آموزش رانندگان اسنپ

اطلاع از آخرین وضعیت پرداخت هزینه سفر و پیگیری پرداخت نشدن هزینه سفر

لویالتی

پرداخت نشدن هزینه سفر توسط مسافر ممکن است برای هر کاربر راننده‌ای اتفاق افتد. این تجربه تلخ اگر در زمان درست و به شکل صحیحی ثبت شود، کمک زیادی به کاربر راننده به منظور جبران خسارت وارده خواهد کرد.

پرداخت هزینه سفر در سفرهای اسنپی به انتخاب مسافر و به دو صورت نقدی یا اعتباری انجام می‌شود. گاهی اوقات در پرداخت هزینه سفرهای اسنپی مواردی پیش می‌آید که لازم است از طریق کارشناسان پشتیبانی بررسی و پیگیری شود. در این مطلب روش به‌روزرسانی وضعیت پرداخت هزینه را توضیح داده و در ادامه نحوه ثبت درخواست پشتیبانی در شرایطی که مسافر هزینه سفر را پرداخت نکرده باشد، با هم مرور می‌کنیم.

وضعیت پرداخت هزینه سفر و احتمال پرداخت نشدن هزینه سفر توسط مسافر

همانطور که گفته شد، امکان پرداخت هزینه سفرهای اسنپی از سمت مسافر به دو شکل نقدی و اعتباری ممکن است. به نحوه پرداخت کرایه اسنپ توجه داشته باشید؛ در صورتی که مسافر درخواست پرداخت هزینه از طریق کارت به کارت را داشت، درخواست او را رد کنید. این مورد را در صفحه کارت به کارت ممنوع به طور کامل توضیح داده‌ایم. در برخی سفرها برای راننده این شرایط پیش می‌آید که مسافر به هر دلیلی کرایه را واریز نمی‌کند. سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که اگر مسافر اسنپ کرایه ندهد چه کنیم؟ در این مطلب به این سوال و اقداماتی که کاربر راننده در صورت پرداخت نشدن هزینه سفر اسنپ باید انجام دهد صحبت کرده‌ایم.

به‌روزرسانی وضعیت پرداخت هزینه سفر

برای اطلاع از آخرین وضعیت پرداخت هزینه سفر در اپلیکیشن، می‌توانید هنگام سفر و قبل از پیاده‌شدن مسافر و زدن دکمه پایان سفر، روی علامت به‌روزرسانی که در کنار قیمت سفر قرار گرفته، بزنید. درصورتی‌که پرداخت هزینه سفر به‌صورت نقدی باشد، مبلغ قابل‌ دریافت برایتان نمایش داده می‌شود و درصورتی‌که مسافر هزینه سفر را به‌صورت اعتباری پرداخت کرده باشد، مبلغ به اعتبارتان اضافه می‌شود.

علامت به‌روزرسانی قیمت سفر درون اپلیکیشن اسنپ
علامت به‌روزرسانی قیمت سفر

اگر مسافر هزینه سفر را پرداخت نکرد، چه کنیم؟

اگر در مورد پرداخت هزینه سفر با موارد زیر مواجه شدید، لازم است حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از پایان سفر، از بخش پشتیبانی داخل اپلیکیشن، درخواست‌تان را ثبت کنید.

  • پرداخت‌‌نشدن هزینه سفر توسط مسافر
  • پرداخت مبلغ کمتر از هزینه سفر
  • دوبار پرداخت‌شدن هزینه سفر به‌صورت نقدی و اعتباری
  • پرداخت مبلغ بیشتر از هزینه سفر توسط مسافر

نکته مهم:

پس از ثبت درخواست پشتیبانی از طرف شما در خصوص عدم پرداخت هزینه سفر اسنپ، پیگیری‌های مکرر توسط کارشناسان پشتیبانی انجام شده و کیف پول مسافر غیرفعال می‌شود. در این شرایط مسافر دیگر نمی‌تواند درخواست سفر اسنپی بدهد و باید حتما حساب اعتباری خود را شارژ کند.

حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از شارژ حساب از طرف مسافر، بدهی سفر از حساب وی کسر شده و برای کاربر راننده واریز می‌شود.

توجه داشته باشید اگر مسافر کیف پولش را شارژ نکند، هزینه کمیسیون کسرشده به شما بازگردانده خواهد شد.

نحوه ثبت درخواست پشتیبانی (تیکت) برای پرداخت نشدن هزینه سفر

در صفحه اصلی اپلیکیشن پایین سمت چپ، روی گزینه «پشتیبانی» بزنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه «مالی» را انتخاب کنید.

 درخواست پشتیبانی برای پرداخت نشدن هزینه سفر
درخواست پشتیبانی برای پرداخت نشدن هزینه سفر
ورود به قسمت مالی درون اپلیکیشن اسنپ
ورود به قسمت مالی

در صفحه‌ مالی، گزینه پرداخت نشدن هزینه سفر را انتخاب کنید و روی گزینه «ثبت درخواست» بزنید. صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که لازم است سفر مورد نظرتان (سفری که با مشکل مواجه شده) را انتخاب کرده و مشکلتان را توضیح دهید.

گزینه پرداخت نشدن هزینه سفر در اپلیکیشن اسنپ
گزینه پرداخت نشدن هزینه سفر
گزینه ثبت درخواست پشتیبانی
گزینه ثبت درخواست
نمایش اطلاعات سفرهای اسنپی
نمایش اطلاعات سفرها
مرحله ثبت توضیحات درباره پرداخت نشدن هزینه سفر اسنپی
مرحله ثبت توضیحات درباره پرداخت نشدن هزینه سفر

بعد از ثبت درخواست پشتیبانی در بخش مالی، کارشناسان درخواست شما را بررسی کرده و درصورتی‌که کاربر راننده واجد شرایط باشد، پیگیری از طرف کارشناسان انجام شده و نتیجه تا ۷۲ ساعت در بخش پیام داخل اپلیکیشن به اطلاع شما خواهد رسید. پس از گذشت ۷۲ ساعت از ثبت گزارش مالی، درصورتی‌که همچنان نیاز به راهنمایی در مورد همین گزارش داشتید، می‌توانید در قسمت پشتیبانی قسمت مالی درخواستتان را ثبت کنید تا بررسی مجدد انجام شود.

نتیجه‌گیری

پرداخت نشدن هزینه سفر توسط مسافران، چالش‌های ذهنی زیادی را برای کاربر راننده ایجاد خواهد کرد. اسنپ برای کمک به رانندگان در چنین شرایطی، امکان استفاده از خدمات پشتیانی و ثبت تیکت را ایحاد کرده. شما کاربر راننده عزیز اسنپ در صورتی که متوجه عدم پرداخت هزینه سفر توسط مسافر شدید باید این مورد را هر چه سریع‌تر به واحد پشتیانی اطلاع دهید. اقدامات لازم در چنین شرایطی توسط تیم پشتیبانی انجام خواهد شد.

هر نظری که در رابطه با این مطلب و تجربه خود از پرداخت نشدن هزینه سفر اسنپی توسط مسافر داشته‌اید را در قسمت دیدگاه‌های پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

۱) هزینه سفر پرداخت نشده اسنپ به حساب راننده واریز نخواهد شد؟

در صورتی که مسافر هزینه سفر را واریز نکند و حتی برای شارژ حساب خود اقدامی انجام ندهد، اسنپ هزینه کسر شده بابت کمیسیون را به حساب راننده برمی‌گرداند.

۲) عدم پرداخت کرایه اسنپ توسط مسافر قابل پیگیری است؟

بله شما کاربران راننده عزیر می‌توانید مشکل عدم پرداخت هزینه سفر توسط مسافر را از طریق اطلاع‌رسانی به واحد پشتیبانی پیگیری کنید.

۳) در صورت عدم پرداخت هزینه سفر توسط مسافر چه باید کرد؟

در چنین شرایطی باید کاربر راننده اسنپ تا حداکثر ۴۸ ساعت بعد از اتمام سفر خود این موضوع را به واحد پشتیبانی اطلاع دهد.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۳۰۶ دیدگاه)

  1. با سلام
    پرداخت نقدی را حذف کنید و مسافران برای سفر باید مبلغ مشخص در اعتبارشان را شارژ کنند مثل کاری که در مترو انجام می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا