
آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده حرفهای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین میکنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفهای اسنپ همگی از اخلاق حرفهای برخوردار هستند و بدینترتیب تجربهی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد میکنند.
بهطور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفهای را شکل میدهند.
برخورداری از اخلاق حرفهای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما میشود. در این مقاله با با برخی از مهمترین موارد اخلاق حرفهای آشنا میشویم. با ما همراه باشید.
۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم
هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو میشود شما با سلام و احوالپرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان میدهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از بهکار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.

۲. وقت شناس باشیم
همانطور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار میرود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوختگیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایتمندی و رشد چشمگیر درآمد شما عزیزان میشود.
۳. صبر و شکیبایی
در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفهای اسنپ هیچگاه شخصا وارد عمل نمیشوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و بهصورت ۲۴ ساعته حامی شماست.

۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید
بعضی از رانندهها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع میکنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر رانندهی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوتهای زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ میتوانند به نحوهی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواستهای سفر تاثیر میگذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذرهبین است و حتی گفتن یک کلمهی ناشایست میتواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.
۵. طبق خواستهی مسافر عمل کنید
همانطور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواستههای کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشهها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواستهی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفهای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت میکنند.

خیلی خوب بود
باسلام بنده راننده اسنپ هستم.اولویت سفر رفتن احترام به مسافرورانندگی کردن حین که مسافر در ماشین است بایدجوری باشه که احساس استرس نباشه.سرعت رفتن بوق زدن ترمزکردن بی جا مارپیچ رفتن جز علایم بی نظم بودن راننده است..وما باید قدرشناس گروه اسنپ باشیم.که با کلی آرامش زمینه را برای مسافر تهیه کنیم.روز به روز اسنپ بالای بالاتر شود یاعلی دوستتون دارم ایران من همه باهم برای رفتن به قوله تلاش کنیم..
ممنون خیلی عالیه
واقعا برای اسنپ متاسفم که هیچ اهمیتی به راننده هاش نمیده ۷ روز هر روز حدود ۷ ساعت کار کردم امروز دیدم اسنپ منو مسدود کرده به پشتیبانی زنگ زدم میگه مسافر ثبت شکایت کرده که یا راننده یا ماشین تغییر کرده هرچی هم گفتم اشتباهه و چکار کنم که این مشکل حل بشه در آخر با بی احترامی کامل گوشی رو قطع کرد پشتیبان
تو این ۷ روز نه ماشین من تغییر کرده بوده نه جز من کسی نشست پشت فرمون ماشین
تمام نکات رو هم برای رضایت مسافر رعایت کردم
آخرشم که هیچی
راننده حق اعتراض نداره و مسافر بدون دلیل منطقی میتونه مارو از نون خوردن بندازه اسنپم که انگار نه انگار که پولی که در روز حسابشو پر میکنه بابت دنده و کلاج زدن ما راننده هاست
از راهنماییهای شما سپاسگزارم اما مسافرین هستند که به مقصد رساندی بعد انتظار دارند مثلا چند کیلومتر بالاتر ازمکانی که زدند پیاده شوند نمونه های بسیاری رامی توانم مثال بزنم مسافران
فرهنگهای مختلف دارند اما رانند در به در باید ضرر جذب مسافر شما رابده من تداین مدت کوتاه تابه حال ماسک از صورتم نیافتاده برای چه مسافرین گفتند که ماسک نزدم ناراحت نیستم که چنین شده وحساب کاربری مرا غیر فعال کرده اید من ناراحت پذیرش از طرف شما هستم اگر واقعا مشکلی وجود دارد با خودم تماس بگیرید اینجنب تا پنج روز اینده از اپلیکیشن شما استفاده نخواهم کرد.
برای حفظ این شغل باید. تمامو کمال مسافر را. راضی نگه داشت حتی اگه. بعضی جاها حق با مسافر نباشه. و. غیر اصولی. برخورد کنه باید. از. حرفه ایی بودن شغل خودت. خارج نشی و. مصلاحت و ارامش خودتو حفظ کنی
رعایت نکات فوق و. قوانین شغلی نشانگر حرفه ای بودن شخص رو میرسونه. وقتی. عشق بکار باشه. لازمش اینه ک. بتونی. نکات شغلی رو. رعایت کنی
با عرض سلام بعضی ها انرژی منفی انگار به زور سوارشدن کردی نه ادب نه سلامی هیچی معلوم هم هست از کجا اومدن انرژی ادم میگیرن ولی مهم اینه که همه راننده های اسنپ باکلاس با مرام مشتی هستن خدا روزهای پر برکتی به همه امون بده همراه با سلامتی الهی امین
باسلام وخسته نباشید به کادر زحمت کش اسنپ وتمامی رانندگان گرامی بنده تمام این کارهارو در سفرهام سعی میکنم که انجام بدم ومیدهم ولی مسافر خیلی راحت وبی اعتنا به امتیاز دادن از ماشین پیاده میشه ومیره
بحث کاملا عالی و مفید بود