
آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده حرفهای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین میکنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفهای اسنپ همگی از اخلاق حرفهای برخوردار هستند و بدینترتیب تجربهی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد میکنند.
بهطور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفهای را شکل میدهند.
برخورداری از اخلاق حرفهای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما میشود. در این مقاله با با برخی از مهمترین موارد اخلاق حرفهای آشنا میشویم. با ما همراه باشید.
۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم
هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو میشود شما با سلام و احوالپرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان میدهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از بهکار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.

۲. وقت شناس باشیم
همانطور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار میرود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوختگیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایتمندی و رشد چشمگیر درآمد شما عزیزان میشود.
۳. صبر و شکیبایی
در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفهای اسنپ هیچگاه شخصا وارد عمل نمیشوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و بهصورت ۲۴ ساعته حامی شماست.

۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید
بعضی از رانندهها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع میکنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر رانندهی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوتهای زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ میتوانند به نحوهی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواستهای سفر تاثیر میگذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذرهبین است و حتی گفتن یک کلمهی ناشایست میتواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.
۵. طبق خواستهی مسافر عمل کنید
همانطور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواستههای کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشهها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواستهی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفهای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت میکنند.

هرچی احترام بزاریم صد در صد از طرف مسافر هم احترام متقابل میبینیم من بیشتر مواقع سکوت میکنم تا خودش حرف بزنه اونم فقط در جوابش حرف میزنم و حتی جوری میشینم که از تو اینه وسط هم نتونم مسافر رو ببینم تا یزره اروم باشه از لحاظ فکری که راننده زیاد نگاه نمیکنه و احساس مزاحم شدن پیدا نمیکنه
سلام خسته نباشید اطلاعات خیلی خوب بود من خودم تا حالا نشده با مسافربعث کنم خیلی هم ادم اجتماعی وخوشروی هستم ولی بعضی از مسافرها دلخورن ازخودشون چیکار بابد کرد تشکر
سلام خسته نباشید خدمت همکاران عزیز و مدیر محترم اسنپ و همکاران محترم پشتیبانی من به عنوان ی راننده قبل از اینکه مسافر بخواد سوار شه پیاده میشم در براش باز میکنم و کمی هم خم میشم به حالت تعظیم ودر خودم میبندم با این ترفند در ما شین کمتر خراب میشه برا جلو گیری از هزینه اضافی عالی و احترام به مسافر هم گذاشتید ممنون روزتون خدایی باشه
سلام به همه دوستان و همکاران گرامی و مسئولان برنامه خوب اسنپ
راسش من ادم مؤدب و با حوصله ایی هستم ، چندین بار برای من پیش اومده که مسافر مقصد و درست انتخاب نکرده و من چند کوچه و یا حتی چند کیلومتر دورتر رسوندم که در یک مورد حدود نیم ساعت الاف شدم ولی چون مسافرم خانم بود و مقصدش جای پرتی بود ایشون رو رسوندم و مسافر خودش مبلقی رو به اسرار به من اضافه داد بعد برادر اون خانم در کمال پرویی با پرخاش که شما اضافه گرفتی من مبلغ رو به برادرش برگردودم و رفتم بعد از چند دقیقه از پشتیبانی با تماس گرفتن و شرح حال رو توضیح دادم ولی با این حال حق به مسافر داده شد و چون برادر اون خانم درخواست سفر داده بود با همون مبلغ که برگردونده بودم دوباره از حساب کابری من کسر شد
به نظر شما کار من اشتباه بوده ؟
ایا نباید دلسوزی کرد ؟
من که هیچ درخواستی برا الافیم از مسافر نداشتم خودش پرداخت کرده بود
و یک مورد هم دیشب مسافری تو مسیر گفت جلو سوپر مارکت توقف کنم تا خرید کند منم هم توقف کردم و در بازنگری قیمت اعلام کردم که مستفر در مسیر ۵ تا ۱۰ دقیقه توقف داشه
برنامه بهم پیام داد که مسافر خودش میتونه اینو اطلاع بده ولی باز ما به مسافر اطلاع خواهیم داد که تا اطلاع بدن و مسافر کلا از برنامه خارج شده بود افلاین بود لطفا اینارو به مسافران یاداوری کنید که اگر هم توقف دارن خودشون اعلام کنن ممنون از همگی راسی در مورد امتیاز دادن خیلیا انگار دارن پول اضافه میدن ????????????خسته نباشد
مسافرولی نعمت ماست
سلام ممنونم از راهنمایی شما ،من به عنوان راننده به مسافر احترام میگذارم درضمن همه یکسان نیستند مثلا اشخاصی ۴ نفر بزرگ و۲ بچه سوار ماشین میشن به اجبار حتی در شرایط کرونایی و اعتراض هم میتوانستم گرفتم یا شخصی باسگ اعتراض میکنیم هیچی نمی گن بعد به استینگ میزنند وبرعکس رفتار خودشان معترض میشن پس اسنپ برنامه کاربرراننده مسافرخونه مدرسه و اطلاع پیدا کنه که درخواست مسافر معقول بوده خواهشها یکطرفه قضاوت نکنه.به استاد علم حقوق کاریکاتوریست ندیده و یکطرفه قضاوت کردن خطا درخواست.به امید حق
با سلام و خسته نباشید من از روز اول که وارد این مجموعه شدم مطابق ب میل مسافر عمل کردم اصلا بهم امتیاز ندادن چون همه چی عادی بوده ولی هفته پیش کسالت داشتم و یخورده اخمو بودم هر مسافری ک سوار کردم انتقاد کردن.
و امتیازم خیلی اوفت کرده
باسلام وخسته نباشید بعضی مسافر بعنوان بنده زرخریدباراننده برخوردمیکنند.ازراهنمایتون سپاسگزارم
سلام دوستان توضیحات خیلی خوب بود ولی بعضی وقتها مسیر رواشتبا میری چیکار باید کرد نمیشه ادم استباه کنه
آموزنده بود