
کاربران راننده گاهی بعد از قبول درخواست سفر با موقعیتهایی مواجه میشوند که مجبور به لغو سفر میشوند. شرایط و موقعیتهای لغو مجاز سفر در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ مشخص شده است و لغو سفر در چارچوب قوانین اسنپ مجاز بوده و مشمول هزینه کنسلی نمیشود. کاربران راننده در مواجهه با شرایط مجاز لغو سفر، باید شخصاً سفر را لغو کنند؛ به این معنی که در چنین شرایطی بههیچوجه با پشتیبانی تماس نگیرید و خودتان سفر را لغو کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ با ما همراه باشید!
فقط در شرایطی که چارهای جز لغو سفر نباشد، از قابلیت لغو سفر استفاده کنید. کاربران رانندهای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو میکنند، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوند.
شرایط لغو مجاز سفر اسنپ قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
موقعیتهایی که پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد»، کاربران راننده میتوانند سفر را لغو کنند و باعث کسر امتیاز یا مسدودشدن حساب کاربری نمیشود به شرح زیر است:
عدم پاسخگویی و حضور مسافر
درصورتیکه در محل مبدأ حاضر شدهاید؛ اما مسافر در مبدأ حضور ندارد، پس از ۵ دقیقه انتظار با مشتری تماس بگیرید و درصورتیکه پاسخگو نبود یا اعلام کرد که از سفر منصرف شده است، میتوانید بدون نگرانی سفر را لغو کنید. همچنین درصورتیکه مسافر با تأخیر بیش از ۵ دقیقه در مبدأ حاضر شود به مسافر اعلام کنید که از گزینه توقف در سفر استفاده کند. در صورت عدم موافقت مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید.
انصراف مسافر
امکان دارد مسافر پاسخگو باشد؛ اما به شما بگوید مایل به انجام سفر نیست. برای سرعتبخشیدن به فرایند لغو سفر، خود شما نیز میتوانید سفر را لغو کنید و درخواست بعدی را بپذیرید.
بار نامتعارف
درصورتیکه مسافر تقاضای حمل بار نامتعارف و خارج از محدوده وزنی برای حمل بار توسط خودروی شما را داشته باشد، میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی
حمل حیوان خانگی اگر با اجازه و هماهنگی با شما نباشد، ممنوع است و میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه
امکان دارد از شما بخواهند مسافری که زیر سن قانونی است را بدون همراه به مقصد برسانید. این کار خلاف قوانین اسنپ است و میتوانید با انتخاب دلیل «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» در اپلیکیشن اقدام به لغو سفر کنید.
درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر
در سفرهای جابهجایی مسافر، امکان ارسال بسته وجود ندارد و در چنین شرایطی شما میتوانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مقصد نادرست
همیشه هنگام قبول درخواست سفر مبدأ و مقصد را بهدقت روی نقشه بررسی کنید و پس از اطمینان از انجام سفر، گزینه «قبول سفر» را انتخاب کنید. قبل از سوارشدن مسافر و رسیدن به مبدأ میتوانید سفر را بدون تماس با پشتیبانی لغو کنید.
مبدأ نادرست
گاهی پیش میآید که موفق به پیداکردن مبدأ مسافر نمیشوید، مسافر موقعیت مکانی خود را اشتباه ثبت کرده است و مسافتی طولانی را باید برای رسیدن به مبدأ طی کنید. در چنین موقعیتهایی بدون تماس با پشتیبانی مجاز به لغو سفر هستید.
تخمین نادرست زمان تا مبدأ در اپلیکیشن
ممکن است بعد از قبول سفر و هنگام استفاده از اپلیکیشن با مشکل تخمین نادرست زمان روبهرو شوید. سعی کنید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کرده و به بررسی اتصال اینترنت یا دلایل دیگر مشکل به وجود آمده بپردازید.
خرابی خودرو
در صورت بهوجودآمدن مشکل در خودرو و خرابشدن ناگهانی آن درصورتیکه مسافر هنوز سوار خودروی شما نشده است، میتوانید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کنید.
توجه داشته باشید همه سفرهای لغو شده، بهوسیله کارشناسان پشتیبانی بررسی شده و در صورتی که لغو سفر جز موارد مجاز نباشد، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوید.
نحوه لغو مجاز سفر قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
برای لغو سفر مجاز اسنپ، در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. در صفحهای که باز میشود، از بین دلایل موجود دلیل لغو سفر را انتخاب کرده و گزینه «لغو سفر» را انتخاب کنید.

نحوه لغو سفر بعد از زدن دکمه «مسافر سوار شد»
برای لغو هوشمند سفر اسنپ بدون نیاز به تماس با کارشناسان پشتیبانی، در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ، گزینه «پشتیبانی سفر» و سپس گزینه «تماس با پشتیبانی» را لمس کنید. پس از شنیدن پیام صوتی لغو سفر و انجام موارد درخواستشده، سفر بهصورت خودکار لغو میشود. مسافران هم میتوانند در اپلیکیشن مسافر با استفاده از گزینه «تماس با پشتیبانی» سفر را لغو کنند.


سخن پایانی
بنا بر قوانین سفر اسنپ شرایطی وجود دارد که بعد از قبول سفر و پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد» میتوانید سفر را لغو کنید. در این مطلب موقعیتهایی که میتوانید سفر را لغو کنید بررسی کردیم. سعی کنید استفاده از گزینه «لغو سفر» آخرین انتخاب شما باشد و دلیل قانعکنندهای داشته باشید و فراموش نکنید همه موارد لغو سفر توسط کارشناسان بررسی میشود.
سلام لطفا یک قانون هم برای مسافر بزاریدکه موقع لغو سفر از طرف مسافر هزینه راننده را بپردازد من راننده چه گناهی کردم که مسیر ۸ دقیقه یا ۵ دقیقه برم و مسافر رو قبول کنم اونجا هم ۵ دقیقه باشم ولی مسافر هم جواب گوشی نمیدهد و هم لغو سفر کند ولی راننده به اشتباه لغو سفر مبکند چرا زود جربمه میکنید ولی مسافر را جریمه نمیکند خواهش پیگیری کنید خسته نباشید به عوامل اسنپ ????????????????????
چقدر اسنپ مسخرست،من راننده میرسم مبدأ،تماس میگیرم با مسافر ،میکع تو مترو ام،چند دقیقه دیگه میرسم،بعد لغو سفر میزنی اسنپ جریمه میکنه،یا اگر بمونی مسافر میگه وظیفت ،یا با ببخشید تمومش میکنه،گزارشم میکنی کسی توجه نمیکنه،چون اسنپ فقط به فکر کمیسیون خودشون هستند نه راننده ها
zamanzadeh.siyamak50@gmail.com
سلام خداقوت ببخشیدا خودشون نوشتن لغو سفر با گزینه های متعدد وجود داره که نیاز به تماس پشتیبانی نداره حالا اپلیکیشن ما به مشکل برخوده موقعیت مکانی من رو ۱۰تا خیابون بعد میزنه لغو سفر زدم فورا مبلغ کسر میکنه پیام پشتیبانی دادم جواب بی ربط میده
سلام…
میگین لغو سفر سیستمی بررسی میشه، خب سیستمتون رو اصلاح کنین…
چندبار کلی مسیر رو تا مبدا رفتم، مسافر منصرف شده یا در مبدا حاضر نشده مجبور شدم خودم لغو کنم؛ بعد برا این جریمه میکنید؟؟!!! جای تاسف داره واقعا…
سلام. من سرویس انجام دادم مسافر میگه پول همراه ندارم. شماره کارت بده شماره کارت که نباید داد به مسافر به پشتیبانی هم که اطلاع میدم فقط پیام میفرسته پیگیری میشه ولی نمیشه چنتا مورد برا من پیش آمده. متاسفانه. کمسیون که جلو جلو برداشت میشه کلا حق ما رانندها ازبین رفته خیلی متاسفم برای مدیریت بسیار ضعیف فقط طرف دار مسافر هستن ..تا راننده نباشه مسافر هم نیست.
سلام .
امروز ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ به دلیل خرابی سامانه اسنپ یا اختلال درشبکه gps سه سفر من لغو شد بخاطر اشتباه بودن مبدا مسافر سفر رو لغو کردم و بهمین دلیل اسنپ منو جریمه کرده
چرا وقتی سفر به دلیل نبودن مسافر لغو میشه برای راننده امتیاز منفی میزنید
سلام من گاهی پیش میاد سفری رو قبول میکنم چون نوشته زمان رسیدن به مبدا یک دقیقه ولی بعد از قبول سفر مینویسه ۷ دقیقه و من مجبور به لغو سفر میشم ولی اسنپ جریمم میکنه این نا انصافیه و انگیزه ادامه کار رو از از ما سلب میکنه
قیمت ها که معلوم نیست چجوری !!!!
لغو سفر هم که در هر صورتی جریمه میخاد بشیم واقعا تیم ضعیف داره اسنپ و فقط راننده بیچاره