آموزش رانندگان

شرایط مجاز لغو سفر اسنپ در اپلیکیشن راننده

کاربران راننده گاهی بعد از قبول درخواست سفر با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که مجبور به لغو سفر می‌شوند. شرایط و موقعیت‌های لغو مجاز سفر در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ مشخص شده است و لغو سفر در چارچوب قوانین اسنپ مجاز بوده و مشمول هزینه کنسلی نمی‌شود. کاربران راننده در مواجهه با شرایط مجاز لغو سفر، باید شخصاً سفر را لغو کنند؛ به این معنی که در چنین شرایطی به‌هیچ‌وجه با پشتیبانی تماس نگیرید و خودتان سفر را لغو کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ با ما همراه باشید!

فقط در شرایطی که چاره‌ای جز لغو سفر نباشد، از قابلیت لغو سفر استفاده کنید. کاربران راننده‌ای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو می‌کنند، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوند.

شرایط لغو مجاز سفر اسنپ قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»

موقعیت‌هایی که پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد»، کاربران راننده می‌توانند سفر را لغو کنند و باعث کسر امتیاز یا مسدودشدن حساب کاربری نمی‌شود به شرح زیر است:

عدم پاسخگویی و حضور مسافر

درصورتی‌که در محل مبدأ حاضر شده‌اید؛ اما مسافر در مبدأ حضور ندارد، پس از ۵ دقیقه انتظار با مشتری تماس بگیرید و درصورتی‌که پاسخگو نبود یا اعلام کرد که از سفر منصرف شده است، می‌توانید بدون نگرانی سفر را لغو کنید. همچنین درصورتی‌که مسافر با تأخیر بیش از ۵ دقیقه در مبدأ حاضر شود به مسافر اعلام کنید که از گزینه توقف در سفر استفاده کند. در صورت عدم موافقت مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید.

انصراف مسافر

امکان دارد مسافر پاسخگو باشد؛ اما به شما بگوید مایل به انجام سفر نیست. برای سرعت‌بخشیدن به فرایند لغو سفر، خود شما نیز می‌توانید سفر را لغو کنید و درخواست بعدی را بپذیرید.

بار نامتعارف

درصورتی‌که مسافر تقاضای حمل بار نامتعارف و خارج از محدوده وزنی برای حمل بار توسط خودروی شما را داشته باشد، می‌توانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.

حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی

حمل حیوان خانگی اگر با اجازه و هماهنگی با شما نباشد، ممنوع است و می‌توانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.

مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه

امکان دارد از شما بخواهند مسافری که زیر سن قانونی است را بدون همراه به مقصد برسانید. این کار خلاف قوانین اسنپ است و می‌توانید با انتخاب دلیل «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» در اپلیکیشن اقدام به لغو سفر کنید.

درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر

در سفرهای جابه‌جایی مسافر، امکان ارسال بسته وجود ندارد و در چنین شرایطی شما می‌توانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.

مقصد نادرست

همیشه هنگام قبول درخواست سفر مبدأ و مقصد را به‌دقت روی نقشه بررسی کنید و پس از اطمینان از انجام سفر، گزینه «قبول سفر» را انتخاب کنید. قبل از سوارشدن مسافر و رسیدن به مبدأ می‌توانید سفر را بدون تماس با پشتیبانی لغو کنید.

مبدأ نادرست

گاهی پیش می‌آید که موفق به پیداکردن مبدأ مسافر نمی‌شوید، مسافر موقعیت مکانی خود را اشتباه ثبت کرده است و مسافتی طولانی را باید برای رسیدن به مبدأ طی کنید. در چنین موقعیت‌هایی بدون تماس با پشتیبانی مجاز به لغو سفر هستید.

تخمین نادرست زمان تا مبدأ در اپلیکیشن

 ممکن است بعد از قبول سفر و هنگام استفاده از اپلیکیشن با مشکل تخمین نادرست زمان روبه‌رو شوید. سعی کنید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کرده و به بررسی اتصال اینترنت یا دلایل دیگر مشکل به وجود آمده بپردازید.

خرابی خودرو

در صورت به‌وجودآمدن مشکل در خودرو و خراب‌شدن ناگهانی آن درصورتی‌که مسافر هنوز سوار خودروی شما نشده است، می‌توانید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کنید.

توجه داشته باشید همه سفرهای لغو شده، به‌وسیله کارشناسان پشتیبانی بررسی شده و در صورتی که لغو سفر جز موارد مجاز نباشد، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوید.

نحوه لغو مجاز سفر قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»

برای لغو سفر مجاز اسنپ، در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، از بین دلایل موجود دلیل لغو سفر را انتخاب کرده و گزینه «لغو سفر» را انتخاب کنید.

شرایط مجاز لغو سفر اسنپ در اپلیکیشن راننده باشگاه رانندگان اسنپ

نحوه لغو سفر بعد از زدن دکمه «مسافر سوار شد»

برای لغو هوشمند سفر اسنپ بدون نیاز به تماس با کارشناسان پشتیبانی، در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ، گزینه «پشتیبانی سفر» و سپس گزینه «تماس با پشتیبانی» را لمس کنید. پس از شنیدن پیام صوتی لغو سفر و انجام موارد درخواست‌شده، سفر به‌صورت خودکار لغو می‌شود. مسافران هم می‌توانند در اپلیکیشن مسافر با استفاده از گزینه «تماس با پشتیبانی» سفر را لغو کنند.

شرایط مجاز لغو سفر اسنپ در اپلیکیشن راننده باشگاه رانندگان اسنپ

شرایط مجاز لغو سفر اسنپ در اپلیکیشن راننده باشگاه رانندگان اسنپ

سخن پایانی

بنا بر قوانین سفر اسنپ شرایطی وجود دارد که بعد از قبول سفر و پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد» می‌توانید سفر را لغو کنید. در این مطلب موقعیت‌هایی که می‌توانید سفر را لغو کنید بررسی کردیم. سعی کنید استفاده از گزینه «لغو سفر» آخرین انتخاب شما باشد و دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشید و فراموش نکنید همه موارد لغو سفر توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۲,۱۶۰ دیدگاه)

  1. ۵نفر به زور میخاند بشینندداخل پراید کلی راه رفتم مجبورشدم لغوکنم گزینه ای هم نداره
    رسیدم مبدا زنگ زده بیا یه جا دیگه اشتباه کردم مجبورشدن لغوکنم
    مسیرتامبدا می زنه۲دیقه قبول میکنی ۱۰دیقه راهه لغو میکنی امتیاز منفی وکسر هزینه

  2. درود .فقط ی برنامه اوکی کردن .یکطرفه .هرچی هم بگی کو گوش شنوا.از حساب کاربری من کسرشده میگم جریان چیه .میگن پیگیری میکنیم

  3. من گوشی نداشتم با ویندوز اسنپ درخواست دادم ولی بعد منصرف شدم اما اصلا گزینه ای برای لغو سفر نیست .

  4. با سلام، من امروز ۲سفر لغو شد داشتم،اولی بعد از رسیدن به مبدا با مسافر تماس گرفتم که جواب نداد بعد از ۷دقیقه انتظار سفر را لغو کردم، بعد از ۲ساعت مسافر زنگ زده میگه شما تماس گرفته بودید، گفتم راننده اسنپ هستم، میگه ببخشید کار پیش امد یادم رفت، سفر دوم به مبدا که رسیدم تماس گرفتم مسافر گفت الان خانمم میاد بعد ۱۰دقیقه هرچی تماس گرفتم تلفن مسافر مشغول بود، سفر را لغو کردم، ۲۰۰۰تومان جریمه شدم، این قانون فقط به سود مسافره.یک سفر ۱۳دقیقه ای چرا باید ۱۰دقیقه انتظار داشته باشه.

  5. سلام وقت بخیر رفتم به لوکیشن مسافر پنج دقیقه صبر کردم بعد پیام میده مگه بیا به این لوکیشن .چند بار پیام دادم گفتم لغو کن نکرد

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00