آموزش رانندگان

لغو مجاز سفر اسنپ بدون تماس با پشتیبانی

کاربران راننده گاهی بعد از قبول درخواست سفر با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که مجبور به لغو سفر می‌شوند. شرایط و موقعیت‌های لغو مجاز سفر در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ مشخص شده است و لغو سفر در چارچوب قوانین اسنپ مجاز بوده و مشمول هزینه کنسلی نمی‌شود. کاربران راننده در مواجهه با شرایط مجاز لغو سفر، باید شخصاً سفر را لغو کنند؛ به این معنی که در چنین شرایطی به‌هیچ‌وجه با پشتیبانی تماس نگیرید و خودتان سفر را لغو کنید. برای آشنایی بیشتر با شرایط و نحوه لغو مجاز سفر اسنپ با ما همراه باشید!

فقط در شرایطی که چاره‌ای جز لغو سفر نباشد، از قابلیت لغو سفر استفاده کنید. کاربران راننده‌ای که درصد زیادی از درخواست سفرهای روزانه خود را لغو می‌کنند، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوند.

شرایط لغو مجاز سفر اسنپ

موقعیت‌هایی که پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد»، کاربران راننده می‌توانند سفر را لغو کنند و باعث کسر امتیاز یا مسدودشدن حساب کاربری نمی‌شود به شرح زیر است:

عدم پاسخگویی و حضور مسافر

درصورتی‌که در محل مبدأ حاضر شده‌اید؛ اما مسافر در مبدأ حضور ندارد، پس از ۵ دقیقه انتظار با مشتری تماس بگیرید و درصورتی‌که پاسخگو نبود یا اعلام کرد که از سفر منصرف شده است، می‌توانید بدون نگرانی سفر را لغو کنید. همچنین درصورتی‌که مسافر با تأخیر بیش از ۵ دقیقه در مبدأ حاضر شود به مسافر اعلام کنید که از گزینه توقف در سفر استفاده کند. در صورت عدم موافقت مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید.

انصراف مسافر

امکان دارد مسافر پاسخگو باشد؛ اما به شما بگوید مایل به انجام سفر نیست. برای سرعت‌بخشیدن به فرایند لغو سفر، خود شما نیز می‌توانید سفر را لغو کنید و درخواست بعدی را بپذیرید.

بار نامتعارف

درصورتی‌که مسافر تقاضای حمل بار نامتعارف و خارج از محدوده وزنی برای حمل بار توسط خودروی شما را داشته باشد، می‌توانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.

حمل حیوان خانگی بدون هماهنگی

حمل حیوان خانگی اگر با اجازه و هماهنگی با شما نباشد، ممنوع است و می‌توانید سفر را لغو کنید. هنگام انتخاب دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.

مسافر زیر سن قانونی (۱۸ سال) بدون همراه

امکان دارد از شما بخواهند مسافری که زیر سن قانونی است را بدون همراه به مقصد برسانید. این کار خلاف قوانین اسنپ است و می‌توانید با انتخاب دلیل «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» در اپلیکیشن اقدام به لغو سفر کنید.

درخواست ارسال بسته بدون حضور مسافر

در سفرهای جابه‌جایی مسافر، امکان ارسال بسته وجود ندارد و در چنین شرایطی شما می‌توانید بدون تماس با پشتیبانی، سفر را لغو کنید و درخواست دیگری را بپذیرید. از میان دلایل لغو سفر گزینه «عدم پایبندی مسافر به قوانین اسنپ» را انتخاب کنید.

مقصد نادرست

همیشه هنگام قبول درخواست سفر مبدأ و مقصد را به‌دقت روی نقشه بررسی کنید و پس از اطمینان از انجام سفر، گزینه «قبول سفر» را انتخاب کنید. قبل از سوارشدن مسافر و رسیدن به مبدأ می‌توانید سفر را بدون تماس با پشتیبانی لغو کنید.

مبدأ نادرست

گاهی پیش می‌آید که موفق به پیداکردن مبدأ مسافر نمی‌شوید، مسافر موقعیت مکانی خود را اشتباه ثبت کرده است و مسافتی طولانی را باید برای رسیدن به مبدأ طی کنید. در چنین موقعیت‌هایی بدون تماس با پشتیبانی مجاز به لغو سفر هستید.

تخمین نادرست زمان تا مبدأ در اپلیکیشن

 ممکن است بعد از قبول سفر و هنگام استفاده از اپلیکیشن با مشکل تخمین نادرس زمان روبه‌رو شوید. سعی کنید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کرده و به بررسی اتصال اینترنت یا دلایل دیگر مشکل به وجود آمده بپردازید.

خرابی خودرو

در صورت به‌وجودآمدن مشکل در خودرو و خراب‌شدن ناگهانی آن درصورتی‌که مسافر هنوز سوار خودروی شما نشده است، می‌توانید بدون تماس با پشتیبانی سفر را لغو کنید.

توجه داشته باشید همه سفرهای لغو شده، به‌وسیله کارشناسان پشتیبانی بررسی شده و در صورتی که لغو سفر جز موارد مجاز نباشد، ممکن است مشمول پرداخت هزینه کنسلی شوید.

نحوه لغو مجاز سفر بدون تماس با پشتیبانی

برای لغو سفر مجاز اسنپ، در صفحه درخواست سفر در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه ضربدر بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، از بین دلایل موجود دلیل لغو سفر را انتخاب کرده و گزینه «لغو سفر» را انتخاب کنید.

سخن پایانی

بنا بر قوانین سفر اسنپ شرایطی وجود دارد که بعد از قبول سفر و پیش از لمس گزینه «مسافر سوار شد» می‌توانید سفر را لغو کنید. در این مطلب موقعیت‌هایی که می‌توانید سفر را لغو کنید بررسی کردیم. سعی کنید استفاده از گزینه «لغو سفر» آخرین انتخاب شما باشد و دلیل قانع‌کننده‌ای داشته باشید و فراموش نکنید همه موارد لغو سفر توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۲,۱۶۰ دیدگاه)

  1. با سلام مسافر درخواست دار آدرس اشتباه میده .بعد تماس هم میگری نمی دونه کجا هست میگه من به این محل وارد نیستم مجبوری لغو کنی یا زنگ میزنه میرسی .دگمه من رسیدم می زنی لغو سفر می کنه .یا جواب تلفن نمیده .بار ها این کار پیش آمده مجبوری لغو سفر بزنی بعد امتیاز کم می کنه .مقصر .آیا مقصر من هستم ؟.هزینه رفت .وقت گذاشتن توی ترافیک به کنار .

  2. با سلام سفرهای بین شهری اصلان انصاف رعایت نمیشه.وسط شهر مقصد قیمت مثلا۱۳۷۰۰۰ اخر شهر ک باید ۱۳کیلومتر بیشتر مصافت تی شود قیمت۱۲۶۰۰۰؟؟؟!!! حضم این برای رانن ه بسیار سخته با مصافت بیشتر قیمت سفر کمتر.می توانید خودتون امتحان کنید.دزفول ب اهواز بدای آباد حرف بن ه

  3. با سلام . مل تمام این کارهایی که توضیح دادید انجام میدیم منتهای مراتب در اخر سر مبلغ جریمه از ما کم میشود و زمانی که از طریق پشتیبانی همان سفر اقدام به اعتراض میکنیم هیچ جوابدهی صورت نمیگیرد و مبلغ جریمه به طور همیشگی از حساب ما کسر میشود .

  4. باسلام من دیروز مسافری سوار کردم ۵دقیقه منتظر گذاشت بعد که سوار شد گفت از یک مسیر دیگه برو باید شارژر تحویل بگیرم بهش گفتم مسیر دوم انتخاب کن ناراحت شد گفت حالا اون ۵دقیفه چی هست که بخوای اضافه بشه وچون انلاین پرداخت شده بود من دیگه نتونستم اون چند دقیقه توقف ومسیر دوم بزنم والبته سیستم قبول نکرد گفت مسافر باید بزنه لطفا رسیدگی کنید که راننده بتونه اقدام کنه مسافر اینجوری خیلی زرنگی میکنه

  5. با سلام ،برای من چندین بار پیش اومده که مسافر مثلاً ۵ تا آقا بوده که مجبور به لغو بودم یا حیوان همراه داشته مجبور شدم لغو سفر بزنم ولی جریمه ۱۰۰۰ تومانی شدم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00