آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده حرفهای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین میکنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفهای اسنپ همگی از اخلاق حرفهای برخوردار هستند و بدینترتیب تجربهی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد میکنند.
بهطور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفهای را شکل میدهند.
برخورداری از اخلاق حرفهای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما میشود. در این مقاله با با برخی از مهمترین موارد اخلاق حرفهای آشنا میشویم. با ما همراه باشید.
۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم
هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو میشود شما با سلام و احوالپرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان میدهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از بهکار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.
۲. وقت شناس باشیم
همانطور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار میرود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوختگیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایتمندی و رشد چشمگیر درآمد شما عزیزان میشود.
۳. صبر و شکیبایی
در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفهای اسنپ هیچگاه شخصا وارد عمل نمیشوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و بهصورت ۲۴ ساعته حامی شماست.
۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید
بعضی از رانندهها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع میکنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر رانندهی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوتهای زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ میتوانند به نحوهی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواستهای سفر تاثیر میگذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذرهبین است و حتی گفتن یک کلمهی ناشایست میتواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.
۵. طبق خواستهی مسافر عمل کنید
همانطور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواستههای کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشهها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواستهی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفهای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت میکنند.
به قوانین.اسنپ احترام زیادی خاهم گذاشت
سلام من به نظرات مسافر احترام میزارم وبرای ارامش حدوالا مکان صحبت نمیکنم مگراینکه ایشان تمایل داشته از موزیک غیر مجاز یا صدای زیاد خود داری میکنم وبا سرعت مجاز رانندگی میکنم
من به راحتی مسافر توجه زیادی دارم و حدالمکان با مسافر صحبت نمیکنم مگر اینکه ایشان تمایل داشته باشند.
علی
خوب
درکل آن ۵ روش آموزش برخورد با مسافران خوب بوده ایسالله همه رعایت ادب را داشته باشن
با سپاس از راهنماییهای درست و منطقی شما ولی متاسفانه بعضی از کاربران مسافر به هیچ عنوان رفتار محترمانه به خود قبول نمیکنن و ملاک بر وظیفه شخصی راننده میگدارن و حتی بیشتر پرخاشگر میشوند از اسنپ خواهش دارم که یه سری رعایتهای درست اجتماعی از کاربران مسافر داشته باشد و اگر کاربر مسافری امتیاز منفی داد یا زنگ زد شکایت کرد دلیل برخورد از کاربر راننده خواهان باشد اگر راننده به کار احتیاج نداشت در این وضع بحرانی کرونا هزار خطر به جان قبول نمیکرد و کار نمیکرد این منسفانه نیست با یه شکایت راننده را مسدود کنید و یه خانواده با این مشکلات اقتصادی با همین درآمد نسبتا ضعیف از کار بیکار کنید من الان مسدود شدم مشکلات زندگیم کم بود اینم بهش اضافه شد خواهشا اگر امکان داره در مورد مسدود شده ها اقدامی کنید با سپاس بدرود
سلام. اما همه در نظر سنجی شرکت نمیکنن من چه کنم . من بیچاره تا خانم باشه آینه وسط رو میدم بالا که راحت باشه یا خانم و آقا باشه دوباره میدم بالا که راحت باشه موزیک اگه خوش نیاد میگم ویل شید به بلوتوث آهنگ خودشون رو گوش کنن، من چه کنم
وقتی مسافر مقصد اشتباه زده، چکار کنیم؟
دیگه دنبال یک لقمهای نان هستم هرسازی که میزنند منم میرقصم باشه آخرش بعضی از مسافران درک ندارند منم میگم عشق است این هم میگذرد باید پذیرش همه چیز داشته باشید