آموزشآموزش رانندگان

راهنمای دریافت حق کنسلی به‌صورت خودکار در اپلیکیشن راننده اسنپ

گاهی اوقات در سفرهای اسنپی شرایطی پیش می‌آید که کاربر راننده اسنپ حق دارد سفر را لغو کند. به عنوان مثال ممکن است مبدأ یا مقصد از طرف مسافر به اشتباه ثبت شده باشد. در چنین شرایطی سفرهای لغو‌شده به صورت خودکار از طرف سیستم بررسی می‌شوند و اگر کاربر راننده شرایط لازم را داشته باشد، هزینه لغو سفر در لحظه به حساب اعتباری او واریز خواهد شد.

همه موارد لغو سفر به‌صورت خودکار توسط سیستم محاسبه می‌شود و پس از تایید، هزینه لغو سفر به کاربر راننده پرداخت می‌شود.

هنگام بررسی سفرهای لغوشده چه مواردی در نظر گرفته می‌شود؟

  • میزان پیمایش شما تا مبدأ
  • ثبت به موقع مراحل سفر
  • صرف زمان کافی انتظار برای مسافر
  •  بررسی دلایل لغو سفر در اپلیکیشن

در چه شرایطی کاربر راننده مشمول پرداخت هزینه لغو سفر می‌شود؟

در صورتی که لغو سفرهای اسنپی در چارچوب قوانین اسنپ انجام نشود، ممکن است کاربر راننده مشمول پرداخت هزینه لغو سفر شود. در شرایط زیر هزینه لغو سفر از حساب اعتباری کاربر راننده کسر خواهد شد.

  • میزان پیمایش کاربر راننده به سمت مبدأ به مقدار کافی نرسیده باشد.
  • کاربر راننده قبل از رسیدن به مبدأ و لمس گزینه «به مبدأ رسیدم» سفر را لغو کرده باشد.
  • کاربر راننده پس از حضور در مبدأ، مدت کافی منتظر مسافر نمانده و سفر را لغو کند.
  • دلایل لغو سفر در اپلیکیشن توسط کاربر راننده به درستی انتخاب نشده باشد.

نکات مهم برای دریافت هزینه لغو سفر

  • زمانی‌ که به مبدأ مسافر رسیدید و دکمه «رسیدم به مبدأ» را لمس کردید، حتما مدت‌زمان کافی منتظر بمانید و در صورتی که مسافر نیامد، با او تماس بگیرید.
  • اگر مدت زمان انتظار شما بیشتر از ۵ دقیقه طول کشید و مسافر همچنان قصد انجام سفر داشت از او بخواهید مابه‌التفاوت این زمان را در قسمت «گزینه‌ها» و «توقف در مسیر» اعمال کند.

در صورت بروز هرگونه مشکل، حتما موضوع را با تیم پشتیبانی رانندگان در میان بگذارید.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (84 دیدگاه)

  1. نظر دادن هیچ فایده ای نداره اصلا نگاه هم نمیکنن چه برسه بخونن واقعا کرایه ها خیلی خیلی پایینه خود مسافرا تعجب میکنن میگن چجوری میصرفه شماها کار میکنید

  2. سلام خسته نباشین ترو قران ترو اون خدایی که میپرستید این کرایه هارو کم ارزون بزنید پدرما درومد از بس که همرو مجانی این ور اون ور بردیم هزینه ماشین به این گرونی کرایه مفت

  3. از این به بعد با گل و شیرینی میرم دنبال مسافر
    یه فرش قرمز هم میندازم تو صندق که جلوشون پهن کنم یه وقت به اسنپ و مسافراش بر نخوره
    اصلا هم مهم نیست که کرایه ها پایینه
    اصلا هم مهم نیست برنامه باگ داره

  4. همه چی روز به روز و حتی لحظه ای گرون وگرونتر میشه بعد کرایه اسنپ لعنتی هرروز ارزونتر میشه .

  5. زحمت بکشید این پیام هارو برای اسنپ مسافران هم بفرستید تا فکر نکن اینارو از خودمون درآوردیم

    1. سلام و وقت بخیر
      کاربر عزیز حداکثر تعداد مسافر مطابق با کارت خودرو و به تعداد سه نفر است.

  6. با سلام خدمت شما روزتون بخیر
    همه ی دیدگاه‌های دوستان کاملا درسته، منم یک خواهشی دارم، توروخدا قیمتهارو روند بزنید ، مسافر به بهانه نداشتن پول خورد ، کم پول میده، به همشونم که میگیم از طریق برنامه حساب کنید، خداروشکر همشون حسابشون رمز نداره😏😏
    لطفا رسیدگی کنید، مگه ما چقدر گیرمون میاد که مقداریش هم خیرات کنیم.
    با تشکر

  7. با سلام بنده چند دفعه پس از رسیدن به مبدا و منتظر ماندن و نیامدن مسافر و لغو سفر هیچ مبلغی پرداخت نشده؟؟؟؟ در صورتیکه حتی مواردی شده تا ده دقیقه منتظر مسافر ماندم چرا

  8. سلام . درسال جدید همه چیز گرون شد وقیمتها بالا رفت. الا کرایه اسنپ، نه بنزین میدم نه کرایه درست،واقعا یکی نیست به اسنپ بگه فقط به فکر خودتون هستین وبه فکر راننده های زحمتکش نیستین.
    اصلا صرف نمیکنه با ای وضع کرایه ها

  9. لطفا برای رانندگانی که در شب یعنی ۱۰ شب تا ۵ صبح کار می‌کنند کرایه را آنقدر کم نکنید که حداقل بصرفه براشون با توجه به مخاطرات رانندگی در شب

  10. سلام اصلا کرایه ها صرف نمیکنن ماهم ماشینمون تو خیابونا داغون شده خرج لاستیک لنت ترمزش …. نمی تونیم کار کنیم دربیاریم ماشین هم گاز سوز نیست لطفا سهمیه بنزین و رسیدگی کنین

  11. سلام .خوب بود. اما حداقل لازم هست مسافرها هم اطلاع داشته باشند.برای من پیش اومده بعد از کلی مسیر درمحل هم توقف کردم وجواب تلفن رو ندادند ودیگر هیچ مجبور شدم برگرشت کنم.

  12. با عرض سلام ، فرمایشاتون عالی بود ولی این مواردم لطفا در مظر بگیرین :
    ۱. لغو سفر رانندگان رو سیستم محاسبه میکنه و جریمه میکنه ، چرا تاخیر حضور مسافران توسط سیستم محاسبهدنمیشه .
    ۲. هر چقدر هم به مسافر ارزش قائل بشی امتیاز دست اویشون هستش و بررسی از سوی اسنپ نمیشه که واقعا امتیازش درسته یا نه ، حال راننده بیاد و بگه توقف بزن اونوقت خدا میدونه چه امتیازی خواهد داد .
    ۳. در ایلیکشن برای بنده اومده رفتار نامناسب ، واقعا عزیز یا سیتمی که اینو میزنه بررسی میکنه یا با همون امتیازات درج میکنه و جالبش اینجاست که بعد از یه مدت مدال خوش رویی میدین ، واقعا انصافه تنها به امتیاز مسافران امتیازات اعمال بشه ؟

  13. بادرودفراوان
    شایسته است با کرایه های اندک و قطعات گران خودرو طوری اتخاذگردد بعدازرسیدن بمبدا،تاخیرمسافروهمچنین توقف درمسیرباافزایش مبلغ افزایش یابد.

  14. فکنم در شهر های مختلف باید قوانین متفاوتی هم باشد این منطقی تره

  15. Hossein.rostampour64@gmail.com
    بندل بارها تا دم مبدا رفتم ولی مسافر کنسل کرده و هیچ چیزی دریافت نکردم و فقط ضرر بوده،حتی همه مراحل رو هم رفتم زمان پنج دقیقه و تماس هم داشتم ولی مسافر لغو نزده و گفته من دیر میام میخوای خودت لغو بزن و زدم و اسنپ برام اخطار فرستاده،در کل اسنپ فقط هوای مسافر رو دلره و تمام،موقع تماس با پشتیبانی هم که ربات جوابتو میده و هیچ ربطی به حرفت نداره

  16. سلام ،
    چندین بار شده به مقصد رسیدم بعد از معطلی کنسل کرده و مقدار ناچیز هم واریز نشده .

  17. اقا چرا همش به سود مسافر کی به فکر ما. رانندها هست با این دستمزدها میکانیکها

  18. sdsajaddavoodi55@gmail.com

    صحبت‌هایتان خیلی خوبه وبرنامه ها نوشتنها کسری کنسلی جریمه هاهمه چیزبی نظیر. (به نفع اسنپ) برای ماراننده هاهیچ ارزشی قائل نیستین وفقط توصحبت کردن وسلام (زمان درخواست راننده ربات میشه برنامه)

  19. من راننده اسپ در سبزوار هستم شمایی که میگین برای هر مسافر باید ۵ دقیقه صبر کرد.سبزوار شهر کوچیکیه،کرایه هاش معمولا بین ۱۰ تا ۱۵تومنه یه مدت زمانی راباید طی کرد تا رسید به مبدا و۵ دقیقه منتظر ماند ویه مدت زمانی هم باید طی کرد تا رسید به مقصد وبعد کسر کمیسیون ۸۵۰۰ یا نهایتا ۱۲ تومن براراننده میمونه.ایجوری باشه تویه ساعت دویا نهایتا سه سرویس میشه رفت.تهش ۳۰تومن اگه براراننده بندازه.یعنی واقعا انصافه که کرایه ها کم باشه وشما فقط به نفع مسافر کار کنیین.پس راننده چی؟فقط باید کار کنه برا کمیسیون شما واقعا بی انصافیه

  20. سلام
    هزینه سفر در شهر قم انصافا خیلی کمه همون مسیر با تاکسی دربستی یا تاکسی تلفنی حداقل دوبرابره و بلکه بیشتر لطفا تجدید نظر شود
    تشکر

  21. سلام و تشکر خدمت تمام رانندگان وزیرانی که تمام زحمات اسنپ رو می‌کشند تا هم ما بستری مناسب برای درآمدزایی وهم مسافران راحتتر وبا امنیت خاطربیشتری جابه جا بشوند بنده تمام اصول اخلاقی و رانندگی رو بجا نیارم امیدوارم که هم مسافران وهم بچه های زحمتکش دایره اسنپ رو بتونم راضی نگه دارم انشاالله…

  22. متاسفانه بارها پیش اومده به مبدا رسیدم وپنج دقیقه بیشتر ممتظر بودم حتی پیام وتماس هم داشتم اماجواب ندادن
    یا حتی درحین رسیدن یا منتظر بودن لغو زدند اما با توجه به شکایت ما هیچ هزینه ای دریافت نکردیم آلا یکبار

  23. خدایی هزینه ها خیلی کمه اصلان صرف نمیکنه اونم تک کانه باشی

  24. مسافر آماده سفر شده و درخواست سفر از مبدا را صادر می کنه.. راننده میانگین ۴ دقیقه میره تا برسه به مبدا … چرا باید ۵ دقیقه هم منتظر مسافر بمونه که آیا میاد یا نه ؟! وقتی مسافر درخواست داده و لوکیشن معین کرده یعنی باید اونجا حاضر باشه … خیلی قوانین اشتباه و نامنصفانه دارید…. تازه راننده باید گردن کج کنه یکجوری که مسافر ناراحت نشه و امتیاز کم نده درخواست ثبت توقف بده … این درسته ؟ سیستم باید محاسبه کنه و تمام

  25. سلام از برج ۱۱ سال۴۰۱ سهمیه بنزین واریز نشده است لاستیک وخرج ماشین زیاد است کرایها هم پایین یک فکری به حال راننده ها بکنید باتشکر

  26. سلام از برج ۱۱ سال۴۰۱ سهمیه بنزین واریز نشده است لاستیک وخرج ماشین زیاد است کرایها هم پایین یک فکری به حال راننده هاب کنید باتشکر

  27. سلام از برج۱۱سال۴۰۱سهمیه بنزین پرداخت نشده است وکرایه ها هم خیلی کم هست باتشکر

  28. برای این قیمتهای نجومی که اسنپ میده! انتظار دارین راننده بره ۵ دقیقه هم منتظر مسافر بشه!بهتره فرهنگ سازی کنید که مسافر وقتی آماده شده اسنپ بگیره نه وقتی که داره کارهای شخصی انجام میده.

  29. پنج دقیقه منتظر مسافر میمونی بعد از پنج دقیقه لغو سفر میزنه ؟

  30. هزینه سفر ها هر روز کمتر از دیروز لطفا رسیدگی کنید کار بجایی رسیده که خود مسافر از سر دلسوزی کرایه رو بیشتر پرداخت میکنه لطفا به فکر تامین درآمد راننده هم باشید که روز کاملشو میاد اسنپ کار کنه به هوای اینکه شب دست پر برگرده خونه لطفا لطفا یه فکری به حال کم بودن مبلغ سفر ها بکنید واقعا شرایط سخته بخدا رحم کنید

  31. سلام، منظور شما از پرداخت مابه التفاوت اون پنج دقیقه ای که ماندیم هم هستش یا نه؟ به طور مثال هفت دقیقه ماندم، کل هفت دقیقه رو باید پرداخت کند؟ یا دو دقیقه اش ؟

  32. سلام لطفا در قسمت دلایل لغو سفر گزینه جاده ناهموار را هم اضافه کنید،بعضی از مسیرها به قدری خرابه که به ماشین آسیب میرسونه و با این هزینه های تعمیرگاه ها باید چندین برابر هزینه اون سفر را خرج ماشین کنیم،ممنون میشم رسیدگی کنید.

  33. همه افراد مثل هم نیستند. اول برخوردمون با مسافر خوب باشه. همه را نمیشه یک جور دید..قوانین را رعایت کنیم.تا جایی که ممکنه احترام بگذاریم..کسی که اسنپ میگیره اعتماد داره.. اون اعتماد از بین نبریم..

  34. 5 دقیقه برای انتظار زیاد است لطفا کمتر شود، یه سفر13 هزار تومانی که کل مسیرش 6 دقیقه اس 5 دقیقه انتظار زیاده، به 2 دقیقه کاهش دهید لطفا

  35. سلام واقها کی قیمت اسنپ رو لحاظ میکنن پول بنزین واستلاک ماشین میشه راتنده وخرج خونش چی برای رضای خدا کارکنه شما که ۱۵ درصد رو بدمیدارید

  36. سلام میزان با مجاز همراه مسافر چقدر می تواند باشد چون بعضی از مسافران سه الی چهار ساک یا کوله دارند در این مواقع تکلیف چیست

  37. بعضی مواقع مسافر در بین مسیر درخواست تعغیر مسیر.اونم مسیر خاکی رو ۳الی ۵ کیلومتر رو داره..چیکا باید کرد؟

  38. سلام
    هزینه بین شهری کم و به صرفه نیستاگه میشه اصلاح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا