آموزش رانندگان اسنپ

چگونه از سوء‌‌استفاده از حساب‌بانکی‌تان جلوگیری کنید؟

در حفاظت از اطلاعات بانکی خود حساس و باهوش باشید. شما کاربران راننده اسنپ روزانه تراکنش‌های مالی زیادی انجام می‌دهید و با افراد زیادی در ارتباط هستید. در این شرایط حفاظت از اطلاعات مهم بانکی بیشتر از همیشه به چشم می‌آید و رعایت برخی نکات، امنیت حساب‌های بانکی‌تان را افزایش خواهد داد. در ادامه نکات مهمی که مانع سوءاستفاده از حساب بانکی‌تان می‌شود را با هم مرور می‌کنیم.

هرگز کارت‌بانکی و رمزهای ارسال‌شده را به شخص دیگری ندهید. فراموش نکنید جزئیات کارت‌بانکی و رمزهای یک‌بارمصرف از اطلاعات محرمانه هر شخص است و محافظت از این اطلاعات بانکی برای حفظ امنیت مالی حیاتی است.

به تماس‌ها و پیامک‌های حاوی لینک‌های مشکوک اعتنا نکنید. شاید شنیده باشید که یکی از اطرافیانتان پیامکی حاوی لینکی مشکوک دریافت کرده و بی‌توجه آن را باز کرده و در نتیجه تمام اطلاعاتش هک شده است، یا مثلا تماسی داشته که طی آن درخواست کد ارسال شده (OTP) را داشته و در نهایت اطلاعات بانکی شخص افشا شده است.

هرگز در خریدوفروش دیگران دخالت نکنید و از طرف مسافر برای دیگری پول واریز نکنید. توجه داشته باشید تنها تعامل مالی شما با مسافر در قالب پرداخت هزینه سفر و به دو صورت آنلاین یا نقدی است و هرگونه تعامل مالی غیر از این موضوع با مسافر، خارج از چارچوب قوانین اسنپ است.

اگر کارت‌بانکی شما مفقود شده یا به سرقت رفته است، بلافاصله با بانک خود تماس بگیرید تا آن را مسدود کنید. گاهی سرقت‌های برنامه‌ریزی شده اتفاق می‌افتند و شخصی که کارت شما را سرقت می‌کند، از قبل رمز آن را به دست آورده است. اگر از آن دسته افراد هستید که رمز کارت‌بانکی‌تان را کنار کارت نگهداری می‌کنید به‌خاطر داشته باشید در صورت سرقت کارت، در یک‌چشم به‌هم‌زدن حسابتان خالی می‌شود.

هرگز از طریق حساب بانکی خود دستورات پرداخت را برای دیگران انجام ندهید. فراموش نکنید مسئولیت کامل حساب بانکی‌تان بر عهده شماست و در صورت وقوع هر تخلفی، لازم است پاسخگو باشید.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟
+4.6K نفر از این مطلب رضایت داشتند.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۱,۱۱۰ دیدگاه)

  1. لطفا‌به‌مسافران‌تاکیدکنیدحتماقبل‌ازتماس‌با‌اسنپ‌هزینه‌سفرراتهیه‌کنند‌اکثرمسافرها‌یاوسط‌سفر‌یامقصد‌که‌میرسد‌دنبال‌عابربانک‌میگردند‌‌من‌خودن‌۵دقیقه‌بیشترالاف‌شدم‌تاهزینه‌راتهیه‌کنند‌
    سپاسگذارم

  2. سلام خسته نباشید ازاردبیل‌مزاحم میشم .چرامبدا‌درست‌نمیزنی‌مثلامن‌داخل‌چهارراه‌هستم‌دانشگاه اردبیل‌نشان‌میده‌علتش‌چیه.بروزرسانی‌هم‌کردم‌درست‌نمیشه‌.چرااینقدرکرایه‌پایین‌‌

    1. سلام دوست عزیز، زمانی که می خواهید در ناوگان اسنپ فعالیت کنید، باید اینترنت و مسیریاب موبایل خود را روشن بگذارید، همچنین برای بالا بردن دقت مسیر یاب و جلوگیری از خطا در مسیریابی، از قسمت تنظیمات وارد گزینه دقت مکان یاب شوید و دقت مکان یاب را روی حالت بالا گذاشته همچنین بلوتوث و وای فای گوشی موبایل هم روشن بگذارید در چنین شرایطی مکان شما در نقشه را درست نشان می دهد. موفق باشید.

  3. کاش گزینه پول نقدی رو حذف می کردید، فقط پول از طریق نرم افزار، بسیاری از مسافران میگن پول نداریم وایسا عابربانک، باید چند عابر بانک پیادشون کنیم و نیم ساعت معطل پول گرفتنشون بشیم بخاطر چندرغاز

  4. باسلام
    مطالب ذکر شده بسیار دقیق و کارشناسانه بود .
    از راهنمایی هایتان بسیار سپاسگزارم

    1. سلام کاربر محترم، مطابق با قوانین شرکت اسنپ دادن شماره کارت شخصی به مسافر تخلف می باشد، و مسافر موظف است یا بصورت انلاین داخل اپلیکیشن پرداخت انجام دهد یا بصورت وجه نقد تسویه صورت گیرد و تسویه در خارج از این موارد تخلف می باشد.

  5. بقول یکی از دوستان زمان تقریبی سفر هم با کرایه به رانندگان ارسال بشه تا بهتر تصمیم بگیرین سپاس❤

  6. سلام خیلی توصیه خوبی بود اگر لطف کنید به مسافر بفهمانید که اگر کیف پولش شارژ نداره پول نقد همراهش داشته باشه خیلی اوقات مسافر میگه پیش یه ای تی ام نگهدارید پول بگیرم و ما رو الاف میکنند ممونم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00