آموزش رانندگان اسنپ

چگونه از سوء‌‌استفاده از حساب‌بانکی‌تان جلوگیری کنید؟

در حفاظت از اطلاعات بانکی خود حساس و باهوش باشید. شما کاربران راننده اسنپ روزانه تراکنش‌های مالی زیادی انجام می‌دهید و با افراد زیادی در ارتباط هستید. در این شرایط حفاظت از اطلاعات مهم بانکی بیشتر از همیشه به چشم می‌آید و رعایت برخی نکات، امنیت حساب‌های بانکی‌تان را افزایش خواهد داد. در ادامه نکات مهمی که مانع سوءاستفاده از حساب بانکی‌تان می‌شود را با هم مرور می‌کنیم.

هرگز کارت‌بانکی و رمزهای ارسال‌شده را به شخص دیگری ندهید. فراموش نکنید جزئیات کارت‌بانکی و رمزهای یک‌بارمصرف از اطلاعات محرمانه هر شخص است و محافظت از این اطلاعات بانکی برای حفظ امنیت مالی حیاتی است.

به تماس‌ها و پیامک‌های حاوی لینک‌های مشکوک اعتنا نکنید. شاید شنیده باشید که یکی از اطرافیانتان پیامکی حاوی لینکی مشکوک دریافت کرده و بی‌توجه آن را باز کرده و در نتیجه تمام اطلاعاتش هک شده است، یا مثلا تماسی داشته که طی آن درخواست کد ارسال شده (OTP) را داشته و در نهایت اطلاعات بانکی شخص افشا شده است.

هرگز در خریدوفروش دیگران دخالت نکنید و از طرف مسافر برای دیگری پول واریز نکنید. توجه داشته باشید تنها تعامل مالی شما با مسافر در قالب پرداخت هزینه سفر و به دو صورت آنلاین یا نقدی است و هرگونه تعامل مالی غیر از این موضوع با مسافر، خارج از چارچوب قوانین اسنپ است.

اگر کارت‌بانکی شما مفقود شده یا به سرقت رفته است، بلافاصله با بانک خود تماس بگیرید تا آن را مسدود کنید. گاهی سرقت‌های برنامه‌ریزی شده اتفاق می‌افتند و شخصی که کارت شما را سرقت می‌کند، از قبل رمز آن را به دست آورده است. اگر از آن دسته افراد هستید که رمز کارت‌بانکی‌تان را کنار کارت نگهداری می‌کنید به‌خاطر داشته باشید در صورت سرقت کارت، در یک‌چشم به‌هم‌زدن حسابتان خالی می‌شود.

هرگز از طریق حساب بانکی خود دستورات پرداخت را برای دیگران انجام ندهید. فراموش نکنید مسئولیت کامل حساب بانکی‌تان بر عهده شماست و در صورت وقوع هر تخلفی، لازم است پاسخگو باشید.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

نوشته‌های مشابه

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۱,۱۱۳ دیدگاه)

  1. با سلام
    از همه مهمتر در اختیار ندادن کارت بانکی و نشان ندادن آن به مسافره
    اصل کارت به کارت کردن که ممنوعه اما گاهی مسافر خیلی اصرار به این نوع پرداخت داره به هیچ وجه کارت بانکی رو نباید نشان بدهیم که هم تاریخ انقضا رو ببینه و هم شماره cvv2 کارت رو. تازه بعضی مواقع مسافر میگه بده از کارتت عکس بگیرم تا بعد واریز کنم!
    به هیچ وجه نباید این کار رو انجام بدهیم
    من در این مواقع از خیر گرفتن کرایه از مسافر می‌گذرم و بعد در قسمت پشتیبانی سفر ثبت می‌کنم مسافر کرایه پرداخت نکرد و پشتیبانی بعدا کرایه رو از مسافر کم می‌کنه و به حساب من واریز می‌کنه.
    با وجود پشتیبانی من اصلا سر کرایه با مسافر بحث نمی‌کنم و حرص نمی‌خورم.

  2. راننده چه اهمیتی دارد مهم‌ مسافره یه مسافر چند مقصده بردم هزینه اش شده ۲۰۰ تومان مبلغشو نداده فرار کرده خود اسنپم ۳۰ تمن کمیسیون شو برداشته. زنگم میزنی میگه از داخل برنامه درخواست بده

  3. اگر یک مسافر منظورش به پرداخت نکردن کرایه بود میتوانیم به زور کتک ازش بگیریم چون شما که گردن نمیگیرید هر موقع مسافر پیاده میشه میره و پول نمیده

  4. ممنون بابت این تذکرات بجا و اموزنده تون،،، با اینکه احساس میکنم خیلی به اسنپ ربطی نداشته باشه که هرکسی با کارت بانکیش چه تراکنشی انجام میده ولی اسنپ برای رانندگانش ارزش قائل میشه به رانندگان اموزش میده،، بهرحال ممنونم ازتون

  5. با سلام خدمت شما عزیزان و سپاسگزارم از راهنمایی های شما سوالی دارم که در صورت امکان پاسخ دهید، حال اگر مسافر نقدی و انلاین پرداخت نکرد تکلیف چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00