آموزش

خطوط قرمز اسنپ‌‌باکس؛ قوانینی که همه کاربران باید رعایت کنند!

فعالیت در اسنپ‌باکس قوانینی دارد که همه اعضای ناوگان موتورسوار و راننده وانت، ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

چنانچه هر کدام از کاربران موتورسوار یا راننده، خطوط قرمز اسنپ‌باکس و قوانین مهم آن را رعایت نکنند، حساب کاربری آن‌ها به طور موقت مسدود شده یا به طور کامل از ادامه فعالیت در اسنپ‌باکس منع می‌شوند.

در این مطلب مهم‌ترین قوانین اسنپ‌باکس را مرور می‌کنیم و با هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم.

مراحل سفر را در اپلیکیشن ثبت کنید

وقتی مسئولیت جابه‌جایی بسته‌ای را در اسنپ‌باکس می‌پذیرید، باید مراحل سفر خود را از آغاز سفر تا زمان تحویل مرسوله حتما در اپلیکیشن راننده و در زمان درست ثبت کنید.

ثبت به موقع مراحل مختلف سفر مثل «رسیدم به مبدا» یا «بسته را تحویل گرفتم» امکان پیگیری هر موردی از درخواست افزایش قیمت تا مشکلات احتمالی سفر را از سوی پشتیبانی آسان‌تر می‌کند.

دقت داشته باشید که تنها ثبت مراحل سفر کافی نیست؛ شما باید به موقع و در زمان انجام هر یک از مراحل، وضعیت خود را در اپلیکیشن به‌روزرسانی کنید.

ثبت پشت سرهم مراحل سفر تخلف به حساب می‌آید و موجب محرومیت شما از دریافت طرح‌های تشویقی و مسدودیت حساب کاربری‌تان می‌شود. همچنین از ثبت پایان سفر پیش از تحویل مرسوله اکیدا خودداری کنید.

از سرویس‌های مکان‌یاب (GPS) غیر مجاز استفاده نکنید

برای پیدا کردن نشانی مقصد فقط از مکان‌یاب اپلیکیشن اسنپ‌باکس استفاده کنید. نصب برنامه‌های غیر مجاز مکان‌یاب ممکن است باعث آسیب رساندن به گوشی شما شود و استفاده از آنها از سوی اسنپ‌باکس ممنوع شده است.

توجه داشته باشید، در صورت رعایت نکردن این نکته و استفاده از سرویس‌های مکان‌یاب غیر مجاز، مطابق قوانین اسنپ‌باکس حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.

درخواست دریافت هزینه اضافه نکنید

هزینه سفر در اپلیکیشن اسنپ‌باکس از همان ابتدای سفر مشخص می‌شود و در صورت انجام و پایان یافتن سفر به حساب کاربر موتورسوار و راننده واریز می‌شود.

درخواست هزینه اضافی به هر شکل در مبدا یا مقصد سفر از شخصی که بسته را تحویل می‌گیرد، تخلف به شمار می‌رود و در صورت انجام آن، حساب کاربری‌تان مسدود می‌شود.

تسویه‌حساب در اسنپ‌باکس به صورت آنلاین است

پرداخت هزینه سفر در اسنپ‌باکس به دو شیوه آنلاین و نقدی و به انتخاب مشتری است. تسویه‌حساب روزانه در اسنپ‌باکس و روز‌های تعطیل با شما کاربران موتورسوار و راننده انجام می‌شود. کافیست شماره شبایی که متعلق به یکی از بانک‌های طرف قرارداد با اسنپ‌باکس از جمله؛ بانک‌های ملی، ملت، صادرات، پاسارگاد، سپه، تجارت، شهر، پارسیان، سامان و آینده است را در اپلیکیشن ثبت کنید.

درخواست مبلغ نقدی از خط قرمزهای اسنپ‌باکس است.

در صورت اصرار بر دریافت نقدی در سفرهای متعدد و عدم تراکنش از طریق اپلیکیشن اسنپ‌باکس، ممکن است حساب کاربری شما به‌صورت موقت و یا حتی دائم مسدود شود.

تاخیر بیش از اندازه در مبدا و مقصد نداشته باشید

تاخیر بیش از اندازه در رساندن بسته و سفارشات به مشتری در اسنپ‌باکس پذیرفته نیست. به محض دریافت مرسوله از مشتری، سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به‌دست گیرنده برسانید.

همینطور هنگام قبول یک درخواست باید در زمان منطقی خود را به مبدا سفر رسانده و سفارش را تحویل بگیرید.

بدون دلیل کافی و بیش از حد سفرها را لغو نکنید

لغو سفر بیش از اندازه منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما می‌شود. در صورتی که تعداد لغو سفرهای شما از حد طبیعی آن خارج شود، از سوی اسنپ‌باکس اخطاری دریافت خواهید کرد پس سعی کنید همیشه با دلیل موجه اقدام به لغو سفرهای خود کنید.

قبل از اینکه درخواستی را قبول کنید، حتما متن درخواست را به دقت بخوانید و مسیر انجام سفر را بررسی کنید. رعایت این مورد، لغو بی مورد سفرها از سوی شما را کاهش می‌دهد.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟
+197 نفر از این مطلب رضایت داشتند.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۹۶۵ دیدگاه)

  1. سلام شما همکاران شرکت اسنب اصلا به رانندگان توجه ندارین من دو بار جریمه بیمرد واریز کردم همه اش از طرف مشتری لغو شده بار میرم میرم یکی میگه ماشینتو نمیخام یکی از خودمون خوشش نمیاد مورد داشیم طرف گوشی راجواب نداده یادیگری تامااین همه راه میریم میگه من اسنب گرفتم رفتم گناه ما چیه خودتان قضاووت کنید خدا راخوش میاد بی مورد جریمه بشم

  2. سلام من همیشه سعی میکنم مقررات را رعایت کنم وطبق قانون اسنب کار کنم دیر کرد سفر اخر من به علت اتمام شارژ تلفن همراه بوده در این مورد خیلی گرفتار شدم به علت سوال ادرس از مردم باتشکر علی محمودی

  3. وقتی حساب کاربری را مسدود میکنید، لطفا علت دقیق مسدود شدن را هم به راننده اعلام کنید تا دقیق متوجه ایراد کارش بشه ، الان از نظر من همه کارها داخل چهارچوب اسنپ بوده و این مسدود شدن حساب به دلیل پرداخت نکردن جایزه از طرف اسنپ میباشد و یا کم لطفی برخی از مسافرا ، نوع برخورد شرکت اسنپ با زحمتکشان اسنپ‌به نظرم اصلا صحیح نیست .

  4. با سلام تخلفی نکردم ولی برام مسدودی اومده گزینه رو درموقع مناسب زدم عمل کرده رفتم رسیدم به مقصد می‌بینم گزینه عمل نکرده شما یه فکری به حال برنامه و کرایه‌ها بکنید یه‌ها واقعاً خنده‌داره بیشتر سفرها مشتری دلش می‌سوزه و کرایه رو رند میده و بقیه‌اش رو نمی‌گیره چون می‌بینه در مقایسه با بقیه شرکت‌ها راننده داره عذاب می‌کشه و درآمدش خیلی کمه شما یه فکری به حال کرایه‌ها بکنید

  5. دوستان سلام
    با وجود این همه شکایت و نا رضایتی و با وجود ثبت بیش از ۳۷۰ نظر و پیشنهاد هیچ ترتیب اثری در خصوص مبالغ کرایه و جریمه ها و محاسبه توقف و غیره مشاهده نمیشه .فکر می کنم نوشتن این نظرات فقط اتلاف وقتمون هست .

  6. با سلام
    نرم افزار مشکل داره وقتی میرسی به محدوده مشتری خودش با ثبت مبدا باید اطلاع بده
    خود نرم افزار باید بعد ۳ دقیقه مسافر حضور نداشت لغو کنه نه اینکه بعد ده دقیقه انتظار مشتری لغو کنه
    مشتری ۵ ستاره میده چرا اسنپ کاربری رو غیر فعال میکنه برای چی؟

  7. شما اول لطف کنید نقش های اپلیکیشن و درست کنید که آدم وقتی دستشو میگیره روی رسیدم به مبدا اخطار نده تا الکی ثبت تخلف نکنید یه روز آدم و از کار بیکار کنید طرح تشویقی زفتم روز ۱۱ دی همون روز برداشتن ثبت تخلف الکی زدن از برنامتون شکایت میکنم چون مقصر شما و طراح وب و اپلیکیشنتونه یه جورایی در اصل دست پیش میگیرید مقصر خودتونید ولی بلدید چطوری راننده رو مقصر کنید

  8. سلام.واقعا کرایه ها خیلی پایینه و کمیسیون زیاد. شیپ نو هم کرایه زیاد میزنه هم کمیسیون پانزده درصد میگیره.لطفا به فکر راننده وانتها باشین

  9. درود اولن تعدا مشکلاتش انقد زیاده ک نمیشه همه رو گفت دوم قوانینتون فقط مربوط به راننده هاست متاسفانه طرف جابجای میزنه اسنپ ۴۰ هزار میزنه اون طرف هم فکر میکنه همونه میری اونجا بعد میبینی یه دست مبل یا یخچال از چند طبقه بیاری پایین بهشونم میگی ایطوره میگن ن ما جابجای زدیم خیلی چیزا واسه ماشین باری باید بزنید توافقی شماها خیلی چیزا راجب ماشین باری نمیدونید معطلی یا بار سنگین و یواش رفتن بعد ترافیک مسیر ده کیلومتری باید ۴۰ دقه بری .مثلن گزینه معطی بالا ده دقه بزنید ده دقه معطلی ۲۰ هزار ک اضافه بشه شماها باید اون تاین حساب کنید نه مسافت رو .یا من حتی درخواست های مربوط به طرح غیر فعال میکنم بعضی وقتا درخاست میادطرفم لغو نمیکنه زنگ میزنی پشتیبانی هم لغو نمیکنه خودم بایدلغوکنم که حساب مسدود میکنن.یا خیلی مسیرها کرایه اشون دیگ خیلی پایینه.انقد مشکل داره ک نمیدونم هی کدوما بگم بخدا مجبوری وگرنه اصلن با این وضع کرایه و قوانین نمیصرفه کار کردن بعضی کرایه ها انقدپایینه میبنی طرف خودش ۲۰ هزار بیشترمیزنه خخخ.ایشالا ک یه قانون های درستی اضافه شه که نه سیخ بسوزه ن کباب و وضع یکم بهتر کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00