
کاربران راننده گاهی بعد از قبول درخواست سفر با موقعیتهایی مواجه میشوند که مجبور به لغو سفر میشوند. شرایط و موقعیتهای لغو مجاز سفر در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ مشخص شده است و لغو سفر در چارچوب قوانین اسنپ مجاز بوده و مشمول هزینه کنسلی نمیشود. کاربران راننده در مواجهه با شرایط مجاز لغو سفر، باید شخصاً سفر را لغو کنند؛ به این معنی که در چنین شرایطی بههیچوجه با پشتیبانی تماس نگیرید و خودتان سفر را لغو کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ با ما همراه باشید!
فقط در شرایطی که چارهای جز لغو سفر نباشد، از قابلیت لغو سفر استفاده کنید. کاربران رانندهای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو میکنند، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوند.
شرایط لغو مجاز سفر اسنپ قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
موقعیتهایی که پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد»، کاربران راننده میتوانند سفر را لغو کنند و باعث کسر امتیاز یا مسدودشدن حساب کاربری نمیشود به شرح زیر است:
عدم پاسخگویی و حضور مسافر
درصورتیکه در محل مبدأ حاضر شدهاید؛ اما مسافر در مبدأ حضور ندارد، پس از ۵ دقیقه انتظار با مشتری تماس بگیرید و درصورتیکه پاسخگو نبود یا اعلام کرد که از سفر منصرف شده است، میتوانید بدون نگرانی سفر را لغو کنید. همچنین درصورتیکه مسافر با تأخیر بیش از ۵ دقیقه در مبدأ حاضر شود به مسافر اعلام کنید که از گزینه توقف در سفر استفاده کند. در صورت عدم موافقت مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید.
انصراف مسافر
امکان دارد مسافر پاسخگو باشد؛ اما به شما بگوید مایل به انجام سفر نیست. برای سرعتبخشیدن به فرایند لغو سفر، خود شما نیز میتوانید سفر را لغو کنید و درخواست بعدی را بپذیرید.
بار نامتعارف
درصورتیکه مسافر تقاضای حمل بار نامتعارف و خارج از محدوده وزنی برای حمل بار توسط خودروی شما را داشته باشد، میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی
حمل حیوان خانگی اگر با اجازه و هماهنگی با شما نباشد، ممنوع است و میتوانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه
امکان دارد از شما بخواهند مسافری که زیر سن قانونی است را بدون همراه به مقصد برسانید. این کار خلاف قوانین اسنپ است و میتوانید با انتخاب دلیل «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» در اپلیکیشن اقدام به لغو سفر کنید.
درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر
در سفرهای جابهجایی مسافر، امکان ارسال بسته وجود ندارد و در چنین شرایطی شما میتوانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.
مقصد نادرست
همیشه هنگام قبول درخواست سفر مبدأ و مقصد را بهدقت روی نقشه بررسی کنید و پس از اطمینان از انجام سفر، گزینه «قبول سفر» را انتخاب کنید. قبل از سوارشدن مسافر و رسیدن به مبدأ میتوانید سفر را بدون تماس با پشتیبانی لغو کنید.
مبدأ نادرست
گاهی پیش میآید که موفق به پیداکردن مبدأ مسافر نمیشوید، مسافر موقعیت مکانی خود را اشتباه ثبت کرده است و مسافتی طولانی را باید برای رسیدن به مبدأ طی کنید. در چنین موقعیتهایی بدون تماس با پشتیبانی مجاز به لغو سفر هستید.
تخمین نادرست زمان تا مبدأ در اپلیکیشن
ممکن است بعد از قبول سفر و هنگام استفاده از اپلیکیشن با مشکل تخمین نادرست زمان روبهرو شوید. سعی کنید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کرده و به بررسی اتصال اینترنت یا دلایل دیگر مشکل به وجود آمده بپردازید.
خرابی خودرو
در صورت بهوجودآمدن مشکل در خودرو و خرابشدن ناگهانی آن درصورتیکه مسافر هنوز سوار خودروی شما نشده است، میتوانید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کنید.
توجه داشته باشید همه سفرهای لغو شده، بهوسیله کارشناسان پشتیبانی بررسی شده و در صورتی که لغو سفر جز موارد مجاز نباشد، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوید.
نحوه لغو مجاز سفر قبل از زدن گزینه «مسافر سوار شد»
برای لغو سفر مجاز اسنپ، در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. در صفحهای که باز میشود، از بین دلایل موجود دلیل لغو سفر را انتخاب کرده و گزینه «لغو سفر» را انتخاب کنید.

نحوه لغو سفر بعد از زدن دکمه «مسافر سوار شد»
برای لغو هوشمند سفر اسنپ بدون نیاز به تماس با کارشناسان پشتیبانی، در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ، گزینه «پشتیبانی سفر» و سپس گزینه «تماس با پشتیبانی» را لمس کنید. پس از شنیدن پیام صوتی لغو سفر و انجام موارد درخواستشده، سفر بهصورت خودکار لغو میشود. مسافران هم میتوانند در اپلیکیشن مسافر با استفاده از گزینه «تماس با پشتیبانی» سفر را لغو کنند.


سخن پایانی
بنا بر قوانین سفر اسنپ شرایطی وجود دارد که بعد از قبول سفر و پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد» میتوانید سفر را لغو کنید. در این مطلب موقعیتهایی که میتوانید سفر را لغو کنید بررسی کردیم. سعی کنید استفاده از گزینه «لغو سفر» آخرین انتخاب شما باشد و دلیل قانعکنندهای داشته باشید و فراموش نکنید همه موارد لغو سفر توسط کارشناسان بررسی میشود.
سلام
چرا فقط حرف مسافر رو قبول دارید
امروز در قزوین مسافر پذیرش کردم بعداز کلی تلفن بازی آخرش مسافری در کار نبود بعدش مبلغ ۱۵۰۰ تومان از حساب من کسر شده چرا موقع کسر کردن لحظه ای عمل میکنید ولی برای پرداخت هزینه کنسلی یا پاداش ۲۴ الی ۴۸ ساعت باید صبر کرد خدا رو خوش نمیاد که با قشر راننده چنین میکنید
با سلام
چرا وقتی مسافر لغو میکند به بنده اطلاع داده نمی شود که این همه راه را نرم ، میرم میرسم مبدا بعدا می بینم سفر توسط مسافر لغو شده بوده ، لطفا بلافاصله بس از لغو سفر از طرف مسافر به بنده اطلاع بدید که الکی آلاف نشم ، تبسی سریعا اطلاع میده و اسنپ نه
سلام همکار عزیز بعد از لغو مسافر یک هشدار صوتی که صدای متفاوتی داره به شما داده میشه اگر بعد شنیدن هشدار برگردید روی اپلیکیشن رانندگان اسنپ میبینید که سفر انتخاب شده حذف شده
سلام دوستان حواستان باشد امروز من دراولین سفر بعد علافی از صبح تا ظهر در مکانیکی وتعمیرات در راه منزل یه سفر ۱۴۰۰۰ تومانی گرفتم که بلافاصله با مسافر تماس گرفتم که دقیق اش را پیدا کرده با هماهنگی سوارش کنم تا به مقصد برسونم تلفنش خاموش بود وچون ترافیک شدیدی بود دیرمیرسیدم ومسافر معطل نمونه لغو سفر با تیک زدن عدم پاسخگویی مسافر زدم بلافاصله جریمه ۱۵۰۰ تومانی شدم
سلام باعرض ادب واحترام خدمت همکاران محترم
درخصوص سرنشین اضافه نفرچهارم دربعضی از درخواستی ها درموقع سوار کردن مسافر با مشکل مواجه میشویم که باتوجه به تاکید قانون تعداد سرنشینان اسنپ متاسفانه مورد قبول اکثرمسافرین قرارنمی گیرد.که موجب بروز مشکلاتی میشود.
بنده پیشنهاد میدم در اپلیکیشن درخواستی خودرو مسافرین جهت رویت درخواست کننده و آگاهی از رعایت قوانین اسنپ مربوط به سرنشینان ثبت گردد تا موجب بروز مشکلاتی نشود.ممنون
سلام و عرض ادب خسته نباشید بنده در لغو سفر کردن مشکل دارم هرچی میزنم لغو نمیشه لطفا بفرمایید چکار کنم ممنون از راهنمایی شما
با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت همه همکارای عزیزم و عوامل محترم بخش پشتیبانی اسنپ
مشکلاتی که بعضی از دوستان اعلام کردن مشکل خیلی از ما راننده هاست مخصوصا مسیرهایی که میریم دنبال مسافر و با کنسلی مواجه میشیم سر هممون اومده و میاد
بنده به نظر همه عزیزانم احترام میزارم و شخصا درخواستی دارم اونم اینه که لطفا از مبلغ کرایه ها ۵۰۰ تومن و کم کنید،بنده ارومیه فعالیت میکنم در اکثر کرایه هامون ۵۰۰ تومن همیشه هست
اونم که پیدا نمیشه باقیمانده کرایه مشتری رو پس بدیم،خیلی ها لطف میکنن خودشون نمیگیرن اما بعضی از عزیزان کم لطفی میکنن و یه جوری برداشت میکنن که انگار نقشه میکشیم که ۵۰۰ تومن و برنگردونیم
لطفا لطفا این مورد را پیگیری کنین تا دینی گردنمون نباشه
همگی خسته نباشید
یا علی مدد
سلام و خسته نباشید. من هم با این پیشنهاد موافقم. مسافر بوده اصلا پول خرد نداشته و من مجبور شدم از دو هزار تومان بگذرم. پولی نمیشه ولی چندتا سفر اینجوری بشه خوب قابل توجه هست و بنظرم بهتره در خصوص لغو سفر برای راننده ها آیکون توضیح هم بذارن لطفا
در موارد بسیار متعدد، در اپلیکشن اسنپ فاصله ی راننده تا مسافر رو مثلا دو دقیقه یا سه دقیقه زده، اما پس از دریافت سفر و باز کردن اپلیکشن نشان جهت مسیر یابی، زمان رسیدن رو ۸ دقیقه الی ۱۰ دقیقه زده! در چنین مواقعی هم هیچ گزینه ی مربوطه داخل گزینه های لغو سفر وجود نداره، این مواقع که مشکل از محاسبات اسنپ هست، راننده باید چکاری انجام بده؟؟
سلام خسته نباشید
لطفا در مورد تشخیص سیستم مبنی بر تخلف بنده تجدید نظر بفرمایید چون بنده هیچ اطلاعی از قوانین اسنپ وهمچنین قوانین لغو سفر نداشتم ، چطور ممکنه راننده ای بدون اینکه مسدودی های موقت خود را ببیند و همچنین پیام اخطار لغو سفر دریافت نکند، یکباره مسدود دائم بشود، لطفا ساعت و تاریخ مسدودی های موقت بنده را بهم بگید ، بنده هیچگونه تخلفی مرتکب نشدم و نمیدونم این را چگونه ثابت کنم
برای منم همین اتفاق افتاده طرف ۵ نفر اومده سوار ماشین بشن ولی من رسوندمشون گفتم لغو رو بزنن کرایه اون یک نفر پاک بشه مسدود شدم
سلام وعرض ادب،، ممنونم از راهنمایی های شما بزرگواران ،،،????????
سلام حساب بنده مسدود شده دوسه تا لغو سفرداشتم یکی خودرو بعد اینکه سفر قبول کردم روشن نمیشود یکی ادرس اشتباه زده بود پیداش نمیکردم
سلام برهمگی کارشناسان محترم ورانندگان عزیز : بنده در تمام مواردلغو سفر طبق همین آیین نامه ودستور پیگیری کارشناسان عمل کرده ودلیل لغو سفر ا تیک گذاری میکنم وحتی تو گزارش هم توضیح میدهم ولی گوش شنوایی پیدا نکردم وامروز ۱۲/۱۰بخاطر یک سفر اونم اولین سفر ۱۴ هزارتومانی که بخاطر ترافیک وعدم پاسخگویی مسافر لغو سفر کردم به بهانه واهی جریمه
۱۵۰۰ تومانی شدم