امنیت سفر اسنپ یکی از اولویتهای اصلی ما است. برای تحقق دائمی و همیشگی این اولویت، قابلیتهای مختلفی در اپلیکیشن رانندگان اسنپ در اختیار کاربران راننده قرار گرفته است. قابلیتهای مرتبط با بخش امنیت سفر، در بخش امنیت سفر در اختیار شما قرار دارد؛ میتوانید در شرایط اضطراری از این قابلیتها استفاده کنید. توجه داشته باشید که گزینههای این بخش فقط برای شرایط کاملا اضطراری طراحی شدهاند. استفاده بهجا از این قابلیتها کمک میکند ریسک بروز مشکل برای کاربران دیگر به حداقل ممکن برسد.
چه شرایطی اضطراری محسوب میشوند؟
موقعیتهایی که امنیت کاربر راننده در خطر است، شرایط اضطراری در نظر گرفته میشود. استفاده از قابلیتهای امنیت سفر فقط در شرایط اضطراری به افرادی که حتما به این خدمات نیاز دارند، کمک میکند در سریعترین زمان به نتیجه برسند.
شرایط زیر، نمونههایی از شرایط اضطراری در سفر اسنپ بهشمار میروند:
- تصادف خودرو
- تهدید
- احتمال وقوع سرقت
- درگیری کلامی یا فیزیکی
چگونه از سرویس امنیت سفر استفاده کنیم؟
پس از پذیرش درخواست سفر و سوارشدن مسافر، گزینه «امنیت سفر» در گوشه بالا سمت چپ اپلیکیشن کاربر راننده اسنپ به شکل یک سپر قرمز نمایش داده میشود.
همچنین در قسمت جزئیات سفر با فشردن فلش روبهبالا میتوانید گزینه «امنیت سفر» را مشاهده کنید. اگر نیاز به تماس با پشتیبانی دارید و در موقعیت اضطراری نیستید گزینه پشتیبانی سفر در همین بخش در اختیار شما قرار دارد.
قابلیت «امنیت سفر» پس از زدن گزینه «مسافر سوار شد» تا «پایان سفر» فعال و قابل استفاده است.
گزینههای در دسترس بخش امنیت سفر اسنپ
بعد از ورود به بخش امنیت سفر اسنپ، سه گزینه در اختیار شما قرار دارد:
- ارسال مشخصات سفر
- تماس با اورژانس یا تماس با پلیس
- گزارش اضطراری به تیم امنیت سفر
با استفاده از گزینه «ارسال مشخصات سفر» میتوانید در صورت لزوم و در شرایطی که احساس ناامنی داشتید، موقعیت مکانی زندهتان را برای نزدیکان یا دوستانتان ارسال کنید.
مطالعه بیشتر: راهنمای استفاده از گزینه «امنیت سفر» در اپلیکیشن راننده اسنپ
لینک ارسال شده برای مشخصات سفر تا ۱۵ دقیقه بعد از پایان یا لغو سفر فعال است و پس از سپریشدن این مدت، منقضی خواهد شد.
با انتخاب گزینه تماس با اورژانس یا تماس با پلیس هم به اپراتورهای اورژانس یا پلیس متصل میشوید.
گزارش اضطراری رانندگان اسنپ
با انتخاب گزینه گزارش اضطراری به تیم امنیت سفر اسنپ، اپراتورهای متخصص امنیت در اسنپ بلافاصله با کاربر راننده تماس میگیرند.
فقط در موارد بسیار ضروری که گزینههای دیگر این بخش پاسخگوی نیاز شما نیستند از این گزینه استفاده کند. ارسال درخواست برای موارد غیر ضروری، جریمه ۲۰ هزار تومانی برای راننده خواهد داشت.
نتیجهگیری
امنیت اسنپ برای رانندگان خط قرمز بسیار مهم اسنپ است. گزینههای متنوع بخش امنیت سفر برای حفظ امنیت کاربران راننده طراحی شدهاند. علاوهبر گزینههایی مثل تماس با اورژانس یا پلیس و اشتراک مشخصات سفر با افراد مطمئن، گزینه تماس اضطراری با تیم امنیت سفر اسنپ هم در این بخش فعال است. با انتخاب گزینه تماس اضطراری اپراتورهای تیم امنیت اسنپ بلافاصله با کاربر راننده تماس میگیرند.
سوالات متداول:
۱) در چه شرایطی میتوان از گزینههای امنیت استفاده کرد؟
در شرایطی که احساس میکنید خطری شما را تهدید میکند میتوانید از این گزینهها استفاده کنید. توجه داشته باشید که بخش امنیت برای پاسخگویی به پرسشهای شما درباره گزینههای مرتبط با پشتیبانی کاربر ندارد.
۲) چقدر طول میکشد تا پشتیبانی با کاربری که در موقعیت اضطراری قرار دارد تماس بگیرد؟
اگر گزینه گزارش اضطراری به تیم امنیت سفر را انتخاب کرده باشید، این تماس بلافاصله انجام میشود.
۳) در صورت خرابی خودرو میتوان از گزینههای امنیت استفاده کرد؟
خیر. در شرایطی مثل خرابی خودرو یا درخواست برای تغییر وضعیت سفر باید با پشتیبانی تماس بگیرید یا از گزینههای مرتبط استفاده کنید. از گزینههای بخش امنیت فقط در شرایط کاملا اضطراری استفاده کنید.