آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده حرفهای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین میکنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفهای اسنپ همگی از اخلاق حرفهای برخوردار هستند و بدینترتیب تجربهی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد میکنند.
بهطور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفهای را شکل میدهند.
برخورداری از اخلاق حرفهای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما میشود. در این مقاله با با برخی از مهمترین موارد اخلاق حرفهای آشنا میشویم. با ما همراه باشید.
۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم
هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو میشود شما با سلام و احوالپرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان میدهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از بهکار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.
۲. وقت شناس باشیم
همانطور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار میرود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوختگیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایتمندی و رشد چشمگیر درآمد شما عزیزان میشود.
۳. صبر و شکیبایی
در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفهای اسنپ هیچگاه شخصا وارد عمل نمیشوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و بهصورت ۲۴ ساعته حامی شماست.
۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید
بعضی از رانندهها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع میکنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر رانندهی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوتهای زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ میتوانند به نحوهی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواستهای سفر تاثیر میگذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذرهبین است و حتی گفتن یک کلمهی ناشایست میتواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.
۵. طبق خواستهی مسافر عمل کنید
همانطور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواستههای کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشهها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواستهی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفهای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت میکنند.
سلام مظفری هستم راننده اسنپ سه هفته پیش یکی ازمسافرانم با رفتارتوهین آمیز و درگیری شروع به فحاشی و کتک کاری نمود من فقط از خودم دفاع کردم و ایشان راازخود دورنمودم من خودم جز بیماریهای خاص و نمیتوانم مجادله کنم حتی کسانی که درآنجا حضور داشتند گفتن چرا اینهمه به شما بی احترامی شده دفاع نکردید ولی ایشان پیش قدم شده وبا اسنپ تماس گرفته و بنده را اسنپ مسدود کرده بنده هیچ منبع درآمدی ندارم خودم جز بیماریهای کلیوی میباشم چگونه خرج دارو وزندگی ام را تامین کنم مگر نه اینکه باید از حق رانندگان اسنپ حمایت شود ایشان بی حرمتی کردن من باید تاوان پس دهم ازشما خواستارم که اسنپ اینجانب را فعال کنید من عیالوارم خرج ۴نفر وداروهایم رااز کجاتامین کنم سپاسگزارم
عالی بود راهنمایی شما ممنون
واقعا خیلی خو ب اموزش دادین راننده همیشه باید فکر کنه که مسافر خوانواده خودشه
تشکرات از راهنمایی ناوگان محترم اسنب
راهنمایی خوبی بود عالی
عالی بود
خوب بود
” هر انسانی خود را در آینه دیگران میبیند.”
هر گونه بادیگران رفتار کنیم همانگونه با ما رفتار میشود.
ممنون از مطالب کامل
باعرض سلام من عضو جدید اسنپم کم وبیش مسرها رو بلدم درصورت اجبار از نقشه استفاده میکنم بخاطر همخوان نبودن مسیر نقشه بعضیا فکر میکنن سو قصدی ب جانشون داریم کسی ونداریم که کل خوزستان وبلد باشه منم از نقشه بلد استفاده میکنم اگه طریق جدید هست منون میشم کمک کنید
با سلام،تمام سعی مون همینه ک غیر از این گفته ها نباشه و ب طور شایسته ای با کاربر مسافر رفتار بشه،بدون شک یکی از وظایف ماست.