آموزشآموزش رانندگان و موتورسواران اسنپ‌باکساسنپ باکس

درخواست‌های اسنپ‌مارکت چیست و چطور باید آنها را انجام داد؟

کاربر موتورسوار و راننده عزیز، شما در یک روز کاری، درخواست سفرهای مختلفی را در اپلیکیشن رانندگان اسنپ‌باکس، دریافت می‌کنید. این درخواست‌ها از سوی سرویس‌های مختلف اسنپ، برای‌تان ارسال می‌شود. هر کدام از سفارش‌های متعلق به سرویس‌های مختلف اسنپ، شرایط ویژه حمل کالا و تحویل مخصوص به خود را دارند.

در این مطلب با درخواست‌هایی که از سوی سرویس اسنپ‌مارکت ارسال می‌شوند و نحوه انجام آنها آشنا می‌شویم.

همچنین بایدها و نبایدهایی را که هنگام انجام این نوع از سفارش‌ها باید در نظر بگیرید، با هم مرور می‌کنیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

درخواست‌های مخصوص اسنپ‌مارکت

اسنپ‌مارکت یکی از سرویس‌های اسنپ است که امکان سفارش کالاهای سوپرمارکتی را به صورت آنلاین برای کاربران اسنپ فراهم می‌کند. اسنپ‌‌مارکت، بیش از ۵۰۰۰ کالای متنوع در دسته‌بند‌ی‌های گوناگون شامل لبنیات، خواربار، میوه و سبزیجات تازه، مواد پروتئینی، نان و شیرینی و محصولات آرایشی و بهداشتی … را به صورت آنلاین عرضه می‌کند.

درخواست‌های اسنپ‌مارکت که کاربران اسنپ از طریق سوپراپ اسنپ یا اپلیکیشن اسنپ‌مارکت ثبت می‌کنند، برای شما در اپلیکیشن اسنپ‌باکس به رنگ آبی نمایش داده می‌شوند و برچسب «اسنپ‌مارکت» بر روی متن درخواست، قابل مشاهده است.

نحوه انجام درخواست‌های اسنپ‌مارکت

کاربران موتورسوار و راننده عزیز، باتوجه به اینکه در این دسته از درخواست‌ها، محصولات سوپرمارکتی، غذایی و بهداشتی جابه‌جا می‌شود، باید ملاحظاتی را در تحویل سفارش‌ها رعایت کنید؛ به‌طور مثال باید دقت ویژه‌ای در نحوه چینش مرسوله مشتری در خودرو به خرج دهید و آن‌ها به‌گونه‌ای درون خودرو قرار جای بدهید که با ترمز یا حرکت ناگهانی خودرو، دچار آسیب نشوند.

دیگر نکات با اهمیتی را که هنگام انجام این سفارش‌ها باید رعایت کنید، در ادامه خواهید خواند.

۱. سفارش‌ها را جلوی در واحد، به دست مشتری برسانید

سفارش‌های مخصوص اسنپ‌مارکت، درست مانند سایر سفارش‌ها، باید جلوی در واحد به دست مشتری برسند.

هنگام تحویل سفارش نیازی به امضای گیرنده نیست؛ کافیست به طبقه محل سکونت مشتری رفته و بسته را به او تحویل دهید.

به‌هیچ وجه سفارش‌ها را در لابی یا آسانسور قرار ندهید و حتما به دست شخص سفارش دهنده برسانید. در صورت بروز مشکل، قبل از هر اقدامی با پشتیبانی هماهنگ کنید.

۲. دقت کنید مرسوله حتما فاکتور داشته باشد.

از دریافت سفارش بدون فاکتور از مبدأ خودداری کنید و دقت کنید که از زمان دریافت مرسوله تا تحویل نهایی فاکتور سفارش به همراه مرسوله باشد. در صورتی که سفارش فاقد فاکتور باشد با پشتیبانی تماس بگیرید. بدون داشتن فاکتور امکان مرجوع کردن سفارش وجود ندارد.

۳. تعداد اقلام دریافتی را با تعداد ثبت‌شده روی فاکتور مطابقت دهید.

هنگام تحویل مرسوله، تعداد کیسه دریافتی را با تعداد کیسه نوشته شده روی فاکتور مقایسه کنید و از مطابقت آن اطمینان پیدا کنید.

۴. هنگام حمل مرسوله به چینش صحیح آنها دقت کنید.

برای جلوگیری از آسیب مرسوله‌های حساس و شکستنی لازم است به برچسب شکستنی روی مرسولات دقت کنید و کالاهای شکستنی را جوری بچینید که هنگام حرکت یا ترمز ناگهانی آسیبی به انها وارد نشود.

۵. از سرویس‌های تغییر مکان‌یاب (GPS) غیر مجاز استفاده نکنید

یکی از موارد مهم انجام سفارش‌های اسنپ‌مارکت، سرعت بالا در پیدا کردن آدرس دقیق مشتری است. به یاد داشته باشید که برای پیدا کردن نشانی مقصد یا مبدا، فقط از مکان‌یاب اپلیکیشن اسنپ استفاده کنید؛ نصب برنامه‌های غیر مجاز مکان‌یاب باعث آسیب رساندن به گوشی شما می شود و استفاده از آنها از سوی اسنپ ممنوع شده است.

نکته مهم: در صورت رعایت نکردن این نکته و استفاده از سرویس‌های تغییر غیرواقعی مکان‌یاب غیر مجاز، مطابق قوانین اسنپ، حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.

۶. در طول مسیر، اتصال به اینترنت را روشن نگه دارید  

همیشه حواس‌تان به روشن بودن اینترنت در طول انجام سفر باشد. اگر اینترنت شما در طول مسیر خاموش باشد و هنگامی که به محدوده آدرس موردنظر رسیدید، آن را روشن کنید، مکان‌یاب شما دچار اختلال می‌شود و لوکیشن واقعی و صحیح را نشان نخواهد داد.

برای به‌روزرسانی موقعیت در اپلیکیشن و مسیریاب، اتصال به اینترنت ضروری است؛ پس هنگام جا‌به‌جایی اینترنت خود را خاموش نکنید.

۷. با روی خوش با مشتری روبه‌رو شوید

وقتی به مبدا یا مقصد رسیدید، با روی گشاده با گیرنده بسته روبرو شوید. پاسخ سپاسگزاری او را با لبخند بدهید. گاهی همین برخوردهای کوتاه ساده و رد وبدل کردن چند جمله کوتاه روزمان را می‌سازد.

۸. پروتکل‌های بهداشتی را به‌دقت رعایت کنید

در شرایط شیوع ویروس کرونا، هیچ چیز مهم‌تر حفظ سلامتی شما و مشتریان نیست. رعایت نکات زیر در هنگام انجام سفرها الزامی است.

  • حتما هنگام کار از ماسک استفاده کنید،
  • به‌هیچ‌وجه بدون ماسک وارد ساختمان محل تحویل مرسوله نشوید،
  • دست‌های خود را مرتب ضدعفونی کنید،
  • درصورت ابتلا به بیماری، از کار کردن خودداری کرده و به‌مدت ١٤ روز خود را قرنطینه کنید.

۹. درخواست هزینه اضافه، خلاف قوانین اسنپی است

هزینه سفر در اسنپ‌مارکت از قبل در اپلیکیشن مشخص می‌شود و دریافت هزینه اضافی در مقصد و هنگام تحویل بسته، تخلف به حساب می‌آید.

کاربران موتورسوار و راننده حرفه‌ای اسنپ‌باکس، هرگز در مقصد درخواست دریافت وجه اضافی از مشتری نمی‌کنند.

در صورتی هم که در دریافت هزینه ثبت شده سفر در اپلیکیشن به مشکل برخوردید، لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید و از صحبت مستقیم با مشتری خودداری کنید.

۱۰. هنگام انجام سفر از استعمال ذخانیات خودداری کنید.

حمل کالاهای سوپرمارکتی شرایط ویژه‌ای دارد و باید با دقت و رعایت نکات بهداشتی حمل شوند. استعمال دخانیات هنگام حمل مرسوله باعث ایجاد بوی نامطبوع در کالاها می‌شود و ممکن است مشتری از پذیرفتن آن خودداری کند.

۱۱. سفارش‌ها را به‌موقع به مقصد برسانید

آنچه در سفارش‌های غذا و محصولات سوپرمارکتی اهمیت دارد، رساندن به‌موقع محصولات خریداری شده است. سعی کنید با استفاده از مسیریاب، بهترین و کوتاهترین مسیر را برای رسیدن به مشتری، انتخاب کنید.

اولویت اصلی در رساندن سفارشات اسنپ‌مارکت، تحویل به‌موقع سفارش است.

۱۲. بعد از پایان سفر با مشتری تماس نگیرید

راه‌های مختلفی برای ارتباط با پشتیبانی در اپلیکیشن وجود دارد. در صورتی که مشکلی در کالای تحویل داده شده وجود داشت و مشتری مستقیما با شما تماس گرفت؛ لطفا محترمانه درخواست کنید که با پشتیبانی تماس بگیرند. همچنین هرگز بعد از پایان سفر با مشتری تماس نگیرید. تماس گرفتن با مشتری پس از پایان سفر دور از رفتار حرفه‌ای است و از سوی اسنپ اکیدا ممنوع شده و قطع همکاری را به همراه دارد.

۱۳. ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید

آراسته و مرتب بودن پیش از هرچیزی، چهره‌ای قابل احترام و حرفه‌ای از شما ارائه می‌کند و تأثیر آن روی امتیاز دریافتی از مشتری و افزایش درآمد شما غیر قابل انکار است.

۱۴. مراحل سفر را به موقع در اپلیکیشن ثبت کنید

ثبت به موقع مراحل سفر یکی از مهمترین عواملی است که باعث می‌شود همیشه نظم را در کار خود حفظ کرده و از هرگونه خطایی مانند تحویل اشتباه بسته‌ها به مشتریان و … پرهیز کنید.

با ثبت به موقع مراحل مختلف سفر مثل «رسیدم به مبدا» یا «بسته را تحویل گرفتم» امکان پیگیری هر موردی از درخواست افزایش قیمت تا مشکلات احتمالی سفر را از سوی پشتیبانی آسان‌تر می‌کنید.

دقت داشته باشید که تنها ثبت مراحل سفر کافی نیست؛ شما باید به موقع و در زمان انجام هر یک از مراحل، وضعیت خود را در اپلیکیشن به‌روزرسانی کنید.

ثبت پشت سرهم مراحل سفر تخلف به حساب می‌آید و موجب محرومیت شما از دریافت طرح‌های تشویقی یا مسدودیت حساب کاربری‌تان می‌شود.

ارتباط با پشتیبانی هنگام انجام سفارش‌های اسنپ‌مارکت

 هنگام انجام یک درخواست اسنپ‌مارکتی، از طریق پشتیبانی داخل اپلیکیشن با پشتیبان‌های اسنپ‌باکس، ارتباط برقرار کنید.

در ادامه مهم‌ترین نکات ارتباط با پشتیبانی حین انجام یک سفارش اسنپ‌مارکت را یادآوری می‌کنیم.

اعلام ثبت توقف در مبدا

کاربر راننده و موتورسوار عزیز، هنگام انجام سفرهای اسنپ‌مارکت، وقتی که به مبدا رسیدید، باید منتظر بمانید تا کالاها را از مسئول فروشگاه تحویل گرفته و در خودرو یا باکس موتور خود بچینید.   

بعد از گذشت مدت زمان قانونی توقف در مبدا، باید زمان مازاد توقف را در اپلیکیشن ثبت کنید. مدت زمان توقف را بدون اینکه با پشتیبانی تماس بگیرید، از طریق ارسال تیکت پشتیبانی در اپلیکیشن اسنپ‌باکس، اعلام و ثبت کنید.

لازم به ذکر است زمان اعلام توقف برای رانندگان موتورسیکلت و کارباکس ١٠دقیقه بعد از رسیدن به مبدا و برای رانندگان وانت٢٠ دقیقه بعد از رسیدن به مبدا و نگه داشتن دکمه «به مبدا رسیدم» است.

پس از تحویل گرفتن مرسوله و زدن دکمه «بسته را تحویل گرفتم» در حضور مسئول تحویل کالای اسنپ‌مارکت با پشتیبانی تماس بگیرید و پایان توقف را اطلاع دهید.

دکمه «بسته را تحویل گرفتم» حتما باید پس از دریافت کالا و در حضور مسئول تحویل کالا زده شود!

    

تطابق آدرس با لوکیشن

اگر موقعیت مکانی ثبت شده توسط مشتری با آدرس نوشتاری یا برعکس آن، تفاوت داشت با پشتیبانی اسنپ‌باکس تماس بگیرید یا تیکت پشتیبانی را در اپلیکیشن ثبت کنید. کارشناسان اسنپ‌باکس موضوع را پیگیری می‌کنند.

مرجوع شدن سفارش‌ها

چنانچه مشتری در مقصد حضور نداشته باشد و  یا آدرس خارج از محدوده باشد، با پشتیبانی تماس گرفته و منتظر پیگیری پشتیبانی بمانید. در چنین شریطی از برگشت به مبدا، بدون هماهنگی با پشتیبانی خودداری کنید.

دقت کنید زمانی که به مقصد رسیدید ابتدا زنگ در واحد مشتری را بزنید و در صورت عدم پاسخ‌گویی با مشتری تماس بگیرید. اگر امکان ارتباط با مشتری وجود ندارد با پشتیبانی تماس بگیرید.

برخورد صحیح در هایپراستار

باتوجه به ماهیت کالا امکان وجود آسیب‌دیدگی در کالا هنگام دریافت در مبدا وجود دارد؛ بنابراین هنگام دریافت کالا از مسئول تحویل کالا و قبل از خروج از هایپراستار، سلامت ظاهری مرسوله را از روی پاکت آن بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل مراتب را به مسئول مربوطه و پشتیبانی اطلاع دهید.

چنانچه در مبدا هنگام دریافت کالا مشکلی پیش آمد، مراتب را به پشتیبانی اطلاع داده و از هرگونه اقدام و بحث با کارکنان هایپراستار و برهم زدن نظم شعبه خودداری کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت کاربران حرفه‌ای اسنپ‌باکس حین انجام سفرهای اسنپ‌مارکت این ویدیو را مشاهده کنید.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (23 دیدگاه)

  1. سلام من نمیخوام سرویس اسنپ مارکت ومغازه ببرم میشه واسه من نیادفقط بسته جابه جامیکنم

  2. سلام من میخوام علاوه بر مسافر اسنپ باکس واسنپ مارکت هم انجام بدم اگه تمکانش هست واسم فعالش کنید.تشکر

  3. با سلام
    اقا ما سفارش سوپر مارکت نمیریم به پشتیبانی هم اعلام کردیم فایده نداره
    لطفا پیگیری کنید
    چون اصلا مبدا و مقصد به من نمیخوره. خیلی دوره
    من اسنپ مارکت کار میکنم
    لطفا فقط سوپر مارکت را غیر فعال کنید ممنون

  4. سلام اقا من اسنپ باکس موتوری هستم میخوام اسنپ مارکتم واسم فعال شه ممنون میشم ازتون

  5. سلام،امکان فعالیت به عنوان کاربر اسنپ باکس و فود به طور همزمان وجود داره؟

  6. سلام بااتومبیلی بجز وانت، مثلا پرشیا امکان ثبت نام دراسنب باکس مقدور است یا خیر من smsدریافت کردم که به اسنپ باکس دعوت شدم ولی من وانت ندارم. باتشکر اردلان

    1. در صورتی که در حال حاضر در سرویس تاکسی اینترنتی اسنپ فعالیت می‌کنید اینن پیشنهاد برای انجام درخواست‌های «کار باکس» برای شما ارسال شده. یعنی درخواست‌های جابجایی بسته با خودرو.

  7. آقا من نمیخوام سفارش اسنپ مارکتی انجام بدم لطفا رسیدگی کنید

    1. آقای عباسی عزیز،

      سرویس شما تغییر کرد و درخواست‌های اسنپ‌مارکت برای شما ارسال نمیشه. فراموش نکنید که برای تغییر سرویس همیشه می‌تونید با مرکز پشتیبانی تماس بگیرید، یا از طریق ثبت تیکت در اپلیکیشن درخواستتون رو اعلام کنید. همچنین دفاتر غیرحضوری هم در ساعات اداری در خدمت شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا