
تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در شرایطی مانند خرید خودروی جدید، جایگزین کردن خودروی دیگر و یا تغییر پلاک ماشین ضرورت مییابد. ثبت اطلاعات صحیح خودرو در اپلیکیشن، یکی از موضوعات حیاتی برای رانندگان اسنپ به شمار میرود. رانندهای را در نظر بگیرید که خودرو خود را بهتازگی عوض کرده یا برخی ویژگیها مانند شماره پلاک آن تغییر کرده است. بر اساس قوانین اسنپ، انجام سفر در شرایطی که مشخصات خودروی مندرج در اپلیکیشن با واقعیت در تضاد باشد ممنوع است.
در اپلیکیشن راننده اسنپ، امکان تغییر مشخصات خودرو وجود دارد و همه کاربران راننده میتوانند در صورت نیاز، مشخصات خودرو را از طریق اپلیکیشن تغییر دهند. مطلب را بهدقت بخوانید و با نحوه تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ آشنا شوید.
راهنمای ویدیویی تکمیل مشخصات خودرو
آموزش مراحل تغییر مشخصات خودرو در اپلیکیشن راننده اسنپ
برای اعمال هرگونه تغییر روی مشخصات خودروی خود، میتوانید مراحل زیر را به ترتیب گفته شده پیش ببرید. این غییرات میتواند شامل مدل خودرو، پلاک، رنگ بدنه، سال ساخت و سایر موارد این چنینی باشد.
۱) مرحله اول تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن
برای دسترسی به بخش «ویرایش مشخصات خودرو»، در صفحه اصلی اپلیکیشن، روی گزینه سه خط بالا بزنید. پس از ورود به صفحه بعد، روی علامت فلش سمت چپ تصویر کاربری کلیک کنید.


۲) مرحله دوم تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن
اگر پیش از این اطلاعات کاربری خود را تکمیل نکرده باشید، به صورت خودکار به صفحه تکمیل اطلاعات کاربری هدایت میشوید.
۳) مرحله سوم تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن
حتما هنگام ورود اطلاعات مربوط به شماره شناسایی خودرو (VIN)، از حروف بزرگ استفاده کنید. بعد از ورود اطلاعات، دکمه «ثبت» را بزنید.
۴) مرحله چهارم تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن
در صورتی که اطلاعات کاربریتان تکمیل شده باشد، بعد از انتخاب گزینه «اطلاعات کاربری»، به این صفحه وارد میشوید. در قسمت بالا سمت چپ، روی گزینه «ویرایش» بزنید.
۵) مرحله پنجم تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن
به محض زدن این دکمه، صفحه زیر به شما نمایش داده میشود. حالا به بخش «ویرایش مشخصات ماشین» بروید. اطلاعات خواسته شده را بهدقت و درستی وارد کنید.



توجه داشته باشید که هنگام ورود اطلاعات مربوط به شماره شناسه خودرو (VIN)، باید از حروف بزرگ استفاده کنید. در غیر این صورت فرایند تکمیل اطلاعات با مشکل مواجه میشود.
در ادامه با زدن روی دکمه « شروع عکسبرداری» میتوانید تصویر کارت خودروی خود را به فرم اضافه کنید، برای تغییر عکسی که فرستادهاید از دکمه «عکسبرداری مجدد» استفاده کنید و برای ارسال نهایی عکس حتما دکمه «بارگذاری» را بزنید.

۶) مرحله ششم تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن
بعد از تکمیل مشخصات خودرو، کارشناسان پشتیبانی اسنپ، درستی اطلاعات ارسالی را بررسی میکنند و نتیجه را به صورت پیام برای شما در اپلیکیشن ارسال میکنند.
مشاهده نتیجه تکمیل اطلاعات خودرو
نتیجه تکمیل اطلاعات خودرو در قسمت «پیامها» درون اپلیکیشن راننده، نمایش داده میشود. اگر اطلاعات وارد شده، صحیح باشند، پیام تأیید (مشخصات ماشین شما با موفقیت ویرایش و ثبت شد) دریافت میکنید. در غیر این صورت پیام عدم تأیید را دریافت کرده و باید اطلاعات صحیح خودرو را جایگزین کنید.
نتیجه گیری
بعضی رانندگان نیاز دارند که مشخصات خودروی خود را به دلایل مختلفی تغییر دهند. به همین دلیل در این مقاله درباره مراحل تغییر مشخصات خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن صحبت شد. هم اگر در هر یک از این مراحل با خطا یا مشکلی مواجه شدید، کافیست از واحد پشتیبانی درون اپلیکیشن یا خدمات غیرحضوری کمک بگیرید. کارشناسان اسنپ شما را برای حل کردن تمامی مشکلات راهنمایی خواهند کرد.
سوالات متداول
۱) امکان تغییر ماشین در اسنپ رانندگان وجود دارد؟
بله کاربران راننده اسنپ میتوانند در صورت تغییر خودروی خود نسبت به تغییر مشخصات خودرو در حساب کاربری خود اقدام کنند.
۲) در صورتی که خودروی راننده اسنپ به ماشین حمل تغییر کرد باید در کدام قسمت نسبت به تغییر خودروی خود اقدام کند؟
در چنین شرایطی کاربر راننده باید از طریق خدمات غیرحضوری درخواست تغییر خودروی خود را ثبت کند. در این موارد حساب کاربری مسدود و به حساب کاربری اسنپ باکس تغییر مییابد.
۳) آیا تغییر خودرو راننده اسنپ در اپلیکیشن، فرایند زمانبری است؟
خیر مراحل تغییر مشخصات خودرو در اسنپ رانندگان موضوع پیچیده و زمانبری نیست.
سلام من ماشینم عوض کردم و از ماشین دیگه که به اسم همسرم هست استفاده میکنم چطور باید از اسنپ استفاده کنم؟
سلام علی عزیز
در صورتی که قصد اقدام برای یکی از موارد زیر را دارید تنها از طریق نرم افزار اسنپ رانندگان اقدام نمایید:
– تغییر خودرو (آپلود و ارسال مدارک خودرو)
– تغییر شماره اسنپی
برای استفاده از این خدمات، حتما نرم افزار اسنپ رانندگان خود را بروز کنید و در قسمت «اطلاعات کاربری» با انتخاب گزینه «ویرایش» مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید.
توجه نمایید که اگر اطلاعات کاربری خود را در نرم افزار تکمیل نکرده باشید گزینه «ویرایش» نمایش داده نمی شود.
https://snapp.ir/driver-app
سلام بنده حدود یکسال در جزیره کیش ساکن هستم
پلی نمیتوانم مسخصات خودرو رو تغییر بدم
بااینکه ماشین پلاککیش دارم معلول حرکتی هم میباشم
ولی پلاک ملی که از اون طرف میاد میتونه کار کنه درصورتیکه بنده که قبلا اسنپ داشتم للان نمیتونم کار کنم لطفا زاهنمایی کنید
سلام ابراهیم عزیز، لطفا درخواست خود را در قسمت خدمات غیرحضوری، به آدرس زیر ثبت کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
با سلام
من خودرو رو به صورت اقساطی خریداری کردم و سند خودرو دستم نیست کارت ماشینم هنوز نیوده
فقط عکس سند رو دارم با یه کپی برابر اصلشو
دوبارم بارگذاری کردم تایید نشده باید چیکار کنن
سلام کامران عزیز، لطفا درخواست خود را در قسمت خدمات غیرحضوری، به آدرس زیر ثبت کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.
https://club.snapp.ir/online_support/
سلام وقت بخیر
میخواستم بپرسم که آیا امکان استفاده دو راننده از یک خودرو میباشد یا خیر؟ مثلا ۲ نفر بصورت شیفتی بخوان کار کنن ولی یک ماشین دارن میتونن هر دو اطلاعاتشون برای همون ماشین ثبت کنن یا خیر!؟ اگر امکانش وجود نداره ممنون میشم این شرایط و هم اضافه کنین به برنامه
سلام مهدی عزیز
روی هر خودرو سه نفر میتوانند ثبت نام کنند اما باید هر فرد با اطلاعات شخصی خودش ثبت نام کند و با حساب کابری خودشان فعالیت کنند.
موفق باشید.
سلام چند مرتبه س مشخصات خودرو جدید ارسال کردم ولی تایید نمیشه چطور میشه تماس گرفت با پشتیبانی
سلام دوست عزیز، در صورتیکه در زمان ویرایش مشخصات خودرو جدید و یا تکمیل مدارک، با خطا مواجه می شوید، می توانید در قسمت خدمات غیرحضوری باشگاه رانندگان اسنپ به آدرس: https://club.snapp.ir/online_support/ درخواست خود را بطور واضح توضیح دهید و ثبت کنید، کارشناسان ما شما را راهنمایی میکنند. لطفا سایت را طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری مجدد چک کنید تا پاسخ را دریافت نمایید. موفق باشید.
سلام وقت بخیر، یک هفته ماشین رو عوض کردم هر کاری میکنم تغییر مشخصات ماشین از اپلیکیشن انجام نمیگیره،اطلاعات رو درست وارد میکنم به قسمت بارگذاری عکس کارت ماشین که میرسه سامانه قفل میکنه، لطفا راهنمایی بکنید
سلام دوست عزیز، در صورتیکه در زمان ویرایش مشخصات خودرو جدید و یا تکمیل مدارک، با خطا مواجه می شوید، می توانید در قسمت خدمات غیرحضوری باشگاه رانندگان اسنپ به آدرس: https://club.snapp.ir/online_support/ درخواست خود را بطور واضح توضیح دهید و ثبت کنید، کارشناسان ما شما را راهنمایی میکنند. لطفا سایت را طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری مجدد چک کنید تا پاسخ را دریافت نمایید. موفق باشید.
سلام هر بار که میخام کارت ماشین و تو تغیرات خودرو بزارم از برنامه بیرون میندازدتم لطفا کمکم کنید
سلام محمد عزیز، در صورتیکه در زمان ویرایش مشخصات خودرو جدید و یا تکمیل مدارک، با خطا مواجه می شوید، می توانید در قسمت خدمات غیرحضوری باشگاه رانندگان اسنپ به آدرس: https://club.snapp.ir/online_support/ درخواست خود را بطور واضح توضیح دهید و ثبت کنید، کارشناسان ما شما را راهنمایی میکنند. لطفا سایت را طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری مجدد چک کنید تا پاسخ را دریافت نمایید. موفق باشید.
سلام هر بار که میخام کارت ماشین جدیدمو ثبت کنم انجام نمیشه سه ماهه دارم تلاش میکنم ولی نتیجه نداشته خواهشاً رسیدگی کنید
سلام محمد علی عزیز، در صورتیکه در زمان ویرایش مشخصات خودرو جدید و یا تکمیل مدارک، با خطا مواجه می شوید، می توانید در قسمت خدمات غیرحضوری باشگاه رانندگان اسنپ به آدرس: https://club.snapp.ir/online_support/ درخواست خود را بطور واضح توضیح دهید و ثبت کنید، کارشناسان ما شما را راهنمایی میکنند. لطفا سایت را طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری مجدد چک کنید تا پاسخ را دریافت نمایید. موفق باشید.
سلام. من الان چندین روزه که دارم مشخصات و عکس کارت ماشین جدیدمو که الان وانته (قبلا سواری بود) ویرایش میکنم ولی همیشه خطا میده که به پشتیبانی غیر حضوری مراجعه کنید یا سرویس تایپ مورد تایید نمیباشد. در صورتی که عکس ها کاملا واضح اند و چهار چوب و همه چیزو رعایت کردم ولی باز هم همین خطا ها رو میده.
لطفاً راهنمایی کنید
سلام دوست عزیز،لطفا برای تغییرکاربری به بخش خدمات غیرحضوری سایت باشگاه رانندگان اسنپ مراجعه کنید و در بخش ثبت درخواست پشتیبانی درخواست خود را بیان کنید،
همکارانمان در سایت پاسخگوی شما هستن لطفا سایت را طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری چک کنید
لینک خدمات غیر حضوری:https://club.snapp.ir/online_support/
موفق باشید.
سلام مشخصات خودروی بنده همه درست ثبت شده فقط اینکه ماشینم پژو پارس سفید هست اما در قسمت مشخصات خودرو پژو ۴۰۵ نوشته شده
هر بار هم که تلاش میکنم اصلاح کنم بعد از عکس برداری از کارت خوردو گزینه تایید رو که میزنم دیگه ادامه نمیده
سلام دوست عزیز، در صورتیکه در زمان ویرایش مشخصات خودرو جدید و یا تکمیل مدارک، با خطا مواجه می شوید، می توانید در قسمت خدمات غیرحضوری باشگاه رانندگان اسنپ به آدرس: https://club.snapp.ir/online_support/ درخواست خود را بطور واضح توضیح دهید و ثبت کنید، کارشناسان ما شما را راهنمایی میکنند. لطفا سایت را طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری مجدد چک کنید تا پاسخ را دریافت نمایید. موفق باشید.