
کاربران راننده گاهی بعد از قبول درخواست سفر با موقعیتهایی مواجه میشوند که مجبور به لغو سفر میشوند. شرایط و موقعیتهای لغو مجاز سفر در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ مشخص شده است و لغو سفر در چارچوب قوانین اسنپ مجاز بوده و مشمول هزینه کنسلی نمیشود. کاربران راننده در مواجهه با شرایط مجاز لغو سفر، باید شخصاً سفر را لغو کنند؛ به این معنی که در چنین شرایطی بههیچوجه با پشتیبانی تماس نگیرید و خودتان سفر را لغو کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ با ما همراه باشید!
فقط در شرایطی که چارهای جز لغو سفر نباشد، از قابلیت لغو سفر استفاده کنید. کاربران رانندهای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو میکنند، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوند.
شرایط لغو مجاز سفر اسنپ قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
موقعیتهایی که پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد»، کاربران راننده میتوانند سفر را لغو کنند و باعث کسر امتیاز یا مسدودشدن حساب کاربری نمیشود به شرح زیر است:
عدم پاسخگویی و حضور مسافر
درصورتیکه در محل مبدأ حاضر شدهاید؛ اما مسافر در مبدأ حضور ندارد، پس از ۵ دقیقه انتظار با مشتری تماس بگیرید و درصورتیکه پاسخگو نبود یا اعلام کرد که از سفر منصرف شده است، میتوانید بدون نگرانی سفر را لغو کنید. همچنین درصورتیکه مسافر با تأخیر بیش از ۵ دقیقه در مبدأ حاضر شود به مسافر اعلام کنید که از گزینه توقف در سفر استفاده کند. در صورت عدم موافقت مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید.
انصراف مسافر
امکان دارد مسافر پاسخگو باشد؛ اما به شما بگوید مایل به انجام سفر نیست. برای سرعتبخشیدن به فرایند لغو سفر، خود شما نیز میتوانید سفر را لغو کنید و درخواست بعدی را بپذیرید.
بار نامتعارف
درصورتیکه مسافر تقاضای حمل بار نامتعارف و خارج از محدوده وزنی برای حمل بار توسط خودروی شما را داشته باشد، میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی
حمل حیوان خانگی اگر با اجازه و هماهنگی با شما نباشد، ممنوع است و میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه
امکان دارد از شما بخواهند مسافری که زیر سن قانونی است را بدون همراه به مقصد برسانید. این کار خلاف قوانین اسنپ است و میتوانید با انتخاب دلیل «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» در اپلیکیشن اقدام به لغو سفر کنید.
درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر
در سفرهای جابهجایی مسافر، امکان ارسال بسته وجود ندارد و در چنین شرایطی شما میتوانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مقصد نادرست
همیشه هنگام قبول درخواست سفر مبدأ و مقصد را بهدقت روی نقشه بررسی کنید و پس از اطمینان از انجام سفر، گزینه «قبول سفر» را انتخاب کنید. قبل از سوارشدن مسافر و رسیدن به مبدأ میتوانید سفر را بدون تماس با پشتیبانی لغو کنید.
مبدأ نادرست
گاهی پیش میآید که موفق به پیداکردن مبدأ مسافر نمیشوید، مسافر موقعیت مکانی خود را اشتباه ثبت کرده است و مسافتی طولانی را باید برای رسیدن به مبدأ طی کنید. در چنین موقعیتهایی بدون تماس با پشتیبانی مجاز به لغو سفر هستید.
تخمین نادرست زمان تا مبدأ در اپلیکیشن
ممکن است بعد از قبول سفر و هنگام استفاده از اپلیکیشن با مشکل تخمین نادرست زمان روبهرو شوید. سعی کنید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کرده و به بررسی اتصال اینترنت یا دلایل دیگر مشکل به وجود آمده بپردازید.
خرابی خودرو
در صورت بهوجودآمدن مشکل در خودرو و خرابشدن ناگهانی آن درصورتیکه مسافر هنوز سوار خودروی شما نشده است، میتوانید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کنید.
توجه داشته باشید همه سفرهای لغو شده، بهوسیله کارشناسان پشتیبانی بررسی شده و در صورتی که لغو سفر جز موارد مجاز نباشد، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوید.
نحوه لغو مجاز سفر قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
برای لغو سفر مجاز اسنپ، در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. در صفحهای که باز میشود، از بین دلایل موجود دلیل لغو سفر را انتخاب کرده و گزینه «لغو سفر» را انتخاب کنید.

نحوه لغو سفر بعد از زدن دکمه «مسافر سوار شد»
برای لغو هوشمند سفر اسنپ بدون نیاز به تماس با کارشناسان پشتیبانی، در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ، گزینه «پشتیبانی سفر» و سپس گزینه «تماس با پشتیبانی» را لمس کنید. پس از شنیدن پیام صوتی لغو سفر و انجام موارد درخواستشده، سفر بهصورت خودکار لغو میشود. مسافران هم میتوانند در اپلیکیشن مسافر با استفاده از گزینه «تماس با پشتیبانی» سفر را لغو کنند.


سخن پایانی
بنا بر قوانین سفر اسنپ شرایطی وجود دارد که بعد از قبول سفر و پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد» میتوانید سفر را لغو کنید. در این مطلب موقعیتهایی که میتوانید سفر را لغو کنید بررسی کردیم. سعی کنید استفاده از گزینه «لغو سفر» آخرین انتخاب شما باشد و دلیل قانعکنندهای داشته باشید و فراموش نکنید همه موارد لغو سفر توسط کارشناسان بررسی میشود.
باسلام درمواردی که برای راننده ها اعلان میکنید منظور سفرهاست دربیشتر مواردی که درخواست سفر میدهید طوری هست که راننده در مقصد سفری که اعلان میکنید هست وباید ۱۰ کیلومتر یا بیشتر برود که به مبدا برسد مگه راننده میتونه پرواز کنه لطفا مواردی که درخواست سفر میدهید مبدا خیلی از راننده دور نباشد در بیشتر موارد مثلا در شهر نیشابور من راننده در میدان صنعت هستم سفرهایی را برایم ارسال میکنید که مبداش در میدان باغرود یا ترمینال هست مگه راننده مغزش معیوب باشه که اینطوری مورد قبول کنه بعد از اونم میگیکن چون سفرها رو قبول نمیکنید سفرهایی که هزینه بهتری داره نمیدهید اگر اینطور هست جمع کنید برید ماهم بریم دنبال کار خودمون والا هرکس اینطوری کار کنه باید به شعورش شک کرد
سلام راننده که سفر را قبول میکند به هیچ وجه اگر مجبور نباشند لغو سفر نمیزنه تقریباً نود و پنج درصد لغو سفر مقصر مسافر میباشد ولی اسنپ حق را به مسافر میدهد و راننده ضرر میکند مواردی دیگر مانند عدم تطابق راننده با عکس که مسافر این گزینه را انتخاب می کنند که اکثریت اشتباه است اگه لااقل مدرک بخواهد راننده راحت تر است تا گزارش غیرواقعی دهد
اسنپ برای خودش زیاد هزینه بر میداره
سلام
واقعأ ناراحت کننده هس ک ب دلیل لغو سفر تا پایان روز دیگه پیام نیاد . این کارُ نکنید لطفا خواهش میکنم
سلام من سفر گرفتم در حین رفتن به سمت مبدا متاسفانه چراغ خودرو خاموش شد و مجبور به لغو سفر شدم به همین دلیل از من جریمه کم شد این انصاف نیست بخدا
سلام
یکی از دلایل لغو سفر زمانی است که پس از قبول سفر، مشخص میشود که آدرس مبدا مسافر فاصله زیاد چند کیلومتری دارد.
با انتخاب مبدا نادرست نیز جریمه شامل حال میشود. احتمالا این مشکل از اپلیکیشن است که محل حضور راننده را به درستی تشخیص نمیدهد.
وقتی مسافت مبدا دور باشه،، هیچ گذینه ای نیست که راننده اعتراضش رو اعلام کنه
سفر رو هم اگه لغو کنیم جریمه میشویم
سلام خسته نباشید من یک سفر گرفته بود بده ۵دقیقه به من پیام داد چند دقیقه توقف کنی هزینه توقف را پرداخت می کنم بد ۲۰دقیقه آمدن برید نمیام هزینه سفر را پرداخت نشده است
سلام لطفا تعداد استاندارد مسافر برا هرخودرو باید چند نفر باشد چون گاها یک نفر جلو مینشیند وسه نفر عقب وفقط همان کرایه مصوب را پرداخت می کنند ممنونم راهنمایی فرمایید
وقتی مسافردرمحل موردنظرآماده نبوده مگه کاری جزلغوسفرهم میمونه؟چاره ی نیست تابشه سفرهای جدیدی دریافت کنیم
مسافر اشتباه مبدا رو زده من رفتم اونجا میگه بیا یه جا دیگه منم سفر لغو کردم از حساب من کم میکنید واقعا که این چه کاریه ؟