امتیاز کاربر راننده
آموزش رانندگان

امتیاز کاربران راننده اسنپ چطور محاسبه می‌شود؟

210

کاربران راننده‌ی اسنپ از هر سفری که انجام می‌دهند، امتیازی به دست می‌آورند. این امتیاز از سمت کاربران مسافر و به صورت ستاره به آنها داده می‌شود. کاربران راننده اسنپ می‌توانند از ۱ تا ۵ ستاره در هر سفر دریافت کنند؛ یعنی در بهترین حالت، امتیاز ۵ ستاره به کاربر راننده داده می‌شود. این امتیاز برای کاربران راننده اهمیت دارد و می‌توانند روی کیفیت کار آنها در پلتفرم اسنپ تاثیر بگذارد. کاربرانی که امتیاز بیشتری به دست بیاورند، مشمول طرح‌های تشویقی اسنپ می‌شوند. اسنپ همواره کاربران راننده‌ای که تعداد سفر بیشتری انجام می‌دهند و امتیاز بالایی دارند را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد، قانونی به اسم «فرمول درآمد بالا» برای کاربران راننده اسنپ تعریف شده است که بر اساس آن، کاربرانی که سفرهای بیشتری انجام می‌دهند و امتیاز بهتری دارند، شانس بیشتری برای به دست آوردن درخواست‌های سفر خواهند داشت. بنابراین طبیعی است که تمام کاربران راننده اسنپ تمایل داشته باشند امتیازشان را افزایش دهند یا آن را در حد خوبی نگه دارند. این امتیاز تنها و تنها از طرف کاربر مسافر به کاربر راننده داده می‌شود و پلتفرم اسنپ هیچ دخالتی در آن ندارد.

اما این امتیاز چطور محاسبه می‌شود؟ امتیاز هر کاربر راننده، میانگین امتیازهایی است که در هر روز به او داده شده است. امتیاز کاربران راننده هر روز صبح بروزرسانی می‌شود و تغییرات امتیاز درون اپلیکیشن راننده قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین امتیاز هر کاربر راننده، میانگین امتیازات او در روز و روزهای قبلی است.

امتیاز هر کاربر راننده، میانگین امتیازهایی است که در هر روز به او داده شده است.

نکاتی که کاربران مسافر درباره‌ی کاربران راننده  اعلام می‌کنند

آیا کاربران راننده می‌دانند که در سمت دیگر ماجرا چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا آنها می‌دانند که مسافرها بر چه اساسی امتیاز می‌دهند؟ اگر به عنوان مسافر از اسنپ استفاده کرده باشید، در پایان هر سفر مشاهده می‌کنید که برنامه از شما از می‌خواهد به راننده امتیاز بدهید. بعد از مشخص کردن امتیاز، اپلیکیشن از مسافر می‌خواهد تا دلیل این امتیاز را اعلام کند. همین دلایل را می‌توان به عنوان مبنای تصمیم‌گیری در نظر گرفت و برای به دست آوردن بهترین امتیاز به آنها رجوع کرد. بیایید به این دلایل نگاهی داشته باشیم.

مسیریابی حرفه‌ای

مسیریابی درست برای کاربران مسافر اهمیت دارد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند راننده از مسیر پیشنهادی آنها به مقصد برود. اما عده‌ای دیگر هم به راننده اختیار کامل می‌دهند تا از سریع‌ترین مسیر به مقصد برسد. قانون اسنپ در مورد مسیریابی به این صورت است که ابتدا کاربر راننده باید از مسافر در مورد مسیر پیشنهادی‌اش سوال کند و در صورتی که مسیری اعلام نشد، حتما از برنامه‌ی مسیریاب استفاده کند. مسیریاب‌ها با استفاده از اطلاعات ارسالی موبایل سایر کاربران راننده کار می‌کنند و وضعیت ترافیک و معابر را به رانندگان اعلام می‌کنند. در صورتی که مسیریابی درست نباشد، منجر به دریافت امتیازهای کم می‌شود.

نمای درونی خودرو در حال مسیریابی تهران

رفتار محترمانه

منظور از رفتار نامناسب، هر گونه رفتاری است که خارج از دایره احترام باشد. انتخاب کلمات تند و برخورد ناشایست از آن دست رفتارهایی است که مستقیما بر امتیاز کاربر راننده تاثیر می‌گذارد. بنابراین لازم است راننده رفتار کاملا محترمانه در پیش بگیرد.

رانندگی ایمن

سرعت زیاد، لایی کشیدن، عدم توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خیلی از موارد دیگر می‌توانند زیر این عنوان قرار بگیرند. از تمام کاربران راننده تقاضا می‌کنیم که برای حفظ سلامتی خود و مسافرشان و همچنین برای دریافت امتیازهای بهتر، به رانندگی قانون‌مند وفادار باشند.

برای دریافت امتیازهای بهتر، به رانندگی قانون‌مند وفادار باشید.

وقت‌شناسی

برای تمام کاربران مسافر مهم است که خودروی اسنپی سر وقت به مبدا آنها رسیده و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را به مقصد برساند. اگر کاربر راننده احساس کرد نمی‌تواند خود را به موقع به مبدا مسافر برساند، باید برای به دست آوردن رضایت مسافر و جلب امتیاز با او تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهد.

طبیعی است که دیر رسیدن به مبدا مسافر می‌تواند نقطه‌ی مقابل وقت‌شناسی باشد. در صورتی که مسافر معطل شود یا در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد نرسد، گرفتن امتیاز کم طبیعی است.

راننده وقت شناس

ظاهر آراسته

کاربر راننده‌ای که ظاهر آراسته‌ای دارد، پیام مثبتی به مسافر ارسال می‌کند. خوش‌پوش بودن و داشتن ظاهر آراسته راننده، مسافر را متقاعد می‌کند بیشترین امتیاز را برای راننده ثبت کند.

صحبت با مسافر

این مورد کاملا نسبی است و نمی‌توان در مورد آن قاطعانه نظر داد. عده‌ای از کاربران مسافر تمایل به صحبت دارند. در صورتی که می‌بینید مسافر تمایل به معاشرت دارد، با او همراه شوید. اما اگر مسافر تمایلی به صحبت نداشت، برای گرفتن امتیاز بالا بهتر است اصراری به هم‌صحبتی نداشته باشید.

تمیزی ماشین

یک ماشین خوب و تمیز، این حس را به مسافر می‌دهد که برایش احترام قائل هستید. به طور حتم تمیزی خودرو در امتیازی که مسافر به شما می‌دهد تاثیرگذار است. سعی کنید در بازه‌های زمانی مشخص خودرویتان را به کارواش ببرید و از اسپری خوشبوکننده‌ی هوا درون خودرو استفاده کنید. این کار منجر به دریافت بهترین امتیازها از سمت کاربر مسافر می‌شود.

یک ماشین خوب و تمیز، این حس را به مسافر می‌دهد که برایش احترام قائل هستید.

موزیک در حال پخش

موزیک می‌تواند تجربه سفر مسافر را دلنشین یا آن را به کلی خراب کند. طبیعی است که سلیقه‌ی موسیقیایی راننده و مسافر یکی نیست. خیلی از مسافران هنگام نارضایتی از موسیقی به آن اعتراض نمی‌کنند. بهتر است ابتدا از کاربر در مورد موسیقی سوال کنید و در صورتی که متوجه شدید با موسیقی شما مشکلی ندارد، مطابق با سلیقه‌ی شخصی‌تان موزیک پخش کنید. گاهی اوقات می‌توانید کابل AUX خودرو را در اختیار کاربر مسافر قرار دهید تا مطابق با سلیقه‌ی شخصی‌اش به موزیک گوش بدهد. اما همواره ولوم موسیقی را مطابق با خواسته‌ی مسافر تنظیم کنید.

سیستم صوتی خودرو

درخواست پرداخت نقدی

بر اساس قوانین اسنپ، کاربر مسافر این حق را دارد تا کرایه را بر اساس روش انتخابی پرداخت کند. ۲ روش پرداخت نقدی و اعتباری در اختیار مسافر قرار دارد و او حق دارد یکی از ۲ روش را انتخاب کند. در این مواقع، کاربر راننده باید به انتخاب مسافر احترام گذاشته و مبلغ سفر را مطابق با خواسته مسافر دریافت کند. هرگونه درخواست پرداخت نقدی از سوی کاربر راننده می‌تواند منجر به ثبت امتیاز کم شود. اگر دوست دارید امتیاز کامل بگیرید، لطفا برای گرفتن کرایه به صورت نقد اصرار نکنید.

درخواست مبلغ اضافه

هیچ‌کس دوست ندارد پول اضافه‌ای بابت سفر پرداخت کند. حق طبیعی کاربران مسافر اسنپ است که سفرشان را با مبلغ اعلام‌شده در اپلیکیشن انجام دهند. بسیاری از رانندگان هنگام رساندن مسافر به مقصد احساس می‌کنند که به دلیل صعب‌العبور بودن راه، ترافیک زیاد، کوچه‌های پیچ‌درپیچ یا هر دلیل دیگری حق دارند مبلغ اضافه‌ای از مسافر تقاضا کنند. این اتفاق تحت هر شرایطی منجر به دریافت کمترین امتیاز می‌شود. فراموش نکنید درخواست مبلغ بیشتر، از خطوط قرمز اسنپ است.

حفظ حریم شخصی

کاربران مسافر دوست ندارند که کسی در امور شخصی مربوط به آنها دخالت کند. اظهار نظر راننده در اموری که به سفر و موضوعات مرتبط با آن ارتباطی ندارد، برای کمتر مسافری قابل قبول است. در صورتی که امتیاز خوب می‌خواهید، سعی کنید به مسائل مربوط به حریم شخصی مسافر وارد نشوید.

کاربران مسافر دوست ندارند که کسی در امور شخصی مربوط به آنها دخالت کند.

روشن نکردن کولر

کولر معضل فصل تابستان است. کاربران راننده برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است کولر خودرو را روشن نکنند. این اتفاق در فصل زمستان و مواقع نیاز به بخاری کمتر اتفاق می‌افتد. به هر حال اگر به دنبال امتیاز کامل هستید، لازم است شرایط مدنظر مسافر را فراهم کنید.

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات درون خودرو با قوانین اسنپ مغایرت دارد. هنگام حضور مسافر درون خودرو به هیچ عنوان سیگار نکشید. چیزی که در اکثر مواقع مسافران را آزار می‌دهد و منجر به امتیازهای کم می‌شود، بوی بد سیگار درون خودرو است. در صورتی که درون خودرو سیگار می‌کشید، بهتر است حتما یک اسپری خوشبوکننده‌ی هوا داشته باشید تا بوی آزاردهنده‌ی سیگار مسافران را اذیت نکند.

سیگار کشیدن راننده

حضور فرد دیگر در خودرو

در مواردی پیش آمده که علاوه بر کاربر راننده‌ی اسنپ، فرد دیگری هم درون خودرو حضور داشته باشد. طبیعی است که مسافرها به این موضوع واکنش نشان دهند و از آن ناراضی باشند. کاربران راننده باید به این موضوع دقت داشته باشند که مسافر اسنپ خودروی آنها را به صورت دربست کرایه کرده است و نباید فضای خودرو را با فرد دیگری شریک شود.

جمع‌بندی گفته‌ها

امتیازاتی که کاربر راننده اسنپ به دست می‌آورد، نتیجه‌ی فعالیت‌های اوست. همیشه به یاد داشته باشید که امتیاز بیشتر در پلتفرم اسنپ با مزایای بیشتری همراه است و این مورد می‌تواند تجربه‌ی بهتری از فعالیت در اسنپ به شما بدهد. سعی کنید شرایط مطلوب را برای مسافران فراهم کنید تا امتیازتان افزایش پیدا کند.

خودروی خاص و هنری یکی از کاربران راننده اسنپ در آبادان

مقاله قبلی

قسمت چهاردهم رادیو اسنپ؛ آبان بارانی

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

210
نظرتان را بگویید

avatar
حسین
مهمان
حسین

دیشب توی اهواز مسافری داشتم مسیرش از ابوذر تا ۷بلوار بود گفت از عامری بروید من رفتم گفت چرا از اقبال نرفتی بهش گفتم شما این مسیر پیشنهاد دادی حاضر شدم دوباره به اقبال برم اما گفت نمیخواد صبح دیدم یه امتیاز از من کم شده شما را به خدا یکم به مسافر ها آموزش بدید که چگونه با راننده ها بر خورد کنند

باشگاه رانندگان اسنپ
ویرایشگر
باشگاه رانندگان اسنپ

سلام حسین جان

امتیاز شما، میانگین ۱۵ امتیاز آخری است که از مسافرین گرفتید.

حسین
مهمان
حسین

سلام میشه بفرمایید که با اون دسته از مسافرها که درخواست ماشین میکنند و بعد ۸ نفر سوار میشن یا طرف سواری میگیره و بعد اندازه یک نیسان وسایل بار پراید میکنند باید چه کار کرد که مسافر اسنپ ناراحت هم نشه وبعدش هم در پایان سفر نمره منفی نزنه و راننده بدبخت هم خوشحال وخندان بره ۴۰ هزارتومان پول بده که لوله اگزوزی که به خاطر بار اضافه شکسته دو باره سر جاش جوش بده ۴ هزار تومان کرایه میدند برای یک سرویس بعدش باید ۳۰ هزار تومان بزاری رو ی کرایه و خرج ماشین کنی که درست بشه فقط همه چیز به نفع مسافر

باشگاه رانندگان اسنپ
ویرایشگر
باشگاه رانندگان اسنپ

سلام حسین جان

در نظر داشته باشید، شما مجاز هستید به تعدادی که در کارت خودرو درج شده، مسافر سوار کنید.
در صورتی که تعداد مسافرین بیش از ظرفیت مجاز خودروی شما بود، مختار به لغو سفر هستید.

مجتبی
مهمان
مجتبی

در مورد سهمیه بنزین که گفتن شنبه ۲۶ بهمن واریز میشه و در سایت سماس جستجو کنیم اونجا هم رفتم کد ملی رو دادم شماره تلفن هم دادم ولی میگه شماره تلفن شما در سامانه وجود ندارد اگه نمیخواین بنزین بدید خب بگید نمیدیم چرا سرکار میزارید مردم رو

مجتبی
مهمان
مجتبی

بعضی مسافرها بین راه نون میخرن دوستشون پیاده یا سوار میشه دوتا کوچه بالاتر بین مسیر توقف دارن اگه به راهنمای سفر اعلام کنیم هم هیچ تعقیری در قیمت نمیدن واقعا به راننده ظلم میشه

باشگاه رانندگان اسنپ
ویرایشگر
باشگاه رانندگان اسنپ

سلام مجتبی جان

اگر به هر دلیلی تغییراتی در حین سفر اعم از تغییر مقصد، توقف و … داشتید، یا از دکمه بازنگری قیمت استفاده کنید و یا در حضور مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید

عباسی
مهمان
عباسی

سلام خسته نباشید
چرا هی ستاره ها منو کم میکنید یه روز زیادش میکنید
فرق من که ماشینم ردیفه با یکی که ماشینش داغونه و کثیفه یکیه ؟

باشگاه رانندگان اسنپ
ویرایشگر
باشگاه رانندگان اسنپ

سلام جناب عباسی

امتیاز شما، میانگین ۱۵ امتیاز آخری است که از مسافرین گرفتید.

1 13 14 15