
آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده حرفهای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین میکنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفهای اسنپ همگی از اخلاق حرفهای برخوردار هستند و بدینترتیب تجربهی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد میکنند.
بهطور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفهای را شکل میدهند.
برخورداری از اخلاق حرفهای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما میشود. در این مقاله با با برخی از مهمترین موارد اخلاق حرفهای آشنا میشویم. با ما همراه باشید.
۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم
هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو میشود شما با سلام و احوالپرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان میدهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از بهکار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.

۲. وقت شناس باشیم
همانطور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار میرود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوختگیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایتمندی و رشد چشمگیر درآمد شما عزیزان میشود.
۳. صبر و شکیبایی
در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفهای اسنپ هیچگاه شخصا وارد عمل نمیشوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و بهصورت ۲۴ ساعته حامی شماست.

۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید
بعضی از رانندهها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع میکنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر رانندهی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوتهای زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ میتوانند به نحوهی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواستهای سفر تاثیر میگذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذرهبین است و حتی گفتن یک کلمهی ناشایست میتواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.
۵. طبق خواستهی مسافر عمل کنید
همانطور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواستههای کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشهها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواستهی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفهای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت میکنند.

بسیارعالی بود
سلام این قدر اذیت ام کردن مسافرها که حالم از کار کردن بهم می خوره فقط فقط مجبوری دارم تحمل می کنم اگهمجبور نبود یه ثانیه کار نمی کردم
چه برخوردهای که با هام نکردن
کاش اسنم یه ذره هم به فکر راننده هاش بود نه همش به فکر سود خودش
سلام دوستان ایمان هستم راننده اسنپ من ازشمادوست عزیز که اینقدر تاکید میکنید طبق خواسته مسافر عمل کنید حالا شماخودتون رو بگذارید جای ما راننده الان مسافر اومده نشسته توماشین ماالان دوتا روش صحیح منطقی نداریم یکی اینکه مسافر حق پرداخت کردن هزینه خودشو ازطریق اپلیکشن پرداخت کنه یااینکه پول نقد بده وراه سومشم اینکه پرداخت توی کارت عابر طرف میاد هاآقا عابربانک نگه پول بردارم آیا این درسته واقعن وقت گرفته میشه ممنونم که به پیامم توجه میکنین
سلام دیروز من تصادف کردم ومقصر نبودم باوجود اعتراض طرف مقابل گواهینامه هردوتوقیف شده
من راننده وانت هستم
سلام خسته نباشید ممنون از زحمات شما کاربر بابل
سلام من جوری که مسافر بخواهد رفتار میکنم ولی بعضی وقت ها نمیشه وقتی تو یک خیابان یک طرفه هستن و پلیس راهنمای تو اون خیابان هست میشه خلاف کرد یا طبق خواسته اونها خلاف کرد چرا همش حساب ها را مسدود میکنید شما نمی خواهید ما کار کنیم بگید این ک اور ها را نکنید
سلام من که همه این اصول را رعایت میکنم پس چرا حسابم مسدود شده سه ماهه پیگیری هم کردم کسی جواب نداده هنوز
سلام. مسافر وسط گرمای تابستان اهواز از بنده درخواست کرد شیشه ماشین را بخاطر کرونا پایین بکشم. بنظر شما اینو باید چیکارش میکردم.
نظرات منطقی موافقم