همه چیز درباره قبول سفر و تغییرات پس از آن

انجام سفرهای با کیفیت در اسنپ مزایای فراوانی برای کاربران راننده به در پی خواهد داشت. با انجام سفرهای باکیفیت بالا، علاوه بر حفظ امنیت مسافران و ایجاد حس رضایت، امتیاز بالایی دریافت خواهید کرد. کسب امتیار بالا در ناوگان اسنپ، تضمینی برای افزایش درآمد شما عزیزان است.

انجام سفر‌های با کیفیت دارای چند مرحله است که پیش از این نیز در شبکه‌های اطلاع‌رسانی باشگاه رانندگان اسنپ به شیوه‌های مختلف درباره آن توضیح داده‌ایم. به عنوان مثال شما می‌توانید با مشاهده این ویدیو، در جریان مراحل آماده‌سازی پیش از انجام سفر قرار بگیرید.


نکات مهم پیش از قبول درخواست سفر

هنگام دریافت درخواست سفر، توجه به سه ویژگی برای اغلب کاربران راننده مهم است.

  • مبدا مسافر
  • مقصد سفر
  • هزینه سفر

بررسی این سه ویژگی از سوی کاربران راننده باید در زمان کوتاه حدودا ۱۵ ثانیه‌ای انجام شود.

در جدیدترین نسخه اپلیکیشن کاربران راننده، ویژگی مفیدی برای شما در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می‌توانید فاصله تقریبی با مبدا مسافران را مشاهده کنید. شما می‌توانید با لمس متن نوشتاری «مبدا» فاصله خودرو با مبدا مسافر را روی نقشه نیز ملاحظه کنید.

این قابلیت به کاربران راننده اجازه می‌دهد از قبول سفرهایی که مبدا آن فاصله زیادی با مکان کنونی شما دارند صرف نظر کرده و سفرهایی با مبدا نزدیک‌تر را انتخاب کنید.

نمایش فاصله تا مبدا مسافر

توجه به مقصد مسافر روی نقشه نیز از ایجاد سوتفاهم به خاطر تشابه نام‌های خیابان‌ها و معابر جلوگیری می‌کند. مشاهده مقصد روی نقشه و توجه به فاصله میان مقصد و مبدا به شما برای انتخاب دقیق کمک می‌کند.

مبدا و مقصد مسافر

دقت به مبدا و مقصد، پیش از قبول سفر

پیش از قبول سفر، بعد از مشاهده مبدا و مقصد، حتما به هزینه سفر نیز توجه کنید. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت انتخاب از میان درخواست‌های سفر، یکی از درخواست‌های ارسالی را انتخاب کنید.
قابلیت انتخاب از میان درخواست‌های سفر، یکی از ویژگی‌های آخرین نسخه اپلیکیشن کاربران راننده است.

انتخاب از میان چند درخواست سفر

قابلیت انتخاب از میان درخواست‌های سفر

بازنگری قیمت چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم؟

در سفرهای اسنپی گاهی کاربران راننده برای تغییر وضعیت سفر، نیاز به استفاده از گزینه بازنگری قیمت دارند. مقصد‌های دوم یا سوم، سفر در اختیار یا توقف در مسیر از جمله این شرایط است. در چنین موقعیتی کاربر راننده باید از گزینه بازنگری قیمت در اپلیکیشن استفاده کند.

برای دسترسی به گزینه بازنگری قیمت، کافی است در صفحه‌ای که جزئیات سفر در آن درج شده علامت فلش رو به بالا را لمس کرده و گزینه پشتیبانی را لمس کنید.

بازنگری قیمت در موقعیت‌های زیر استفاده می‌شود:

  • بازگشت به مبدا
  • تغییر مبدا
  • توقف در مسیر
  • مقصد دوم
  • مقصد سوم و بیشتر
  • تغییر مقصد
  • سفر در اختیار

در صورتی که بازنگری قیمت برای «مقصد دوم»، «برگشت به مبدا»، «تغییر مقصد» یا «توقف در مسیر» انتخاب شود، پیامی با مضمون «مسافر می‌تواند این گزینه‌ها را انتخاب کند» برای شما نمایش داده می‌شود. اگر شما گزینه «به مسافر اطلاع می‌دهم» را انتخاب کنید، بازنگری قیمت لغو می‌شود و فقط کافی است از مسافر درخواست کنید در اپلیکیشن خود این تغییرات را اعمال کند. همچنین اگر گزینه «درخواست بازنگری قیمت دارم» را لمس کنید، درخواست شما در سیستم ثبت می‌شود.

در مورد بازنگری «تغییر مقصد»، «تغییر مبدا»، «مقصد سوم و بیشتر» و «سفر در اختیار» پیام «آیا از درخواست خود مطمئن هستید؟» نمایش داده می‌شود. در صورت تایید، درخواست شما در سیستم ثبت می‌شود.

در صورتی که تغییرات سفر از سوی کاربر مسافر اعمال شد و یا به هر دلیلی مسافر از ایجاد تغییر در سفر صرف‌نظر کرد، شما می‌بایست درخواست پشتیبانی سفر خود را لغو کنید. برا این منظور کافی است فلش رو به بالای جزئیات سفر را لمس کرده و گزینه «لغو درخواست پشتیبانی» میان صفحه را لمس کنید. در مرحله بعد با لمس دکمه تایید، درخواست لغو را تایید می‌کنید.

مواردی که کاربر راننده اجازه دارد سفر را لغو کند

لغو سفر بدون بدون توجه به شرایط آن، منجر به کاهش دریافت درخواست سفر و در نتیجه کاهش درآمد کاربر راننده می‌شود. اما در برخی موارد کاربران راننده حق دارند سفر را بدون مشکل لغو کنند که شرح این موارد در ادامه آمده است.

حاضر نشدن مسافر در مبدا

یکی از مواردی که کاربران راننده می‌توانند بدون مشکل سفر خود را لغو کنند زمانی است که به مبدا مسافر رفته و ۱۰ دقیقه منتظر مانده‌اند. اگر مسافر شما به تماس تلفنی نیز پاسخی نداد و سفر را لغو نکرد، شما حق دارید این سفر را لغو کرده و نیازی به تماس با پشتیبانی نخواهید داشت.

برای پیشگیری از هرگونه مشکل زمانبندی‌های لازم را رعایت کنید. به عنوان مثال بلافاصله بعد از رسیدن به مبدا مسافر، گزینه «به مبدا رسیدم» را لمس کنید.

تعداد مسافران، بیش از ظرفیت مجاز

ظرفیت مسافر در سفرهای اسنپی، معادل ظرفیتی است که در کارت خودرو برای هر اتومبیل ثبت شده است. اگر درخواست سفری را پذیرفتید و در مبدا، تعداد مسافران بیش از ظرفیت استاندارد خودروی شما بود، اجازه دارید سفر را لغو کنید.

به عنوان مثال، ظرفیت مجاز برای خوردوی پراید ۳ مسافر به اضافه راننده، معادل ۴ نفر است.

اضافه بار

کاربران راننده همچنین اجازه دارند سفرهایی با بار اضافه را لغو کنند. اما بار اضافه چیست؟ در سفرهای اسنپی حمل بار همراه مسافر باید مطابق با استانداردهای خودرو و میزان متعارف باشد. میزان متعارف عبارتند از باری که به راحتی در صندوق عقب قرار بگیرد و مانع بسته شدن در صندوق نشود. بارهایی که به خودرو آسیب می‌رساند یا اجازه بسته شدن در صندوق عقب را نمی‌دهند، به عنوان بار غیرمتعارف شناخته می‌شوند.

همچنین شما می‌توانید درخواست جابه‌جایی بار، بدون حضور مسافر را که در اپلیکیشن کاربران راننده دریافت می‌کنید، لغو کنید.

2
نظرتان را بگویید

avatar
مالک حسین بیگی
مهمان
مالک حسین بیگی

سلام تغییرات انجام شده خیلی خوبه اگه امکان داره یه زمان سنج هم تعبیه می کردید خیلی عالی میشد ممنون از عوامل اسنپ

محمد علی باقری
مهمان
محمد علی باقری

10دقیقه زیاده لطفاً به 5دقیقه کاهش بدهید