
کاربران راننده گاهی بعد از قبول درخواست سفر با موقعیتهایی مواجه میشوند که مجبور به لغو سفر میشوند. شرایط و موقعیتهای لغو مجاز سفر در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ مشخص شده است و لغو سفر در چارچوب قوانین اسنپ مجاز بوده و مشمول هزینه کنسلی نمیشود. کاربران راننده در مواجهه با شرایط مجاز لغو سفر، باید شخصاً سفر را لغو کنند؛ به این معنی که در چنین شرایطی بههیچوجه با پشتیبانی تماس نگیرید و خودتان سفر را لغو کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ با ما همراه باشید!
فقط در شرایطی که چارهای جز لغو سفر نباشد، از قابلیت لغو سفر استفاده کنید. کاربران رانندهای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو میکنند، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوند.
شرایط لغو مجاز سفر اسنپ قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
موقعیتهایی که پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد»، کاربران راننده میتوانند سفر را لغو کنند و باعث کسر امتیاز یا مسدودشدن حساب کاربری نمیشود به شرح زیر است:
عدم پاسخگویی و حضور مسافر
درصورتیکه در محل مبدأ حاضر شدهاید؛ اما مسافر در مبدأ حضور ندارد، پس از ۵ دقیقه انتظار با مشتری تماس بگیرید و درصورتیکه پاسخگو نبود یا اعلام کرد که از سفر منصرف شده است، میتوانید بدون نگرانی سفر را لغو کنید. همچنین درصورتیکه مسافر با تأخیر بیش از ۵ دقیقه در مبدأ حاضر شود به مسافر اعلام کنید که از گزینه توقف در سفر استفاده کند. در صورت عدم موافقت مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید.
انصراف مسافر
امکان دارد مسافر پاسخگو باشد؛ اما به شما بگوید مایل به انجام سفر نیست. برای سرعتبخشیدن به فرایند لغو سفر، خود شما نیز میتوانید سفر را لغو کنید و درخواست بعدی را بپذیرید.
بار نامتعارف
درصورتیکه مسافر تقاضای حمل بار نامتعارف و خارج از محدوده وزنی برای حمل بار توسط خودروی شما را داشته باشد، میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی
حمل حیوان خانگی اگر با اجازه و هماهنگی با شما نباشد، ممنوع است و میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه
امکان دارد از شما بخواهند مسافری که زیر سن قانونی است را بدون همراه به مقصد برسانید. این کار خلاف قوانین اسنپ است و میتوانید با انتخاب دلیل «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» در اپلیکیشن اقدام به لغو سفر کنید.
درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر
در سفرهای جابهجایی مسافر، امکان ارسال بسته وجود ندارد و در چنین شرایطی شما میتوانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مقصد نادرست
همیشه هنگام قبول درخواست سفر مبدأ و مقصد را بهدقت روی نقشه بررسی کنید و پس از اطمینان از انجام سفر، گزینه «قبول سفر» را انتخاب کنید. قبل از سوارشدن مسافر و رسیدن به مبدأ میتوانید سفر را بدون تماس با پشتیبانی لغو کنید.
مبدأ نادرست
گاهی پیش میآید که موفق به پیداکردن مبدأ مسافر نمیشوید، مسافر موقعیت مکانی خود را اشتباه ثبت کرده است و مسافتی طولانی را باید برای رسیدن به مبدأ طی کنید. در چنین موقعیتهایی بدون تماس با پشتیبانی مجاز به لغو سفر هستید.
تخمین نادرست زمان تا مبدأ در اپلیکیشن
ممکن است بعد از قبول سفر و هنگام استفاده از اپلیکیشن با مشکل تخمین نادرست زمان روبهرو شوید. سعی کنید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کرده و به بررسی اتصال اینترنت یا دلایل دیگر مشکل به وجود آمده بپردازید.
خرابی خودرو
در صورت بهوجودآمدن مشکل در خودرو و خرابشدن ناگهانی آن درصورتیکه مسافر هنوز سوار خودروی شما نشده است، میتوانید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کنید.
توجه داشته باشید همه سفرهای لغو شده، بهوسیله کارشناسان پشتیبانی بررسی شده و در صورتی که لغو سفر جز موارد مجاز نباشد، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوید.
نحوه لغو مجاز سفر قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
برای لغو سفر مجاز اسنپ، در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. در صفحهای که باز میشود، از بین دلایل موجود دلیل لغو سفر را انتخاب کرده و گزینه «لغو سفر» را انتخاب کنید.

نحوه لغو سفر بعد از زدن دکمه «مسافر سوار شد»
برای لغو هوشمند سفر اسنپ بدون نیاز به تماس با کارشناسان پشتیبانی، در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ، گزینه «پشتیبانی سفر» و سپس گزینه «تماس با پشتیبانی» را لمس کنید. پس از شنیدن پیام صوتی لغو سفر و انجام موارد درخواستشده، سفر بهصورت خودکار لغو میشود. مسافران هم میتوانند در اپلیکیشن مسافر با استفاده از گزینه «تماس با پشتیبانی» سفر را لغو کنند.


سخن پایانی
بنا بر قوانین سفر اسنپ شرایطی وجود دارد که بعد از قبول سفر و پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد» میتوانید سفر را لغو کنید. در این مطلب موقعیتهایی که میتوانید سفر را لغو کنید بررسی کردیم. سعی کنید استفاده از گزینه «لغو سفر» آخرین انتخاب شما باشد و دلیل قانعکنندهای داشته باشید و فراموش نکنید همه موارد لغو سفر توسط کارشناسان بررسی میشود.
سلام.
چندتا سوال اگه مسافر قبل از مقصد و اصلا به محض سوار شدن قصد پایان سفر و پرداخت کرایه کرد چه کنیم.۲. اگه بعد از سوار شدن مسافر گفت بی زحمت پایان سفر بزنیدتا یه اسنپ دیگه مثلا برای مادرم بگیرم چکار کنم.
خواهش میکنم به طریق مقتضی جواب این دو سوال رو به من بگید
دوست عزیز مراحل سفر باید به موقع و به ترتیب و در زمان خودش ثبت بشه و خلاف این حالت عمل کردن خلاف قوانین اسنپ می باشد. لینک زیر را جهت آشنایی با اپلیکیشن مطالعه نمایید.
https://club.snapp.ir/training-new-drivers/
باسلام.من ۵ و۶ دقیقه تو مسیر مسافر بودم نزدیک مسافر بودم تواین گرما سفر را لغو کرد
سلام خدا قوت
مسافر آدرس اشتباه ثبت نموده
پس از حضور در لوکیشن ارسالی ادعا بر این است که آدرس جای دیگری است . و بدون هماهنگی لغو سفر نموده است
لطفاً این مورد کنسلی از سمت مسافر رو به دلیل آدرس مبدا اشتباه رو پیگیری کنید
👋
,سلام وسپاس پروردگار بی همتا را عالی
سلام همین الان رسیدم مبدأ لغو زد چرا مردم این کار رو میکنن؟
سلام
خسته نباشید
وقعا نمی دانم به واحد اسنپ وپشتیبان آن چه بگویم من راننده اسنپ هستم ، شما تجربه تاکسی تلفنی و اینترنتی ندارید چرا برنامه نویسی می کنید و وارد بازار می کنید
۱ _ خود شما می گویید طبق ظرفیت خودرو مسافر سوار کنید ، بعد من ۶ نفر مسافر داشتم کنسل کردم جریمه کردید
۲- مسافر مبدا ومقصد را اشتباه زده کنسل کرد ، کنسلی پرداخت نکردید
۳ – داخل برنامه به مبدا رسیدی مسافر تازه یادش میاد کنسل کند ، چه کنسلی از طرف مسافر به راننده داده نمی شود و خود شما ۳۵۰۰تومان به راننده شاید بدهید
۴ – جهت کنسل کردن شما باید گزینه های دیگر برای راننده بگذارید
مثل
تعداد نفرات مسافر
بار غیر مجاز
وغیره ….
۵ – مسافر وقتی می خواهد درخواستی را لغو کند باید کنسلی حداقل ۵۰۰۰تومان بدهد ، زیرا برخی از مسافرها با دوتا گوشی اسنپ می گیرند هر کدام زودتر رسید می روند ،
اگر کنسلی باید بدهند دیگر اینکار نمی کنند
۶- برای اسنپ گرفتن باید زمان درخواست مسافر در لحظه اول مبلغی به عنوان ورودی پرداخت شود بعد ماشین ارسال گردد که مسافر وقتی خواست کنسل کند هزینه کنسلی پرداخت شده باشد
ممنون
سلام من امروز ۳تا سفر داشتم مسافت زیادی طی کردم تا رسیدم به مبدا اما مافر قبل از اینکه من به مبدا رسیدم را بزنم سفر را کنسل کرد. لطفا رسیدگی کنید محل ۳ سفر ارغوانیه اصفهان بود.
رسیدم به مبدا ده دقیقه منتظر موندم بعدش لغو خواهشاً رسیدگی کنید