمئن کاهش پیدا کند. بنابراین استفاده از کولر نه تنها موجب رضایت خاطر مسافران شده و امتیاز بالای کاربران راننده را به دنبال دارد، که موجب حفظ سلامتی راننده و مسافر نیز می‌شود.

راهکار استفاده از کولر در دوران کرونا

مهمترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، استفاده مداوم از ماسک است و کاربران راننده ناوگان اسنپ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استفاده از ماسک پیشرو بودند. اما برای استفاده ایمن از کولر در فصل تابستان و روزهای گرم سال، کافی است به برخی نکات مهم توجه کنیم. نکاتی که در نهایت موجب می‌شود به سلامت از این روزها عبور کنیم.

  • استفاده از ماسک
  • قراردادن کولر در وضعیت گردش هوا از بیرون خودرو
  • باز کردن درها و پنجره‌ها پس از هر سفر اسنپی

علاوه بر استفاده از ماسک کافی است تنطیمات کولر خودرو را در حالت گردش هوا از بیرون قرار دهید. دکتر کاظم ندافی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با شیوه صحیح به کارگیری کولر خودرو در زمان شیوع کرونا گفت: «در این شرایط توصیه می‌شود کولر ماشین را در وضعیتی که هوا را از بیرون می‌گیرد و خنک می‌کند و به داخل ماشین می‌دهد، قرار دهید تا هیچ شبهه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.»

بر اساس آخرین توصیه‌ی سازمان‌های جهانی برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی جهت جلوگیری از انتقال ویروس در فضای بسته‌ی ماشین، نباید از آپشن گردش هوای داخل خودرو استفاده کرد.
برای کاهش ریسک انتقال بیماری کولر را با آپشنی غیر از گردش هوای داخل خودرو روشن کنید.

استفاده درست از کولر خودرو

نکاتی درباره استفاده از کولر خودرو در شرایط کرونا

توصیه‌های بهداشتی بعد از هر سفر اسنپی


برای اطمینان از عدم انتشار ویروس، همچنین توصیه می‌شود پس از هر سفر اسنپی خودرو را متوقف کرده در‌ها را باز بگذارید تا گردش هوا در خودرو به صورت کامل انجام شود. استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سطوح داخلی خودرو نیز توصیه می‌شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

نوشته‌های مشابه

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۱,۸۹۵ دیدگاه)

  1. سلام‌کولرماشین‌من‌همش‌روشن‌هست‌ولی‌متاسفانه‌این‌فرهنگ‌داخل‌ایران‌کاربردنداردچون‌تابحال‌هیچ‌امتیازی‌بابت‌کولر‌نگرفته‌ام‌بایدحتما‌به‌مسافربگیم‌امتیاز‌بده‌وگرنه‌درک‌ندارن‌خودشون‌اینکارانجام‌بدن‌دوما‌اسنپ‌همیشه‌ودرهمه‌حال‌طرفدار‌مسافربوده‌وهست‌ارزشی‌برای‌راننده‌نمیده

  2. سلام روز بخیر پیشنهاد میگردد استفاده از کولر با دریافت چند درصد هزینه بالاتر انجام شد و امکان ثبت درخواست ضرورت استفاده از کولر برای مسافر فراهم شود و راننده نیز در صورتیکه خودرو ایراد دارد و یا هزینه صرف نمیکنه از قبول سفر خودداری نماید با این روش هم تنش مسافر و راننده کم میشه و هم کسانی که عجله دارند زودتر به مقصد میرسند

  3. سلام وقت بخیر من کولر ماشینم همیشه روشنه سمنده سرماشم خوبه ولی نمره منفی می خورم هم خوش اخلاقم هم ماشینم تمیزه چند بار هم حقم ضایع شد مثلا مسافر رو بردم ۲۵ تومن گفتم آنلاین پرداخت کن گفت نمی تونم رفت از سوپر مارکت برام پول بیاره دیگه پیداش نشد با کولر روشن۱۵ دقیه موندم به پشتیبانی هم پیام دادم اهمیتی نداد
    حالا کی مقصره؟

  4. به نظرم باید یه گزینه کولر به نرم افزار اضاف بشه و هر مسافری ک کولر خواست هزینش رو پرداخت کنه مثل هزینه توقف و دیگه لازم نباشه مسافر از راننده درخواست کولر کنه و خود راننده کولر رو وشن کنه

  5. سلام طی روز پنجشنبه مسافر از ستارخان به شهر قدس سوار نموده ام که اسرار بی دلیل مسافر به استفاده از کولر در دور تند منجر به فشار به خودرو و بالارفتن امپر خودرو بنده شده است که علاوه بر معطلی و ایجاد خسارت نیز نموده است همچنین مسافر ضمن بی احترامی در مقصد از پرداخت هزینه سفر نیز امتناع نموده است لذا خواهشمند است نسبت به پرداخت هزینه و خسارات وارده اقدام نمایید

  6. باسلام وخسته نباشیدچراهیچیک ازمسافران پس ازخاتمه سفر هیچ امتیاز نمیدهند ازسه ماه قبل تاالان هیچ مسافری به من ندادند لطفا بررسی شود

  7. سلام ،چرا به عنوان مثال ۱۰ نظر مثبت مسافران نقشی در کسب امتیاز ندارد ولی با یک نظر منفی از امتیاز کسر می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00