
فراهم کردن شرایط تهویه مناسب خودرو از الزامات سفرهای اسنپی است. هر سال با شروع ایام گرم توصیههایی در رابطه با استفاده از کولر خودرو در رسانههای باشگاه رانندگان اسنپ مطرح میشود. این توصیهها امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا کمی متفاوتتر از سالهای قبل است. در ادامه به مهمترین نکات برای استفاده از کولر خودرو میپردازیم.
گرمای شدید و سلامت کاربران راننده و مسافر
استفاده از کولر موجب کاهش دمای خودرو میشود. در تابستان گاهی دمای برخی شهرهای کشور به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد نیز میرسد. این دما در هر شرایطی برای بدن انسان مضر است. تحمل دمای بالا در تابستان منجر به از دست رفتن آب بدن میشود و در نهایت نیز موجب گرمازدگی میشود.
نوشیدن آب زیاد، در کنار روشن کردن سیستمهای سرمایشی خودرو باعث میشود دمای بدن به دمای مطمئن کاهش پیدا کند. بنابراین استفاده از کولر نه تنها موجب رضایت خاطر مسافران شده و امتیاز بالای کاربران راننده را به دنبال دارد، که موجب حفظ سلامتی راننده و مسافر نیز میشود.
راهکار استفاده از کولر در دوران کرونا
مهمترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، استفاده مداوم از ماسک است و کاربران راننده ناوگان اسنپ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استفاده از ماسک پیشرو بودند. اما برای استفاده ایمن از کولر در فصل تابستان و روزهای گرم سال، کافی است به برخی نکات مهم توجه کنیم. نکاتی که در نهایت موجب میشود به سلامت از این روزها عبور کنیم.
- استفاده از ماسک
- قراردادن کولر در وضعیت گردش هوا از بیرون خودرو
- باز کردن درها و پنجرهها پس از هر سفر اسنپی
علاوه بر استفاده از ماسک کافی است تنطیمات کولر خودرو را در حالت گردش هوا از بیرون قرار دهید. دکتر کاظم ندافی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با شیوه صحیح به کارگیری کولر خودرو در زمان شیوع کرونا گفت: «در این شرایط توصیه میشود کولر ماشین را در وضعیتی که هوا را از بیرون میگیرد و خنک میکند و به داخل ماشین میدهد، قرار دهید تا هیچ شبههای در این زمینه وجود نداشته باشد.»
بر اساس آخرین توصیهی سازمانهای جهانی برای رانندگان تاکسیهای اینترنتی جهت جلوگیری از انتقال ویروس در فضای بستهی ماشین، نباید از آپشن گردش هوای داخل خودرو استفاده کرد.
برای کاهش ریسک انتقال بیماری کولر را با آپشنی غیر از گردش هوای داخل خودرو روشن کنید.
توصیههای بهداشتی بعد از هر سفر اسنپی
برای اطمینان از عدم انتشار ویروس، همچنین توصیه میشود پس از هر سفر اسنپی خودرو را متوقف کرده درها را باز بگذارید تا گردش هوا در خودرو به صورت کامل انجام شود. استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سطوح داخلی خودرو نیز توصیه میشود.





سلام کولر روشن اما امتیاز هی میاد پایین اکثر مسافراامتیازمیدن وحتی ازگوشی۳مسافر به من نشان میدهند اما امتیاز بازم میاد پایین
اولا این ادعای راهکار شمارا باید وزارت بهداشت تایید کند که نکرده نظر دکترتون هم مثل تخفیف فروشگاههای زنجیره است راست میگید چرا خودتان دفاترتون را بستید فضای شما بزرگترکولرهاتون بزرگتر پنجره هاتون بزرگتر و فاصله بین شما و ارباب رجوعتان بیشترتا تپسی از بی مسافری طرحی میده شما تکرار میکنید دعوا سر لحاف ملاست شانس آوردیم تپپسی طرح نداده راننده باید آواز بخونه!
خوبه میگید مسافر ماسک نداشت کنسل کنید دور از جون بعضی ها خریم دیگه ۱کیلومتر بریم مسافر ماسک نداشت کنسل کنیم بعد مثل من که کنسل میکنم جریمه میشم و هزار تومن دوهزار تومن از حسابم کم میشه می دونید دوستان مشگل شرکت نیست مشگل راننده های خودمون هستن وقتی مسافر ماسک نداره سوار میکنن قیمت های پایینو قبول میکنن کولر روشن میکنن بار جابه جا میکنن مسافر ۴تا۵تا سوار میکنن مشگل اینها هستن
جالبه خود دکتر کاظم ندافی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشگی ایران بیاد بگه جرعت داره با پنجره پایین مسافر کرونایی سوار کنه بعد بیاد درمورد کولر ماشین که حد فاصل مسافر با راننده ۳۰ سانتم نیست نظر بده در اون صورتم اصلا نزدیک ماشین نمیاد با کولر روشن درثانی کجای دنیا مثل اینجا وقتی مسافر شعور ماسک زدن نداره بعد وقتی سوار ماشین هم که میشه جالب اینجاست میگه کولر رو هم روشن کن بعد به مسافر اجازه میدن به خاطر کولر توهین کنن کجای دنیا قیمت تاکسی های اینترنتی رو شرکت تعیین میکنه تاکسی متر دارن نه مثل اینجا از مبدا تا مقصد رو خطکش میزارن سانت میکنن قیمت میدن نه جدا کننده ای نه هزینه تعمیر کولری فقط مسافر مونده بیاد رو سرمون بشینه
Amir
سلام من امشب از ۶ چهار سفر به مبدا رسیدم کنسل شده شماره های خاموش یا اصلا در شبکه وجود ندارد رو چطور توضیح میدید!!! شبها اونجا جه خبره با سر کار گذاشتن ما خوش بحالشون میشه؟؟؟
سلام
درسته کولردرگرما جدا ازاین که برا مسافر خوبه برا خود راننده خوبه وبخاطر همین رفتم تعمیرگاه حدود۸۰۰هزار تومان خرجم شد ولی هنوز اون خنکی رو نداره حالا کار نداریم سرویس داخلی کولر لازم نداره
من گیربکس ماشینم خراب شده استوکش ۴،۵ میلیون
با سلام یه مورد خیلی مهم هست میخواستم متذکر بشم در مورد طرح تشویقی ۱۰ سفر با کولر و… به عنوان راننده؛
امتیاز دادن مسافران اختیاری میباشد و این امر منجر به این میشه که ما راننده ها باید پایان سفر از مسافران خواهش کنیم که امتیاز بدهند که این امر باعث میشه بیش از پیش مسافرین بر راننده ها چیره شوند خواهشمندم چاره ای اندیشیده شود که امتیاز دهی امری واجب شود نه اختیاری.
Farshikazem@gmail.com