آموزش

خطوط قرمز اسنپ‌‌باکس؛ قوانینی که همه کاربران باید رعایت کنند!

لیگ نوروزی

فعالیت در اسنپ‌باکس قوانینی دارد که همه اعضای ناوگان موتورسوار و راننده وانت، ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

چنانچه هر کدام از کاربران موتورسوار یا راننده، خطوط قرمز اسنپ‌باکس و قوانین مهم آن را رعایت نکنند، حساب کاربری آن‌ها به طور موقت مسدود شده یا به طور کامل از ادامه فعالیت در اسنپ‌باکس منع می‌شوند.

در این مطلب مهم‌ترین قوانین اسنپ‌باکس را مرور می‌کنیم و با هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم.

مراحل سفر را در اپلیکیشن ثبت کنید

وقتی مسئولیت جابه‌جایی بسته‌ای را در اسنپ‌باکس می‌پذیرید، باید مراحل سفر خود را از آغاز سفر تا زمان تحویل مرسوله حتما در اپلیکیشن راننده و در زمان درست ثبت کنید.

ثبت به موقع مراحل مختلف سفر مثل «رسیدم به مبدا» یا «بسته را تحویل گرفتم» امکان پیگیری هر موردی از درخواست افزایش قیمت تا مشکلات احتمالی سفر را از سوی پشتیبانی آسان‌تر می‌کند.

دقت داشته باشید که تنها ثبت مراحل سفر کافی نیست؛ شما باید به موقع و در زمان انجام هر یک از مراحل، وضعیت خود را در اپلیکیشن به‌روزرسانی کنید.

ثبت پشت سرهم مراحل سفر تخلف به حساب می‌آید و موجب محرومیت شما از دریافت طرح‌های تشویقی و مسدودیت حساب کاربری‌تان می‌شود. همچنین از ثبت پایان سفر پیش از تحویل مرسوله اکیدا خودداری کنید.

از سرویس‌های مکان‌یاب (GPS) غیر مجاز استفاده نکنید

برای پیدا کردن نشانی مقصد فقط از مکان‌یاب اپلیکیشن اسنپ‌باکس استفاده کنید. نصب برنامه‌های غیر مجاز مکان‌یاب ممکن است باعث آسیب رساندن به گوشی شما شود و استفاده از آنها از سوی اسنپ‌باکس ممنوع شده است.

توجه داشته باشید، در صورت رعایت نکردن این نکته و استفاده از سرویس‌های مکان‌یاب غیر مجاز، مطابق قوانین اسنپ‌باکس حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.

درخواست دریافت هزینه اضافه نکنید

هزینه سفر در اپلیکیشن اسنپ‌باکس از همان ابتدای سفر مشخص می‌شود و در صورت انجام و پایان یافتن سفر به حساب کاربر موتورسوار و راننده واریز می‌شود.

درخواست هزینه اضافی به هر شکل در مبدا یا مقصد سفر از شخصی که بسته را تحویل می‌گیرد، تخلف به شمار می‌رود و در صورت انجام آن، حساب کاربری‌تان مسدود می‌شود.

تسویه‌حساب در اسنپ‌باکس به صورت آنلاین است

پرداخت هزینه سفر در اسنپ‌باکس به دو شیوه آنلاین و نقدی و به انتخاب مشتری است. تسویه‌حساب روزانه در اسنپ‌باکس و روز‌های تعطیل با شما کاربران موتورسوار و راننده انجام می‌شود. کافیست شماره شبایی که متعلق به یکی از بانک‌های طرف قرارداد با اسنپ‌باکس از جمله؛ بانک‌های ملی، ملت، صادرات، پاسارگاد، سپه، تجارت، شهر، پارسیان، سامان و آینده است را در اپلیکیشن ثبت کنید.

درخواست مبلغ نقدی از خط قرمزهای اسنپ‌باکس است.

در صورت اصرار بر دریافت نقدی در سفرهای متعدد و عدم تراکنش از طریق اپلیکیشن اسنپ‌باکس، ممکن است حساب کاربری شما به‌صورت موقت و یا حتی دائم مسدود شود.

تاخیر بیش از اندازه در مبدا و مقصد نداشته باشید

تاخیر بیش از اندازه در رساندن بسته و سفارشات به مشتری در اسنپ‌باکس پذیرفته نیست. به محض دریافت مرسوله از مشتری، سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به‌دست گیرنده برسانید.

همینطور هنگام قبول یک درخواست باید در زمان منطقی خود را به مبدا سفر رسانده و سفارش را تحویل بگیرید.

بدون دلیل کافی و بیش از حد سفرها را لغو نکنید

لغو سفر بیش از اندازه منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما می‌شود. در صورتی که تعداد لغو سفرهای شما از حد طبیعی آن خارج شود، از سوی اسنپ‌باکس اخطاری دریافت خواهید کرد پس سعی کنید همیشه با دلیل موجه اقدام به لغو سفرهای خود کنید.

قبل از اینکه درخواستی را قبول کنید، حتما متن درخواست را به دقت بخوانید و مسیر انجام سفر را بررسی کنید. رعایت این مورد، لغو بی مورد سفرها از سوی شما را کاهش می‌دهد.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۹۶۸ دیدگاه)

  1. سلام.من واقعن نمیدونم چیکار کردم.سه ماه پیش پام شکست تا امروز.امروزم کار کردم حسابم مسدود شد.ممنون

  2. باسلام وخسته نیاشید من امروز فراموش کردم مراحل را درست انجام بدم عذر خواهی میکنم گیرنده خارج از محدوده اسنپ بود ذهنم را درگیر کرد لطفا حساب کاربری بنده را فعال کنید سپاسگذارم

  3. با سلام و خسته نباشید،چند باری شده که هزینه های سفرم رو اعتباری مسافر انجام داده ولی درحساب بانکی ،اون مبالغ رو ندیدم،تماس گرفتم اطلاع هم دادم،اما گفتن به حسابتون طی ۷۲ ساعت برمیگرده،وبعد از ۷۲ ساعت هم برنگشت ودوباره به اسنپ اطلاع دادم و گفتن که پرینت حساب بگیرم،حالا اگه مسافر نقدا بده،وهرموقع کمیسیون نزدیک ۵۰ تومن بشه،حساب مسدود مالی میشه تا کمیسیون پرداخت بشه،اشکالش چیه،مسافری هم که بگه نه من پول توی اعتبارم هست ،رو هم آدم باهاش کنار میاد،چرا بخاطرش آدم باید چند روز مسدود بشه و از نون خوردن بیوفته، باتشکر

  4. با سلام و خسته نباشید. نکات آموزنده ای را توضیح دادید اما بی‌زحمت ی فکری هم به حال اون مشتریهایی که اسنپ می‌گیرند و به دلایلی درخواست لغو سفارش میکنندو خودشون لغو نمیکنن بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00