اسنپ باکسآموزش رانندگانآموزش رانندگان و موتورسواران اسنپ‌باکس

قوانین اسنپ‌باکس ویژه رانندگان وانت

کاربران راننده وانت ناوگان اسنپ‌باکس هنگام فعالیت لازم است نکاتی را رعایت کنند. انجام این موارد علاوه بر اینکه آنها را به کاربران حرفه‌ای اسنپ‌باکس تبدیل می‌کند، باعث می‎‌شود در نهایت به خاطر عملکرد صحیح، درآمد بالاتری کسب کنند؛ رعایت قوانین اسنپ‌باکس از این جهت نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

حساب کاربری رانندگان وانت فعال در ناوگان اسنپ‌باکس در صورتی که قوانین اسنپ‌باکس را رعایت نکنند، مسدود می‌شود. این مسدودیت می‌تواند موقتی یا حتی دائم باشد.

در این مطلب به برخی از مهم‌ترین قوانین اسنپ‌باکس ویژه فعالیت رانندگان وانت در ناوگان، می‌پردازیم. با شناخت این قوانین و رعایت آنها می‌توانید با آرمش و بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهید. .

١. سرویس‌های مکان‌یاب (GPS) مجاز

برای پیدا کردن نشانی (مبدا یا مقصد) فقط از مکان‌یاب اپلیکیشن اسنپ استفاده کنید. نصب برنامه‌های غیر مجاز مکان‌یاب ممکن است باعث آسیب رساندن به گوشی شما شود و استفاده از آنها از سوی اسنپ ممنوع شده است.

نکته مهم:

توجه داشته باشید، در صورت رعایت نکردن این نکته و استفاده از سرویس‌های مکان‌یاب غیر مجاز، مطابق قوانین اسنپ حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.

٢.حمل بار متناسب با ظرفیت وانت

با رعایت استانداردها از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنید. از این رو حمل بار بیشتر از ظرفیت وسیله نقلیه در اسنپ‌باکس تخلف به حساب می‌آید، حتی اگر مشتری و راننده بر سر آن با هم توافق داشته باشند.

وزن بار برای وانت‌ها بر اساس وزن درج شده روی کارت وانت تعیین می‌شود؛ به طور مثال این وزن برای وانت‌های سبک همچون وانت پراید یا پیکان، بین ٢٠٠ تا ٥٠٠ کیلوگرم است. برای وانت‌های سنگین، وزن بار تا 2000 کیلوگرم تعیین شده است.

ابعاد بار هم به تفکیک وسیله نقلیه، بر اساس جدول زیر تعیین می‌شود:

وسیله نقلیهتناژ (متر)طول (متر)عرض (متر)ارتفاع (متر)
    وانت پراید       0.481.51.372.4
وانت پیکان0.71.81.42.4
وانت مزدا11.71.42.6
وانت نیسان21.91.51.5

٣.مطابقت داشتن اطلاعات وسیله نقلیه

فعالیت در اسنپ‌باکس به عنوان کاربر راننده فقط با وسیله نقلیه‌ای ممکن است که اطلاعات آن در اپلیکیشن ثبت شده باشد. عوض کردن وسیله نقلیه هنگام انجام سفرها، تخلف به شمار می‌رود و ممکن است باعث مسدود شدن حساب کاربری‌تان بشود.

٤.عدم درخواست مبلغ بیشتر

هزینه سفر در اسنپ‌باکس از قبل تعیین می‌شود. نرخ سفر بر اساس مواردی همچون مسافت، ترافیک و توازن عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند. در صورتی که مشتری قصد اضافه کردن مقاصد دیگری را به سفر داشته باشد یا هنگام دیدار با کاربر راننده تاخیر کند، هزینه جدید سفر از طریق قابلیتی به نام «بازنگری قیمت» از سوی پشتیبان اسنپ تعیین می‌شود.

بنابراین کاربر راننده وانت نمی‌تواند از مشتری درخواست مبلغ اضافه کند. در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، حساب کاربری راننده مسدود خواهد شد و از ادامه فعالیت باز می‌ماند.

٥.ثبت به موقع مراحل سفر در اپلیکیشن

هنگامی که می‌خواهید یک سفر را انجام دهید، باید گزینه مربوط به هر مرحله را در اپلیکیشن ثبت کنید. به طور مثال هنگامی که به مبدا می‌رسید باید دکمه «رسیدم به مبدا» را بزنید.

دقت داشته باشید که فقط ثبت مراحل سفر کافی نیست؛ شما باید به موقع و در زمان انجام هر یک از مراحل، وضعیت خود را در اپلیکیشن به‌روزرسانی کنید. ثبت پشت سر هم مراحل سفر تخلف به حساب می‌آید و موجب محرومیت شما از دریافت طرح‌های تشویقی یا مسدودیت حساب کاربری‌تان می‌شود.

٧.مسئولیت‌پذیری در دریافت بار

راننده وانت اسنپ‌باکس موظف است که بار را به نحوی که به آن آسیبی نرسد در کابین وانت بچیند و همچنین مراحل سفر را در اپلیکیشن ثبت کند.

بررسی تمام اقلام بار هنگام دریافت و تحویل آن از کارهای ضروری است که سبب جلب رضایت مشتری و جلوگیری از بروز حوادث می‌شود.

٨.وقت‌شناسی در تحویل یا دریافت سفارش

هنگامی که درخواستی را از طریق اپلیکیشن اسنپ‌باکس می‌پذیرید، سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان خود را به مبدا برسانید. تاخیر در رسیدن به مبدا و انتظار بیش از اندازه مشتری در این نقطه قابل قبول نیست و تخلف محسوب می‌شود. به همین ترتیب باید به موقع و در زمان معقولی بار را به مقصد برسانید.

٩.رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین حفظ سلامتی خودتان و مشتری در حین کار یکی از مهم‌ترین قوانین اسنپ‌باکس است.

هنگام ملاقات با مشتری حتما ماسک بزنید.

قبل و بعد از جابه‌جایی بار دست‌های خود را ضدعفونی کنید.

درصورت مشاهده علائم بیماری از کار کردن خودداری کنید. خود را در خانه به مدت ١٠ روز قرنطینه کنید و جهت دریافت اقدامات حمایتی منتظر تماس پشتیبان اسنپ باشید.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (41 دیدگاه)

  1. سلام کسی که مزدا دوکابین داره میتونه هم کاربری وانت داشته باشه هم مسافر بری؟

  2. سلام اسنپ فقط و فقط به فکر خودشه… به فکر راننده هاش نیست من همین امروز حساب مو تو اسنپ بستم… یک ذره ارزش قائل نیست برای راننده هاش…. همین راننده ها نباشن … همون اپراتورش باید بره سر چهار راه وایسه گدایی…. یه کمپین خروج راننده می‌خوام راه بندازم…بعد ببین چه جوری بی رفتن به دست و پا

  3. کامنت ها رو خوندم ، تمامی مسائل رانندگان از ۲ سال پیش تا الان حل نخواسته بشه.
    ۱_۹۹٪ مشتریان توقف در محل را لحاظ نمیکنند و اسنپ ۲۰ دقیقه توقف را از جیب راننده میبخشد

    ۲_مشتری با بار درخواست جابجایی دارد.درصورتی که وانت بار هست نه سواری

    ۳_قوانین اسنپ کاملا یکطرفه هست و ظالمانه
    ۴_چرا به نظر اکثریت رانندگان احترام نمیگذارید و نرم افزار را بر اساس واقعیت بروز نمیکنید؟

  4. سلام لطفا برای وانت بار هم منتخب مقصد و فعال کنید و راه اندازی سفرهای بین استانی که از مقصد به مبدا هم بار باشد ممنون

  5. سلام واقعا اگه بار مشتری مشخص بشه چی هست دیگه راننده این همه راه رو نره وبعد ببینه بار باماشین همخونی نداره

  6. سلام
    راننده اسنپ وانت مشهدم یه مشگلی که نرخ اسنپ وانت داره برای زمانی بوده که برنج ایرانی کیلویی ۱۵۰۰۰بوده نه الان که ۴۰۰۰۰هزاره ورودی وانت ۲۸۰۰۰بابا چهخبره
    ضمنا مسافرین همه بدون توقف ماشین میگیرن مگه میشه مگه باران آدم است که سریع باروتخلیه بشه خنده داره اکثراخودشون بیشترمیدن میگن اسنپ ظلم میکنه

  7. سلام حساب کاربری من مسدود است چکار کنم درست بشه ممنون

  8. سلام خسته نباشید : خیلی خیلی ممنونم بابت توضیحاتتون عالی”واضح’شفاف بود ولی ی کوچولو هم راننده رو ببینید مشگلاتشوهمجوره از شروع تا پایان سرویس همه موارد را رعایت میکنه یعنی باید رعایت کنه وظیفه اش هست رعایت نکنه حسابش بسته میشه هزار و یک داستان تا حتی دیر برسه چند دقیقه هم در بهترین حالت باید حرف بخوره ولی مسافر تو اوج ترافیک بعدازظهر میکشه مارو تا بالا سر بار بعد به هزاران دلیل کنسل میکنه اون تایم، هزینه، اصتحلاک اسیری راننده که مثلا بیست دقیقه تو مسیر بوده کجا نوشته میشه خیلی مسافر شعور داشته باشه میگه ببخشید دیگه نشد نیستن یا بار مناسب ماشین نیست ی ببخشید من تو روز شده پنج تا شیش تا کنسل که دیگه حالم از خودم بهم میخوره حالا راننده دوتا کنسل کنه سریع اخطار تنبیه داستان درست میکنن بدون حتی سوال دلیل کنسل کردن چی بوده خلاصه یکم قوانین و دوطرفه بزارید ما هم با کمال میل قبول میکنیم داخل چهارچوب قوانین حرکت می‌کنیم و حتی اگه اشتباهی هم انجام بدیم عواقبشو با لبخند و از ته دل به جون میخریم و ناراحت نمیشیم ولی الان تقریبا تمام قوانین فقط چوب بالا سر راننده
    ببخشید بحث یکم طولانی شد معذرت
    به امید فرداهای بهتر و موفق تر خسته نباشید 🙏🙏🙏

  9. سلام لطفادرمورددرصدبالای کمیسیون وعلاوه برکمیسیون مبلغی که بابت تسویه حساب روزانه کسرمیشه توضیح بدید

  10. با سلام وقت بخیر…..
    شما ها که تند تند راننده وانت جذب می کردین و رقیب الوپیک شده بودین حداقل ۱۰دقیقه هم وقت صرف میکردین مثل الو پیک کلاس تشکیل میدادین و راننده ها رو اگاه میکردین که بعد بدون هیچ اموزشی و بدون هیچ تذکری مسدود کنید..
    من اون اوایل که بعد از الوپیک اسنپ راننده جذب میکرد ثبتنام کردم و محل زندگی ام شهرک صنعتی بود و کارگاه تولیدی هم زیاده و من تنها اون منطقه بودم و کارگاه ها هم که درخواست میدادن من قبول میکردم و بعد از چند وقت مسدود شدم رفتم پشتیبانی گفتن شما بدلیل اینکه از چندتا در خواست تکراری داشتی مسدود دائم شدین….
    آیا شما به ما اموزش دادین؟؟؟
    ایا شما تذکر دادین سفر تکراری مسدود میکنیم؟؟؟
    وقتی تعداد راننده ها کم باشه خب معلومه که سفر تکراری باید قبول کنیم…
    اما الوپیک سفر تکراری داشتم مسدود نشدم و زنگ زدم پشتیبانی توضیح دادم گفت مشکلی نیست و تا همین الان مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ هم یه مرتبه مسدود نشدم فقط در خواست کم میخوره اما چند وقتی هست حالا شکر خدا بهتر شده

    سلام ما رو حتما حتما به مدیریت اسنپ جان برسونید و التماس تفکر

  11. سلام چند وقته حساب کاربریم مسدود موقت شده هرکاری میکنم نمیتونم درستش کنم لطفا اینو برام اوکی کنین

  12. سلام.خسته نباشید.حدودا یکماه است که
    حساب بنده مسدود میباشد. آن هم بخاطر اشتباه کارکنان هایپرصبا، زیرا آدرس و نوع بسته را جابجا به بنده تحویل دادند.شاهد بر این مطلب، جناب آقای مقدم واقع در مسجد بعثت در شهرک اکباتان میباشد‌.ولی حساب بنده را مسدود کردند.بنده باقیمانده مرسوله را تمام و کمال به آقای مقدم تحویل دادم و عکس رسید آنرا هم برای پشتیبانی ارسال کردم. ولی هنوز حسابم مسدوده.از جنابعالی تقاضا دارم رفع مسدودی گردد. البته پس از یکماه که هنوز بیکارم. از شما کمال تشکر را دارم.

  13. سلام خسته نباشید یه کم حقوق و مزایای رانندگان رو در نظر بگیرید این موجب سو استفاده کردن مشتری از رانندگان میشود دلگرمی شما دوستان موجب فعالیت روز افزون رانندگان خواهد شد ممنون از کل تیم اسنپ وانت

  14. باسلام راننده وانت هستم مشتری درخواست کمک یخچال از طبقه دوم داره بنده قبول نکردم گفتم نیاز به کمک راننده را فعال کنید خلاصه مشتری لغو کرده با ناراحتی بعدش زنگ زده پشتیبانی کلی دروغ گفته که راننده توحین کرده وغیره فردای اون روزحساب کاربری مسدود شد اخه انصافه…..تا حالا چند بار همچین اتفاقی افتاده یکیاز اینا تاریخ۱۴۰۰/03/28بوده درخاست بیجا داشت مشتری قبول نکردم زنگ زده اسنپ گفته بار خراب کرده ودرخاست خسارت داره بابا اخر نامردی پس مسلمانی چی میشه…..

  15. خوب اینها بجای خود و درست(مطالب بالا)
    اما باید رابطه دوطرفه باشه،یعنی راننده هم حقوقی داره،کمیسیون خیلی بالاست،برای کرایه ۴۰ هزاری ۱۰ هزار کمیسیون عجیبه!!!!
    دوم اینکه من صبح میرم تا شب کرایه (درامد)خالص در ۲۰۰ نمیشه،با طی مسافتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر!!!!
    کرایه های بارسان رو مقایسه کنید،دروغ چرا من اگه مجبور نباشم هرگز اینچنین کاری رو انجام نمیدم و تلاشم اینه زودتر هم از این کار خلاص شم،هم ماشین نابود میشه،هم کرایه کم،هم روابط یکطرفس و برای راننده حقی وجود ندارن!!!
    لطفا پیغام من رو به مدیریت اسنپ برسونید.

  16. خیلی ممنون از زحمات شما.من هم قول میدم که همه قوانین رو رعایت کنم

  17. با سلام.
    بنظر من که ۲۰ درصد کمیسیون خیلی زیاد هست. چرا از سفرهایی که راننده موقع حمل بار کمک میکند و عمل فیزیکی انجام میدهد و هزینش را که معمولا ۱۵ تا ۱۹ تومن قید میکنید باز از این مبلغ ۲۰ درصد کم میکنید. تایم بارگیری و مهار بار و تخلیه در حدود بالای ۶۰ درصد بارها از ۲۰ دیقه بیشتر میشه و از لحاظ تایم راننده متضرر میشه اغلب اوقات. گزینه ی تکمیل اطلاعات هزینه ی سوخت فعال نیست. درست نیست که خود مشتری با بار بخاد همراه راننده و ماشین بخاد جابجا بشه لطفا برای حمل مشتری هزینه ی جداگانه لحاظ کنید. تاکسی هست یا وانت…؟

  18. با سلام. لطفاً در سفرهای تابستانی که نیاز به کولر هست. لطفاً گزینه درخواست خودرو با کولر را برای برنامه فعال کنید. که اگر مسافری کولر خواست درخواست خودرو با کولر کند. اینجور مشکل کولر حل میشه

    1. سلام دوست عزیز این مربوط به وانته همینجور ک از اسمش پیدا هست برای بار بردنه…هیچکس نمیاد کولر روشن کنه و موتور ماشین رو به فنا بده شما اگر کولر میخواین برین اسنپ سواری بگیرین

  19. سلام.من راننده اسنپ باکس وانت هستنم. طبق پیامکی که برای من اومده گفته شده.(محمد رضا خليلي عزیز
    با معرفی دوستان خود، به عنوان کاربر موتورسوار اسنپ باکس ،پاداش یک میلیون تومانی درمیلیون تومانی دریافت کنید.)حالا من یه نفر معرفی کردم ثبت نام کردیم .فعال شده ولی پیشتانی میگه کد معرف ثبت نشده.)

  20. سلام خسته نباشید هیچگونه خدمات به رانندگان وانت داده نمی شود

    1. باعرض سلام وخسته نباشید بنده امیرحسین وفائی مقدم هستم راننده وانت اسنپ باکس سوال من این هست که آیا رانندگان وانت جزو رانندگان حمل ونقل عمومی محسوب نمیشوند که هیچ خدماتی به آنها تعلق نمیگیرد باسپاس از شما بنده مناظر پاسخ شماهستم. روز خوش

  21. ممنون از اطلاعات مفیدتون و اینکه شرایطی فراهم کردید بتونیم کار کنیم با اطمینان و امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا