آموزش رانندگان اسنپقوانین

مواردی که کاربر راننده مجاز به لغو سفر است

کاربران راننده نمونه در اسنپ همواره قبول سفرهای بیشتری داشته و در مقابل کمترین میزان لغو سفر را دارند. رعایت این دو نکته به افزایش درآمد رانندگان منجر می‌شود.

اما در برخی موارد کاربر راننده ناچار است سفر درخواست شده را لغو کند. بار نامتعارف، حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی، مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه و درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر از جمله مواردی هستند که در آن، کاربر راننده می‌تواند سفر خود را لغو کند. در ادامه شرح هر کدام از شرایط ذکر شده را مرور می‌کنیم.

1- حق لغو سفر به دلیل بار نامتعارف یا بسته بدون حضور مسافر

میزان بار متعارف برای حمل با خودروی سواری به اندازه‌ای است که بدون مشکل در صندوق عقب خودرو جا گرفته یا در صندلی عقب به راحتی قرار بگیرد. در صورتی که کاربر راننده در مبدا مسافر با بار نامتعارفی روبرو شود، حق دارد درخواست سفر را لغو کند.

همچنین کاربران مسافر نباید برای بسته‌هایی درخواست اسنپ کنند که مسافری همراه آن نیست. جابجایی بسته، اعم از کوچک یا بزرگ، حتما باید با حضور مسافر انجام شود. در غیر این صورت کاربر راننده می‌تواند سفر را لغو کند.

در صورتی که در ابتدای سفر، کاربر راننده از محتویات بار همراه کاربر مسافر اطلاع نداشته باشد و در حین سفر نسبت به محتویات بار اطلاع پیدا کند، مجاز به قطع و لغو سفر است. در این صورت کاربر راننده مکلف به اعلام گزارش فوری موضوع به شرکت و مراجع انتظامی است.

2- حیوان خانگی، بدون هماهنگی با کاربر راننده

حمل حیوان خانگی همراه مسافر تنها در شرایطی امکان پذیر است که پیش از سفر، مسافر با کاربر راننده هماهنگی‌های لازم را انجام داده باشد. در غیر این صورت راننده حق دارد سفر را لغو کند.

3- مسافر زیر سن قانونی

استفاده از اسنپ برای افراد زیر سن قانونی ممنوع است. افراد زیر ۱۸ سال برای استفاده از اسنپ حتما باید همراه داشته باشند. اگر کاربر راننده با مسافر زیر سن قانونی روبرو شود حق دارد درخواست سفر را لغو کند.

در چه مواردی نباید درخواست‌های سفر را لغو کرد

لغو درخواست‌ سفرهایی که هیچ‌کدام از ویژگی‌های شرایط فوق را ندارند مجاز نیست. کاربران راننده‌ای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو می‌کنند، با پیامک‌های هشدار روبرو می‌شوند. در صورت تداوم این کاربران از اولویت ارسال درخواست سفر خارج شده، بعد از تکرار این رفتار برای ساعاتی از شبانه‌روز درخواستی برای آنها ارسال نمی‌شود. حساب کاربری راننده‌ای که همچنان درخواست‌های سفر ارسالی را لغو کند، در نهایت به صورت چند روز متوالی و پس از آن به صورت دائمی مسدود می‌شود.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (51 دیدگاه)

  1. باسلام و درود فراوان به گروه محترم ناوگان اسنپ آگاهیم زیاد شد ممنون از برنامه خوبتون

  2. با سلام و وقت به اپلیکیشن خوب و تیم عالی اسنپ
    من خیلی از اسنپ استفاده میکنم
    اما اخیرا تصمیم گرفتم که استفاده نکنم چون حدود 90 درصد سفر هام راننده درخواست میکنه که سفر رو لغو کنم تا مبلغ کمیسیون از راننده کسر نشه یکی دوتا هم نیست که بگی میگذره ایراد نداره .‌‌‌‌این کار برای من قابل هضم نیست و مجبور میشم در این دزدی شریک بشم تا راننده پول کمیسیون رو به جیب بزنه .اگه هم قبول نکنی که بار ها قبول نکردم و لغو نکردم طرف بهش بر میخوره
    تیم اسنپ باید این مشکل رو حل کنه
    ساختاری ایجاد کنه که راننده ها نتونن درخواست لغو از مسافر داشته باشند
    تا این مشکل حل نشه من دیگه از اسنپ استفاده نمیکنم .
    خیلی ممنونم از تیم اسنپ

  3. با سلام و وقت بخیر همونجور که دوستان هم کار هم گفتند خیلی بهتر میشد که برای مسیرها مخصوصا بین شهری نرخ مشخص تایین میشد حالا بعد از احتساب ساعات شلوغی و ترافیک و …. مبلغی بهش اضافه بشه یا نشه .
    و اگه مثل اپ رانندگان ماکسیم گزينه قیمت توافقی برای انجام سفر به اپ رانندگان و مسافران اضافه میکردین خیلی از مشکلات بر طرف میشد .
    خیلی ممنون میشم در این مورد اقدام کنید.

  4. خوب بود ولی برای لغو سفر از طرف راننده موارد بیشتری نیازه که حتما کاربران راننده بارها نظرات خودرا اعلام کرده اند

  5. باسلام بیشتراوقات مسافرتامیبینه ماشینم مدل پایین است تاجلوپاشون میریم لغو میکنن باتشکرازبرنامتون عالی بود واموزنده

  6. کمی به فکر رانندها باشید مسافر جریمه کنید تا کنسل نکن ممنون میشیم

  7. ممنون عالی بود اینقدر کا به مسافر احترام میزارید به رانند احترام بزارید

  8. متاسفانه باید بگم که هوش مصنوعی بررسی میکنه نه کارشناس و هوش مصنوعی هم بدست کارشناس طراحی شده وبررسی میکند که مشکل من هم همینه که شما گفتین باید قوانین لغو غیر مجاز دوباره بررسی بشه که راننده متضرر نشه

  9. با سلام بنده حسابم مسدود شده و علتش لغو غیر مجاز بوده ولی باید بگم که زمان رسیدن تا مسافر بیش از آن زمانی بود که اسنپ زده بود مثلا زده بود ۴ دقیقه ولی ۱۱ دقیقه تو مسیر یاب زده بود و من لغو کردم لطفا گزینه ای در این مورد بزارید، بعدش گوشی من متاسفانه خاموش شد که اینم علت دیگرش بود سوالی که دارم اینه که چرا مسافر بار داره ۷ دقیقه رانندگی میکنم میرسم وبعدش میگه بار بعد لغو میکنم چطور حساب کاربری ایشونو نمی بندید یا مبلغی بابت لغو غیر مجاز از حسابش کسر نمیکنید

  10. سلام مرسی از همه دوستان از همکاران و شرکت حمل و نقل اسنپ اول از همه تشکر کنم بخاطر شرایطی که باعث شد هم شرکت و هم مسافر و هم راننده منفعت ببرند .
    چند مورد از مواردی که دیده می شود و شامل موارد زیر می باشد:
    1)ای کاش به نرم افزار #اسنپ گزینه ای اضافه شه برای #باری که مسافر داره از همون #اول به راننده اعلام کنند و در سامانه اسنپ #ثبت بشه .
    2)#نرخ کرایه نیازمند #افزایش بها می باشد .
    3)برای #مسیر های و حتی(اعمم از شهر یا روستا)#نرخ تعیین بشه .
    4)بیمه رانندگان
    5)#خدمات بیشتری به #رانندگان ارائه شود(تعمیرات لوازم یدکی و…).

  11. اگر پایه این باشه که مسافر بخاطر چک پول تغلبی که داشت قبول نکردم و ده دقیقه بعدا ز گزینه پایان سفر بنده رو گزاشته رفته که حساب رو پرداخت کنه دنبال پول بوده پیش سوپر مارکت محلشون امانت گرفته چون خودش نقدی زده بود پرداخت را چون کارت نداشت عوص اینکه من شاکیم شما حساب کاربری راننده خودتون رو مسدود میکنید چرا چون ان از طریق شماره من به واتساب امده مخ مارو گرفته کار حالا کلماتی خودشون که مخزدن بود که تو کل سفر داشت ادامه میداد که من پیام دادن رو خلاف مقررات اسنپ دانسته وان رو بلاک کردم و پاکش کردم حالا نمیدونم چی گفته کدومشون پاک کرده و چی گفته ولی تا امد من گزارش بدم ان منو مسدود کرد که دادم گزارشو و مدیرت اسنپ خواهشمند است با این مسافر برخورد قاطعی شود ما راننده ها گناهی نداریم و بنده از ایشون شاکی هستم

  12. باسلام خدمت مدیرت اسنپ مسافری که حساب کاربری بنده رو مسدود کرده اولا ماسک نزده بود و برای برداخت نقدی که داشت ایرانچک تغلبی داشت که جدیدا تو بازار زیاده و نگرفتم کل ناراحتیش این بود بعدا ده دقیقه مارو نگه داشته منم گزینه مسافر بیاده شد رو زده بودم حالا قبلش در مسیر خودشون رو مخ بنده راه میرفتن حالا بنا به هر دلایلی که یه موردش این بود چک پول تغلبی بهم بده دید نگرفتم ناراحت شده منم تا خاستم گزارش بدم حساب کاربری مسدود شده بود حالا من راننده هیچ مقصر نبوده و از مدیر اسنپ خواهشمندم از این مسافر برخورد بشه چون الکی حسابمو مسدود کرد من به عنوان یک کاربر رانندگان اسنپ از ایشون شاکی هستم با تشکر حساب من رو از مسدود شدن رفع کنید

  13. سلام. متاسفانه همیشه یه مشکل وجود داره. که میگن حق با ارباب رجوعه!!!!
    ✓اگه مسافر لغوکنه سفر رو مشکلی نیست، حق داره.
    ✓اگه مسافر سفر سرکاری ووقت گذرونی واسه اینکه سوژه خنده ی چند تا بیکار تر از خودش رو داشته باشه و باز کنسل کنه، مشکلی نیست،
    ✓اگه واسه یه سفر 8تومنی که دریافتی رانندت میشه6تومن و مسافر 10 دقیفه دیر بیاد بازم مشکلی نیست.
    ✓اگه مسافری هرچی لایق خودشه به راننده فلک زده نثارکنه و دست بر قضا با پشتیبانی هم تماس گرفته و شاکی شده باشه که مسدودی سفر حق راننده س.
    ✓اگه مسافر جواب نده و راننده واسه همون 6تومن طبق قوانین اسنپ باید 10دقیقه منتظر باشه،
    جالبه میسافر درخواست سفر میده، راننده رسیده یه دقبقه ای به مبدا، تازه مسافر محترم یادش میاد ناهار نخورده و لباسم نپوشیده، حالا راننده بخت برگشته، موظفه در محل بایسته تا…..
    ✓مسافردوقدمی ماشینه. داری میبینیش ها،تماس میگیره با یه لحنی ((بیاداخل کوچه ی….))کاش کـوچه ش کوچه باشه،بن بست که به بدبختی باید بری و نیم ساعت معطل شی که ففط بتونی برگردی،ولی باید بری چون مسافر راضی باشه دیگه….
    ✓✓★★از این اگرها و…. زیاد داریم.
    کاش همه قوانینی که وضع میشد، ففط جهت اسم و رسم در آوردن اسنپ و امثالهم نبود. و کمی به حقوق شرعی و قانونی و انسانی خدمت دهنده(راننده) هم توجه میشد،و فقط هدف رضایت مشتری نبود.
    رانندگان بیچاره با این اوضاع و احوال اقتصادی تن به کار رانندگی میدن،ولی وجدانا قوانین اسنپ بایستی بازنگری و اصلاح شه..

  14. سلام خیلی جالب هست مسافراگرلغو کند یک ریال هزینه کنسلی دیگراسنپ نمیده ولی اگر راننده لغوکنه جریمه میشه خیرسرتون خیلی هوای راننده راداریدسه ماه هم هست که اعتبارنصفه نیمه راننده هاعقب افتاده احدی پاسخگو نیست

  15. تحت چه شرایطی حق کنسلی پرداخت میشود.چند بار شده رسیدم به مبدآ مسافر لغو کرده یا مسافر میخواسته بار بفرستد بدون همراه

  16. شرکت استپ از جیب راننده عاجزند. کارشناسان اکثرا پاسخگو نیستند. خوش برخورد نیستند. در کل رضایت بخش نیستند. تپسی بهتراست

  17. سلام من لغو سفر زیادی نداشتم مگر به خاطر خرابی خودرو بوده باشه ولی منو به صورت دائم مسدود کردن خواهشمندم منو فعال بفرماید چون خرج یک خانواده و با این کار در می‌آوریم ممنون میشم اگه دوباره فعال بفرماید

  18. سلام من بخاطر سفر تکراری مسدود شدم خوب من از کجا متوجه بشم تکراری هست؟

  19. با سلام خدمت همکاران اسنپ و مدیریت فکر کنم بیشترین چیزی که باعث لغو سفر از سمت راننده میشه زمان تا رسیدن به مسافر با اینکه متراژ کمه ولی وقتی تایم میبینی بعضی وقتا تا ۱۰ دقیقه میشه که به مسافر برسی اگه میشد زمان مسافت هم زمان مشاهده کرد خیلی عالی میشد و اگه کاری میشه کرد لطفا راهنمایی کنید برا این مشکل ممنون رو هاتون پر روزی به امید خدا

  20. من که چندین بار به مبدا رسیدم و مسافر سفر رو کنسل کرده یا جواب نداده خودم مجبور شدم کنسل کنم
    ولی فقط ۱بار برام هزینه کنسلی واریز کردن اونم ۲هزار تومن خخخ

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا