
آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده حرفهای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین میکنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفهای اسنپ همگی از اخلاق حرفهای برخوردار هستند و بدینترتیب تجربهی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد میکنند.
بهطور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفهای را شکل میدهند.
برخورداری از اخلاق حرفهای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما میشود. در این مقاله با با برخی از مهمترین موارد اخلاق حرفهای آشنا میشویم. با ما همراه باشید.
۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم
هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو میشود شما با سلام و احوالپرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان میدهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از بهکار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.

۲. وقت شناس باشیم
همانطور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار میرود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوختگیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایتمندی و رشد چشمگیر درآمد شما عزیزان میشود.
۳. صبر و شکیبایی
در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفهای اسنپ هیچگاه شخصا وارد عمل نمیشوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و بهصورت ۲۴ ساعته حامی شماست.

۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید
بعضی از رانندهها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع میکنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر رانندهی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوتهای زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ میتوانند به نحوهی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواستهای سفر تاثیر میگذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذرهبین است و حتی گفتن یک کلمهی ناشایست میتواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.
۵. طبق خواستهی مسافر عمل کنید
همانطور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواستههای کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشهها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواستهی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفهای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت میکنند.

عالی دستتون دردنکنه
بهراد
سلام اپلیکیشن من غیرفعال شده
وقتی ناچار. باشی به این کار حق انتخابی نداری و اظهار نظر نکنی بهتره
عالی بود
درسته
????
این مسائلی که بیان کردید کاملا بدیهی هستش اگه انسان از نظر عقلانی سالم باشه این موارد رو رعایت میکنه من همه چیزم اوکیه فقط با زمان صبر کردن تا امدن مسافر به شدت مشکل دارم خیلی دیر میان سر راه هم خریداشونو میکنن اخر سر هم میرن عابر بانک یکی نیس بگه چاره این وقت از دست رفته چیه !!؟؟؟ به نظر من برنامه باید هوش مصنوعیش تقویت بشه و این موارد رو تشخیص بده و اعمال کنه
ضمن سلام و خسته نباشید مطلب خیلی خوب.عالی.ومفیدی بود ممنونم از تلاشتون
فقط درمورد نظر سنجی کاربر مسافر
من خودم بارها از مسافر پرسیدم ک چرا با دقت به نظرسنجی عمل نمیکنن ک ما رانندگان نونمون به این نظر سنجیه وابسته است
در پاسخ میگن ما فکر میکردیم ک این ستارها مثل نظرسنجی برنامه بازار و گوگل پلی هستش بخاطر همین الکی یچی میزنیم و تمام
خب گناه من راننده که خودرو آراسته
خوشبو.مطبوع .وقت شناس .و با مدارا با مسافر آخرش بهم یه ستاره میزنه؟ فکر کنم که فقط درد من یکی نباشه بقیه هم اینجوری ان درست میگم؟
سلام من هنوز نشوده که مسافر سوار ماشینم بشه و من باهاش بد رفتاری کنم و تا جایی که انسانیت حکم میکنه من رعایت حال مسافر رو میکنم ولی در کل حرفایی که گفتید یک یاد آوری خوبی بود ممنون و خسته نباشید